Utahnuti lanka rucni brzdy (primo v bubnech, ne u rucky)

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Utahnuti lanka rucni brzdy (primo v bubnech, ne u rucky)

Příspěvekod jakub_k » ned 22. čer 2008, 11:35

Ahoj,

pred 3 mesici mi v jednom servise menily pakny + prasatko u prave zadni brzdy (vlevo bylo vse jako nove) a od te doby mi rucka brzdi vzdy tak mesic, potom se tam vzdy neco povoli a nemuzu zaparkovat na vetsim kopci. Uz jsem tam 2x jel kvuli tomu aby mi to dotahli, ale tenhle tyden se mi to stalo znovu a uz se mi tam nejak nechce, radeji bych se na to podival sam, co tomu muze byt ..

Urcite to neni povolene u te rucky pod stredovym panelem, to uz jsem mel rozebrane, a tam je videt v tom miste, jak se to rozdvojuje, ze lanko od leveho bubnu je pekne napnute a to prave tam lezi uplne volne ..

Je to normalni ze se to takhle casto samo povoli ? Tusi nekdo kde se to utahuje ? Jestli je potreba sundat jen kolo a vrsek toho bubnu a nebo jestli se to musi sundat cele? Snad to zvladnu udelat na chodniku na sidlisti s heverem a trochou naradi ..
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rope » ned 22. čer 2008, 12:21

Tak to chci vidět jak člověk, který nic takového nedělal stojí nad rozpadlým samostavem, pod ním je hejno pruľinek a bádá jak to tam příjde. GOOOD LUCK. Vąechno je jednou poprvé, hlavně se obrň trpělivostí a někde si vytiskni jak tam příjdou pruľinky.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Příspěvekod jakub_k » ned 22. čer 2008, 12:38

No, to je mi jasny ze to nebude vuubec zadna sranda :( nejaky fotky jsem tu uz na foru videl, jak jsou tam ty pruzinky .. spis me zajimalo cim to muze byt a kde presne se to utahuje .. a hlavne jestli je potreba ten buben sundat uplne cely a nebo jen tu vrchni cast ..
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod B@RT » ned 22. čer 2008, 16:45

Podle mě si za to zaplatil a kdyľ to zase nejde tak a» to opraví/vymění. Pokud to rozvrtáą tak ti pak nic nevymění a chudák ten co to bude sestavovat.

Já mam vzadu kotouče a tam je stejný systém jako byl u BX byl vepředu. Páčka, klínek a axiální kolečko vąe v hliníku, který v kombinaci s ocelí tvoří článek a pokud se nepouľívá ručka tak to zoxiduje...
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Příspěvekod Kvido » ned 22. čer 2008, 19:28

No moľná je to blbost,ale já měl jedno lanko vyháknuté na nádrľi s úchytu,chyběl tam ten plíąek,ale měl jsem to seřízené,pak jsem ąel na repas zadní nápravy a borec mi tam vrtnul dírku,zebral stahovací pásku,lanko tam na sadil a ztáhnul,mě potom jedno kolo dost brzdilo,tak jsem to nechal opět seřídit,jen mám vzadu kotouče,tak je to trochu sloľitějąí na seřízení.
Jen mě napadá,zda to taky nemáą vyháčené nebo zda naopak není problém v té co je moc přitaľená,neviděl jsem to jen dedukuji.
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod B@RT » ned 22. čer 2008, 20:08

co je při kotoučích sloľitějąí na seřízení by mě zajímalo....
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Příspěvekod Kvido » pon 23. čer 2008, 6:49

Seřízení brzdného účinku mezi nápravami ,tak aby se vlezl do 30% poľadovaného STKáčkem,ikdyľ to mám vąechno vzadu nové,lanovody,třmeny po pročiątění,kotouče,desky,tak si stím v Citroënu hráli celý den,nemá tak velkou třecí plochu jako bubny,je to i obtíľnějąí dostat přes ručku do smyku,na pedál to funguje perfektně rozdíl do 5%,ale ručka je chouloustivějąí,já mám rozdíl 25%.Já uľ to měl taky tak 5x rozebrané,tak vím jak se to nastavuje a jak to funguje.
Ale nechci tady rozebírat něco,co tady nepatří a neřeąí problém prvního příspěvku.
Jeątě k prvnímu příspěvku a k tomu co uľ zde bylo řečeno s reklamací,moľná bych to taky zkouąel reklamovat,dokud to tvé nervy unesou,jiná věc kdyby jsi to měnil sám,to by se určitě nestalo problémem.
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » pon 23. čer 2008, 7:26

To ja bych to reklamoval, ale ten servis je pomerne daleko, takze me to stejne nejaky penize bude stat na benzinu a na case. Hlavne se mi tam taky uz stalo ze jsem se kvuli tomu utahnuti objednal na tyden dopredu, prijel jsem, cekal jsem par hodin, oni rekli ze to nakonec nestihnou a musel jsem prijet o 2 dny pozdeji .. a na to ja nejak nemam uz nervy, takze bud se na to podivam sam a nebo to dam opravit nekde jinde tak, abych s tim nemusel mit kazdy mesic starosti.

Jde me o to,ze pokud se sundava jen kolo a ta vrchni cast, tak bych si mozna to jeste troufnul udelat sam, pokud se musi sundavat cely ten buben, tak na to kaslu a radeji to nekam dam at to udelaji za nekolik stovek.

Na to uchyceni na nadrzi se podivam, ale tim to myslim nebude.
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod B@RT » pon 23. čer 2008, 17:08

Kvido
měl jsem to rozdělané několikrát také (jeątě na BX kdy to bylo 18et staré takľe si to celé dokáľeą představit) vľdy byl problém buď v lanovodech, nebo tom axiálu které se dotahuje a občas jsem se setkal i s tím ľe ta páčka tam prostě prokluzovala a měla vůli.....

Proto pokud to porovnám Buben a kotouč nevidím v tom krom přístupu větąího rozdílu. Sice destičky nemají stejné plochy jako bubny jak píąeą, ale jsou účinnějąí a hlavně stejné na obou stranách, to ľe ti jedno kolo brzdí více není problém kotoučů....
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: Utahnuti lanka rucni brzdy (primo v bubnech, ne u rucky)

Příspěvekod riggo » pon 23. čer 2008, 21:01

Mel jsem ten samy problem, na rozdil od tebe je uz vyresen, resp. nevyresen, ale vim, cim to bylo u me. Menil jsem lanovody a pakny. vsechno v pohode, ale parkrat zatahnes za rucku a je to v loji, muzes tahat, jak ches a brzdi to tak nejak mrtvolne jo a ne. Po nekolikerem rozebrani a znovu slozeni jsem ze zoufalosti polozil vedle sebe stare a nove pakny. Nema smysl tu popisovat detailne, cim to bylo zpusobeno, ve zkratce tim, ze puvodni a vymenene replikove pakny jsou stejne, ale jen v necem. Sem tam jiny zapich, slouzici jako doraz, o neco malo jiny rozmer paky celisti atd.....ve finale jsem tam zkusmo naistaloval stare pakny a .... vse OK. Namontoval jsem nove a zavada se opakovala. Takze ted uz se tesim, az tyhle pakny ojedou a dam tam takove, co tam puvodne byly(samozrejme jsem si je nechal a budu podle nich kupovat-ty nove jsem kupoval podle typu brzd, rocniku a motorizace). Takhle jsem to mel tedy ja.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků