od B@RT » sob 7. čer 2008, 12:05
jak to vymění, stejně musí vzadu povolit odvzduąňovací ąrouby né?
četl jsem také toto (sic Laguna, ale princip bude stejný....):
Kdyľ budeą standartně vyměňovat kapalinu, tj. přiměřené odsátí z nádobky, aby dno zůstalo zaplavené, nalití nové a standartní odvzduąňování, nejlépe s nastartovaným motorem, ve dvou lidech s pixlou se starou kapalinou a hadičkou. Naąlapat pomalu v celém rozsahu 3x pedál a drľet seąlápnutý aľ na podlahu, druhý člověk povolí s nasazenou průhlednou hadičkou, potopenou do pixly, odvzduąňovák. Nejlépe prstýnkovým klíčem, pak hned utáhle a dá povel na daląí ąlapání. V hadičce sleduje zabarvení kapaliny a jak se objeví čistá, tak je hotovo a jde na daląí kolo. Nezapomenout sledovat a dolévat novou kapalinu do nádobky.
Při tomhle postupu by se do ABS neměl zavléct vzduch.
Jakmile se ale rozpojuje okruh, tak je zavzduąnění velmi pravděpodobné a jak se to dostane do ABS, tak je konec a bez diagnostiky se to nepovede. Poznáte to na rychlém propadání pedálu. Pedál můľe klesat pouze pod silným seąlápnutím a to jeątě velmi pomalu, jak propouątějí ventily v ABS. Je to přesně popsané v Dialogysu. Brzdy správně odvzduąněné jsou na Laguně II "velmi" jedovaté. Ten kdo je má vláčný, nebo zvadlý, tak je příčina v zavzduąněném ABS. Ten případ co jsem popisoval já, se mě stal při "výměně" brzdových destiček v HK a z nepochopitelných důvodů auto přestalo úplně brzdit a mechanik s vakuovou vývěvou pro odvzduąňování po několika pokusech s výměnou kapaliny to vzdal a poslal mě domů, ľe je vadný hl. válec(to je popsaný v jiných top.). Tak sem se dohrcal na ručku domů a pak jsem začal zjią»ovat správnost postupů v Dialogysu a tam mi to napsalo tu diagnostiku. Na ąpalkách v garáľi se zapůjčenou diagnózou a postupem dle návodu, se nám to jednoduąe povedlo.
Sbírka modelů Citroën