Maznice na zadnej náprave

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod pysta » sob 24. led 2009, 17:26

Čo poviete na toto riešenie? Mohlo by to oddialiť finančne dosť náročnu výmenu alebo repas zadnej nápravy? http://xrms.free.fr/phpwebgallery/categ ... expand=all
XSARA BREAK 1,9TD, exclusive, r.v.99, strieborná metalíza
pysta
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob 20. pro 2008, 18:11
Bydliště: Slowakia-Šaľa
Vůz: XSARA Brake exclusive 1,9TD, r.v.99

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod Kvido » sob 24. led 2009, 17:36

Už tady je o tomto problému taky dost napsáno.
Jsou už zde uživatelé a majitelé maznic.
Já již mám kompletní repas a stál mě 6600 kč. Maznice dle servisu jsou zbytečné po dvou letech provozu je potřeba vyměnit simeringy,jelikož přestávají těsnit a dostane se do vnitř voda,sůl,prach a je zle. Výměna simeringů vyjde na 1000 kč co 2 roky. Přijde mi to lepší a zároveň při té příležitosti promažou jehlová ložiska.
Maznice do nápravy která má již něco za sebou je zbytečné investovat. Ale pokud ji repasneš pak by to nějaký význam mělo.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod pysta » sob 24. led 2009, 18:00

Skor ci neskor k repasu urcite dojde, len som zvedavy, či by tento system predlžil životnost už vrzgajucej napravy. je s tym vpodstate len robota, maznice su halierove veci...
XSARA BREAK 1,9TD, exclusive, r.v.99, strieborná metalíza
pysta
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob 20. pro 2008, 18:11
Bydliště: Slowakia-Šaľa
Vůz: XSARA Brake exclusive 1,9TD, r.v.99

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod mio » sob 24. led 2009, 18:28

Maznice mam přesně na místě podle fota.Vrtal jsem nápravy na každém autě od PSA které jsem vlastnil po špatné zkušenosti z peugeot 205 gti.Kde mě jak se vyjádřil KVIDO přestali těsnit simeringy dostala se dovnitř voda a sůl a rozpadla se klec ložiska a bylo vyděláno.Maznicemi se řeší nejen mazání ložiska ale právě vzniklá netěsnost gufera, to znamená že když přestane gufero těsnit , začne guferem unikat mazivo , když jde vazelina ven nemůže jít do ložiska vada a sůl.Samozřejmě při dalšim mazání se opět vytlačí ta zas...ná vazelina i s nečistotou a na její místo se dostane čistá.Každý má na to určitě svůj názor , ale na žádném voze na které jsem je vrtal jsem nápravu nedělal . Citroen zx při 80 000 km nyní 180000 km, citroen zx break 200 000 km nyní 315 000 km, peugeot 306 d 140 000km nyní 200 000km a končně xsara 130 000km nyní 200 000 km.Žádné s těhle aut nemělo před navrtáním kola do A a nemaji je dodnes.V servise vám jistě budou tvrdit že vrtání je zbytečné, vždyť se repasí živí.Nikomu nic nevnucuji je to můj názor moje zkušenost, ale až někdo přijede že koupil vůz s touhle nápravou určitě doporučim navrtat. :D
Přílohy
DSC01559.JPG
DSC01559.JPG (40.57 KiB) Zobrazeno 14951 krát
Naposledy upravil mio dne pon 8. lis 2010, 18:08, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod pysta » sob 24. led 2009, 18:55

mio píše:Maznice mam přesně na místě podle fota.Vrtal jsem nápravy na každém autě od PSA které jsem vlastnil po špatné zkušenosti z peugeot 205 gti.Kde mě jak se vyjádřil KVIDO přestali těsnit simeringy dostala se dovnitř voda a sůl a rozpadla se klec ložiska a bylo vyděláno.Maznicemi se řeší nejen mazání ložiska ale právě vzniklá netěsnost gufera, to znamená že když přestane gufero těsnit , začne guferem unikat mazivo , když jde vazelina ven nemůže jít do ložiska vada a sůl.Samozřejmě při dalšim mazání se opět vytlačí ta zas...ná vazelina i s nečistotou a na její místo se dostane čistá.Každý má na to určitě svůj názor , ale na žádném voze na které jsem je vrtal jsem nápravu nedělal . Citroen zx při 80 000 km nyní 180000 km, citroen zx break 200 000 km nyní 315 000 km, peugeot 306 d 140 000km nyní 200 000km a končně xsara 130 000km nyní 200 000 km.Žádné s těhle aut nemělo před navrtáním kola do A a nemaji je dodnes.V servise vám jistě budou tvrdit že vrtání je zbytečné, vždyť se repasí živí.Nikomu nic nevnucuji je to můj názor moje zkušenost, ale až někdo přijede že koupil vůz s touhle nápravou určitě doporučim navrtat. :D

SUPER, to som chcel pocut!!! :D Takže ak sa troška oteplí, hned sa do toho pustim! Je niečo, na čo by som si mal davat neaky pozor? Alebo vyskytli sa Ti pri vrtani neake tažkosti? Diky za rady... :klik:
XSARA BREAK 1,9TD, exclusive, r.v.99, strieborná metalíza
pysta
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob 20. pro 2008, 18:11
Bydliště: Slowakia-Šaľa
Vůz: XSARA Brake exclusive 1,9TD, r.v.99

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod mio » sob 24. led 2009, 19:08

Ne jde to absolutně v pohodě, jen v klidu pomalu netlačit na vrtačku.Až budeš dělat závit platí to samé.Mazničku stačí našroubovat na kousek , začne tahnout a dost , povedlo se mě jí už roztrhnout a musel jsem jí odvrtávat.Až budeš tlačit vazelínu radši pomalu tak 20 krát a dost,maznice musí jít z lehka , jakmile pujde trošku ztuha DOST aby jsi nevytlačil gufero (jestli je v pořádku). Pak po 14 dnech opakuj , když to půjde zlehka natlač asi tak 10 krát a dost.Mažu ji dvakrát ročně na zimu a na jaře.Ale už jen opatrně pro jistotu kdyby přestalo těsnit gufero abych o tom věděl.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod pysta » sob 24. led 2009, 20:58

a vrtat mam do akej hlbky?
XSARA BREAK 1,9TD, exclusive, r.v.99, strieborná metalíza
pysta
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob 20. pro 2008, 18:11
Bydliště: Slowakia-Šaľa
Vůz: XSARA Brake exclusive 1,9TD, r.v.99

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod Rope » sob 24. led 2009, 22:23

Je to trubka, takže stěnu trubky provrtat.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod Škopek » ned 25. led 2009, 14:10

Mám stejnou zkušenost koupil jsem před 9 lety Peugeot 309.Gufero na levé straně už bylo špatný a vrzalo to.Namontoval jsem maznice a jak zvednu auto tak to zkontroluju popřípadě dotlačím maznicí.Auto jezdí denně a zatím v poho. :D
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Uživatelský avatar
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 839
Registrován: sob 8. lis 2008, 17:36
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod Raďas » ned 25. led 2009, 19:51

No nevím jestli nějaké mazání nahradí výměnu jehličkového ložiska,které určitě nemá nekonečnou životnost.Já si nechal dělat repasi zadní nápravy teď v pátek a jsem spokojenej,zadek se přizvedl o 5 cm. A podle toho že mi nic nevrzalo a ani jiné příčiny únavy jsem neměl,ale mám už najeto 120 tisíc.Po rozebrání bylo už vidět otisky jehličkového ložiska na čepu a bylo mi řečeno že jsem přijel akorát.Toť můj názor
Xsara II 1.4 2001
Uživatelský avatar
Raďas
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát 30. bře 2007, 15:24
Bydliště: Havířov

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod Kleki » ned 25. led 2009, 20:15

Možno po repase zadnej nápravy by som si urobil diery a dal tam maznice , určite neublížia tej náprave. Na túto tému som sa bavil s viacerými mechanikmi a väčšina z nich nie že by s tým nesúhlasila , ale je vraj lepšie každé dva roky to rozobrať, nanovo premazať a vymeniť semeringy. Nestojí to tak veľa peňazí , robota tak na 2 hod. Ale pokiaľ už náprava vŕzga tak určite doporučujem najskôr repas, pretože prinajmenšom už budú v háji ihličkové ložiská a možno aj čap a rúra. Samozrejme je to môj názor a každého osobná vec ako sa rozhodne.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod Rope » ned 25. led 2009, 20:16

Raďas píše:No nevím jestli nějaké mazání nahradí výměnu jehličkového ložiska,které určitě nemá nekonečnou životnost.Já si nechal dělat repasi zadní nápravy teď v pátek a jsem spokojenej,zadek se přizvedl o 5 cm. A podle toho že mi nic nevrzalo a ani jiné příčiny únavy jsem neměl,ale mám už najeto 120 tisíc.Po rozebrání bylo už vidět otisky jehličkového ložiska na čepu a bylo mi řečeno že jsem přijel akorát.Toť můj názor

Kde sis to nechal dělat?
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod divizion » ned 25. led 2009, 21:51

Čím vším se to může mazat,jde mi o tom že praci používame vazelinu na vřetena která je stavěna na praci pod řeznými a chladící emulzi,tak bych si vypujčil :D .Abych nemusel kupovat.
xsara II 1,6 16V r.v01
Uživatelský avatar
divizion
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 514
Registrován: pát 20. dub 2007, 16:17
Bydliště: Olomoucko

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod Raďas » pon 26. led 2009, 12:16

Rope píše:
Raďas píše:No nevím jestli nějaké mazání nahradí výměnu jehličkového ložiska,které určitě nemá nekonečnou životnost.Já si nechal dělat repasi zadní nápravy teď v pátek a jsem spokojenej,zadek se přizvedl o 5 cm. A podle toho že mi nic nevrzalo a ani jiné příčiny únavy jsem neměl,ale mám už najeto 120 tisíc.Po rozebrání bylo už vidět otisky jehličkového ložiska na čepu a bylo mi řečeno že jsem přijel akorát.Toť můj názor

Kde sis to nechal dělat?


Nechal jsem si to udělat u Autoservis Konečný
Byl jsem spokojen,vše mi ukázali,nechal jsem si zkontrolovat a přední nápravu,napíchli mi řídicí jednotku a udělali laserovou geometrii po výměně řídících čepů a hlavně odpovídali na všechny otázky.No a na jaře si u nich nechám udělat dekarbonizaci motoru systémem BG care .
Více na http://www.autoservis-konecny.cz/
Xsara II 1.4 2001
Uživatelský avatar
Raďas
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát 30. bře 2007, 15:24
Bydliště: Havířov

Re: Maznice na zadnej náprave

Příspěvekod vantocikus » pát 8. kvě 2009, 17:34

Ahoj všem, neznáte někdo dobrého servismana v severních čechách, který dělá do Citroenů a dělá zadní nápravy? Ta moje taky začíná chytat pěkné Ačko, tak ať se to nepose... ještě víc. Díky moc
Citroen Xsara2 1.6 16V r.v. 9/2013 Break TONIC
Citroen Xsara2 1,4i r.v. 12/2000 5-dv.
Citroen AX 1,1i Image r.v. 1991 3-dv. RIP 8/2013
vantocikus
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 12. říj 2008, 16:37
Bydliště: Libochovany
Vůz: AX 1.1 1991 - RIP, Xsara2 5dv., 1,4i 2000 + Xsara2 kombi 1.6 16V+LPG 2003

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků