Ťukání ve předu (možná v zadu)

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Jufk » čtv 23. říj 2008, 15:05

Ahoj všichni.Jelikož jsem prolezl forum ze všech stran a nenašel jsem odpověď tak jsem se rozhodl napsat.Mám už delší dobu problém s ťukáním od přední nápravy.Zprvu to vypadalo na stranu u spolujezdce a tak se měnila kost ,potom čep ,nepomohlo to a přidalo se taky vrzání ve předu i vzadu ,následovala výměna silentbloků ve předu a ložisek vzadu ,na chvíli byl pokoj ,ale teď už to ťuká znovu. Je to takové těžko popsatelné slabé ,ale rychlé ťukání při přejezdu menších nerovností při větších a při jízdě po rovině je klid.Těžko se poznává jestli to jde ze předu nebo ze zadu ono nejde najet na nerovnost jen předkem.Zkoušel jsem všechno možné abych to identifikoval ,ale nic.Tady na foru jsem našel tipy na uložení stabilizátoru ,těhlici ,zadní silentbloky a ať zkouším hýbat se vším a tahat za všechno nic se nehne ani neťukne.Poraďte mi nemohlo odejít něco ve předu z důvodu poškozených zadních silentbloků na přední nápravě? Nechce se mi jít do servisu a zkoušet metodu pokusu a omylu.Možná už jsem paranoidní nedávno jsem hledal původ divného zvuku při rozjezdu a brzdění ,vypadalo to jako mlaskavé ťukání a pak jsem zjistil ,že mi šplouchá benzín v nádrži.Ale to ťukání ve předu fakt slyším.Díky za radu. :wink: :nasr?
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 23. říj 2008, 11:39
Bydliště: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Bronnsky » čtv 23. říj 2008, 15:58

Výfuk jsi zkoušel? Zvlášť jestli se třeba nedávno měnil...
Peugeot Traveller 2.0HDi, r.v.2018
ex-X1 1,9TD Break r.v.99 stříbrná s podložkama
Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide
Uživatelský avatar
Bronnsky
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 28. čer 2007, 19:29
Bydliště: kousek od Rožnova p.R.
Vůz: Xsara I Break, 1.9TD, r.v.99

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod MP » čtv 23. říj 2008, 19:28

Jsem na tom stejně jak ty . Loni jsem taky hledal kde co ťuká , vrže ... vepředu jsem vyměnil vše - kosti , čepy , silentbloky a furt tam něco klepalo , vrzalo ... nakonec to byli silentbloky uložení stabilizátoru - no jak je ta tyčka stabilizátoru - mezi ramenama , tak ta je uložená ve dvou gumových pozdrech aby se v tom mohla otáčet , když se auoto houpe ... tak ty gumy byli vyžvejkaný a zkrátka na výměnu ... ale někde jsem to tady popisoval , tak pokud jsi opravdu hledal tak jsi to asi četl ..
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Jufk » pát 24. říj 2008, 8:03

Hoši díky moc.Koukám ,že to je asi uděl nás Xsarařů odhalovat kde co klepe.Jinak výfuk se sice měnil ,ale ten určitě neklepe ,neklepe ani koš na rezervu a ty silentbloky u stabilizátoru mě taky napadli ,ale sám to nemůžu posoudit to asi budu zase muset do servisu. Mě spíš zajímalo jestli tam ještě není něco co se taky může podělat vlivem poškozených součástek okolo a nebo jestli mě nemůžete nasměrovat nějakým směrem abych nepátral po celém autě.Jinak asi budu čekat až co upadne.Čéče to už je jak ve Formanu to jsem taky trnul strachy kde co ztratím.
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 23. říj 2008, 11:39
Bydliště: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod MP » pát 24. říj 2008, 9:41

Ty silentbloky stabilizátoru bys mohl posoudit sám ... pokud můžeš zvednout auto tak aby jsi pod ten stabilizátor strčil nějakej půlmetrovej pajsr a zkusil tím zakvedlat ... poznáš jestli je to vyžvejkaný a je tam vůle . Já to teda nezjistil taky sám , až ve stádiu naprostýho zoufalství že nevím kde co klepe jsem jel za kamošem do dílny a ten to během půl minuty diagnostikoval ... zvedl auto , zašprajcoval tam pajsr a hned jsem to viděl .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Jufk » pát 24. říj 2008, 10:03

Tak jo to bych mohl zkusit o víkendu na chatě. Teda pokud mi zase prasata nezpustoší parkoviště. :lol: Doufám ,že to bude ono a už konečně bude na chvíli klid.
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 23. říj 2008, 11:39
Bydliště: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Miklásek » pát 24. říj 2008, 17:53

ja som mal podobný problém a tiež som dlho hladal príčinu.. a potom som zistil, že to boli tyčky sabilizátora... Keď budeš mať zodvihnutý predok, skús nimi pohýbať, či nemajú volu. Ono stačí aj milimeter, alebo pol milimetra a už to klepe...
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Jufk » pát 24. říj 2008, 20:00

Ahoj tak ja ještě doplním to co jsem psal nahoře.Dneska už to ťuká i na zpomalovacích prazích, ale trochu jinak je to silnější ,taky při rozjezdu a plným rejdu je slyšet kovové bouchnutí a pak jsem zjistil ,že když stojím na místě a točím kolama ze strany na stranu tak slyším stejné ťukání (nebo cvakání co já vím jak to nazvat :wink: ) jako když přejedu malou nerovnost.Začínám mít podezření jestli to není kineťák ,když jsem auto koupil tak byla jedna manžeta roztržená a níkdo neví jak dlouho to bylo a já si nepamatuju na které sraně to bylo.Ach jo já bych brečel člověk jeden problém odstraní a další dva se najdou.Ale jinak díky za rady a snahu pomoc tady mám aspoň pocit ,že ze mne nikdo nedělá blbce a neposmívá se mi ,že jsem si koupil frantíka.
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 23. říj 2008, 11:39
Bydliště: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Miklásek » pát 24. říj 2008, 20:12

Ale z toho si už ani ja nič nerobím.. brácho furt do mňa rýpe že mám žabožrúta.. on je totiž zaritý koncernový... Má starého, hnilého, rozhrkaného Passata a asi závidí, že mám lepšie auto...

Ale ku problému.. Ak ti to vydáva zvuky keď točíš volantom na mieste, mohli by to byť aj horné uloženia tlmičov. Kineťák by si počul hlavne v zákrutách...
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod robo27 » pát 24. říj 2008, 21:07

mne zase klepe nieco pri pravom prednom kolese....neviem na to prist, podozrievam tie horne ulozenia tlmicov alebo tlmic - je vyteceny. Ktym hornym ulozeniam - da sa to neako doma opravit? alebo treba kupit nove? a ak ano kde tak najvyhodnejsie??
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Miklásek » pát 24. říj 2008, 21:12

treba kúpiť nové... je to v podstate axiálne ložisko, ktoré sa časom vybúcha... Ale vyskúšal by som aj tyčk stabilizátorov.. na Xsarách a Peugeotoch dosť často odchádzajú...
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod robo27 » sob 25. říj 2008, 8:44

nema niekto alebo niekde na internete schemu prednej, pripadne zadnej napravy ale aj s popisom. To jest co je tycka stabilizatora, co sa mysli pod silentblokom, kosticou, tehlicou, ramenom atd.... Lebo niekedy po pravde sa len domyslam ze co sa pod tym ci onym nazvom mysli....

Dakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Miklásek » sob 25. říj 2008, 9:08

tak tyčka stabilizátora je tyčka s dvoma kĺbami, kde jeden je pripevnený o tehlicu (to je ten velký kus, do ktorého je osadený tlmič s pružinou a zo spodu ložisko kolesa) a druhý je pripevnený o stabilizátor (tvarovaná tyč, ktorá ide priečne v osi auta a je uložená v takých silentblokoch.

Inak tyčka stabilizátora je aj na obrázku v tejto dikusii: viewtopic.php?f=7&t=4034&p=43511#p43511

Kosticou sa asi myslítá tyčka stabilizátora, niesom si ale istý, tak ma niekto poopravte, ak to nieje pravda...
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Marek » sob 25. říj 2008, 11:13

Trochu poopravím Mikláska: tyčka stabilizátoru není u Xsary chycená do těhlice, ale do tlumiče - má navařený úchyt.

Mně vpředu cvakal tlumič, měl pravda trochu zhoršené tlumení, ale nebyl vyteklý. Auto po výměně předních tlumičů znatelně lépe drží přímý směr na nerovné silnici a nic se neozývá. Axiální ložisko mi přijde nepravděpodobné, na konci tlumiče se nějaká desetinka nepozná a větší vůle tam nemůže vzniknout. Zkus u stojícího auta chytit oběma rukama kolo nahoře a clumej s ním, auto se musí rozhoupat a pokud uslyšíš cvakání, je to první krok k nalezení závady. Místo s vůlí se dá zjistit lehkým dotykem - klepe. Vůle může být v zavěšení kola nebo v řízení, možností je víc. Poslední možností je volný brzdový třmen, to se dá poznat, že při lehkém brzdění se nic neozývá (přibrzdit levou nohou na nerovnosti).
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Ťukání ve předu (možná v zadu)

Příspěvekod Miklásek » sob 25. říj 2008, 11:18

Marek píše:Trochu poopravím Mikláska: tyčka stabilizátoru není u Xsary chycená do těhlice, ale do tlumiče - má navařený úchyt.


:oops: Aha, pardon.. mal som za to, že tlmič je vsunutý do tehlice.... :oops:
Pomýlil ma bráhov passat, kde sa tlmič ako patrona zasúva do tehlice na ktorej je aj miska pre pružinu. Na Xsare je miska pre pružinu na tlmiči aj s úchytom a tlmič sa potom montuje na tehlicu... :oops:
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron