sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod mio » sob 31. led 2009, 18:20

Existují přesně DELPHI LOCKHEED ale prý sami brzdové obložení nevyrábí , prý to jen "přeštítkují" skrývá se za nimi jiný výrobce.Nejvíce pro Škoda a NISSAN .Taky osobně nikoho neznam kdo by brzdy delphi namontoval , setkal jsem se jen s hlavním brzdovým válcem a v pohodě.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod Kvido » ned 1. úno 2009, 8:22

Mio o je těžko,ty taky uvidíš nápis magneti marelli ale o vlastní VDO ,ale vlastně je to Siemens a vlastně SiemensVDO již neexistuje a je to Continental a je možné že brzy Continental už taky nebude a bude to Schaffer,ale přitom produkty Continentalu jdou pořád na odlitcích z nápisem Siemens VDO jen je tam štítek Continentál.
Tak samo je to u autobaterií Bosch a Varta je to ta samá baterie jen na konci výrobní linky lepí hodinu nápis Varta a další hodinu nápis Bosch,ale ceny jsou mnohdy odlišné.
Pokud firma Delphi propůjčila svůj nápis nebo koupila nějakou firmu na výrobu brzd,pak si určitě nebude chtít kazit reputaci,důležité je,že dává záruku.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod Šedivka » pon 9. bře 2009, 20:46

Tak se mi minulý týden stala stejná věc, zablokovalo se zadní pravé kolo a ani boha s tím hnout. Stalo se mi to na nejrušnějším náměstí v Děčíně. Už den předem mě to varovalo, když mi přestala jít ručka a při couvání se mi to zablokovalo, ale popojel jsem dopředu a dobrý, tak jsem si řek, až bude čas tak to zavezu spravit.
Výsledek: odtah + práce, výměna brzd. čelistí a válečků = 3800,-
Uživatelský avatar
Šedivka
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1143
Registrován: pon 20. srp 2007, 14:45
Bydliště: Česká Kamenice
Vůz: Citroën Xsara 1.4i (55kW) Break 2002

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod jimmivonstarsi » stř 15. dub 2009, 11:14

Zdravim. Nemate nekdo fotku toho otvoru na to odblokovani samostavu na zadnim bubnu? Ja ji vcera hledal a nic... Nepodarilo se mi to odblokovat a tim padem stahnout buben... Za odpoved predem dekuji.
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod Marek » stř 15. dub 2009, 20:13

Zdravím, samostav odblokuješ dírou po šroubu, co drží kolo. Páka samostavu je svisle, musíš na ní zatlačit vodorovně od středu k obvodu. Jen nevím, jestli je vpravo nebo vlevo, ale to nahmatáš tenčím štoubovákem.
Nejhůře šlo stahnout ložisko z hřídele náboje, ale nejsem si jistý, jestli je u všech aut tato konstrukce. Někde jsem viděl nákres s alternativou samostatného bubnu odděleného od náboje.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod Stančík » čtv 16. dub 2009, 21:35

Po preštudovaní problematiky stiahnutia zadného bubnu som sanedočítal uspokojivej odpovedi.Dnes som čistil zahrdzavený bubon s úmyslom natrieť ho farbou.Na bubni som nenašiel žiadnu zapustenú skrutku.Vyzerá,že v bubni nie je ani stredová matica zvonka ako na iných autách.Hlboko zapustená bombírovaná krytka je zrejme nalisovaná. Páčenie, ani búchanie kladivom nepomohlo. Je náboj nasadený na kuželi,alebo má perodrážku? Koleso sa mi pritom točí volne,ručka funguje,takže samostav netreba odblokovať.Klasický sťahovák asi nepomôže,lebo ho nemáš očo oprieť a vyvodiť protitlak.Kolesové skrutky sa zrejme zaskrutkujú do unášača.Vobec teda neviem ako mám skontrolovať pakne...mám už 180 tis km.Nemá niekto foto?Podotýkam že nemám break,vid popis profilu.Neviem,ako dalej. Díkes.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod Marek » pát 17. dub 2009, 21:28

V dešti Ti to nevyfotím, ale dělal jsem oba válečky a pamatuji si to dost přesně:
Pokud máš buben vcelku od obvodu ke středu, máš to samé co já. Bombírovaná krytka v ose kryje centrální matici. Sundával jsem jí malým kladívkem a malým ostrým sekáčem oťukáváním kolem dokola - sekáč je kolmo na osu kola ostřím vsunutý mezi mezi okraj krytky a buben. Matice pod krytkou má "límeček", který je zaklepnutý v drážce hřídele. Vnitřní kroužek ložiska jde velmi špatně z hřídele. je třeba použít stahovák nebo nějaký přípravek, který připevníš šrouby na kola a tlačíš proti hřídeli. Buben tvoří vnější kroužek ložiska (nebo je vnější kroužek do něj zalisovaný, to nebylo dobře přes vazelínu vidět) - ber to v úvahu při demontáži vzhledem k možnému znečištění. Kuličky ložiska jsou mohutné a vazelína je dobře držela, nepadaly ven.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: sundání brzdového bubnu na Xsaře,je potřeba stahovák?

Příspěvekod simonik » úte 12. říj 2010, 17:55

Ahojte.
Dnes som sťahoval bubny na zadnej náprave. Postup je taký ako píše Marek. Len napíšem zopár svojich postrehov. Krytka matice je z Al, takže som si z nej nerobil ťažkú hlavu. Načal som ju tenkým skrutkovačom a potom som ju postupne dookola vypačoval širokým skrutkovačom. Pri spätnej montáži za pomoci kladivka sa pekne vyrovnajú falce. Matku som demontoval ako Marek. Pravý bubon sa mi podarilo stiahnúť pomocou dvoch širokých skrutkovačov, ktoré som dal oproti seba medzi bubon a plech za bubnom a pomaly točivým pohybom skrutkovačov som vypačoval bubon z osky. Keď sa už nedalo páčiť, skúsil som kývavým pohybom dať dole bubon. Podarilo sa. Bubon zišiel dole aj s ložiskom. Ľavý išiel ťažšie. Podarilo sa mi ho trochu povoliť ako pravý. Potom som založil koleso a krátkymi trhavými pohybmi som ho zase o kus povytiahol. Potom som zložil koleso a malým kladivkom a hlavne jemným poklepávaním po vyvýšenej hrane bubna som ho dal dole. Údery smerovali samozrejme vždy oproti sebe, aby sa bubon neskrížil. Podotýkam robil som to prvý krát. Odporúčam radšej jednoduchý sťahovák ako je už vyššie písané. Aj ja som nad ním rozmýšľa, ale nebolo času.
Majte sa.
simonik
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 12. říj 2010, 17:15
Bydliště: Zvolen
Vůz: citroen xsara 1,8 benzín 1998

Předchozí

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků