Stránka 1 z 2

Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: stř 18. bře 2009, 10:25
od Pajoš
Zdarec. Chci měnit kotouče na Picassu,poraďte jaké jsou dobré +brzdové destičky a jestli má někdo postup výměny nebo je to lepší dát do servisu.

Pajoš 1,8 16V.

Re: brzdové kotouče

PříspěvekNapsal: stř 18. bře 2009, 10:58
od Kvido
Dej tam co tam má být a záležítaké na cenně samo,kolik do toho chceš investovat.Na internetu je spousta dobrých obchůdků kde se to dá sehnat za dobrý peníz,jsem spokojen s ATE Power disk (celá sada).

Postup : Povol kola,zvedni auto,pokud budeš dělat jednotlivé strany tak jen jednu stranu,pokud obě ,vraž dva stejně velké špalky nebo trojnožky pod nosník,sundej kola.
Vzadu najdeš dva šrouby,které drží brzdový třmen,ty povol a vyšroubuj,pokud budeš měnit i destičky a kotouč bude mít taky větší tloušťku musíš velký píst a zatlačit až na doraz zpět,takže dvě delší pakny a zatlač dovnitř ten píst,klidně přes destičky pokud je budeš měnit také,jinak né,mohl by jsi je poškodit. Pokud máš signalizaci opotřebení tak to odpoj,já mám destičky se signalizací,ale není zapojena,takže jsem dráty ucvikl,ty bez signalizace bych tam nedal,mají jinačí tvar,nevím proč to takto udělali.
Na kotouči budou dva torxy,pokud už to někdo před tebou měnil,můžou tam být i jiné šroubky,ty povol,počítej že půjdou dost blbě,jsou taženy jedním směrem a to do předu,tam jezdíš nejčastěji,proto doporučuju je trochu srovnat a mohlo by pomoci před výměnu šlapnut na brzdu při zpátečce. Ofafrně ať je neztrhneš,pokud nepůjdou ,tak vem kladivo a přes ten torx klíč nebo bit poněm pomlať,tak ať odskočí. Pokud je serveš musíš odvrtat hlavičku,zbyde ti po vyjmutí kotouče kousek šroubu,hned ho nezvi,prskni tam nějaký olej třeba WDčko já používám Mega olej anech ho působit,dobrá je i nafta dokáže uvolňovat zatuhlé mechanismy a trhákem nebo sikovkama zkusit ho vyšroubovat,ale to se snad nestane.
Destičky z třemen vytáhni,ale nové než dáš,tak očisti pořádně kluzné drážky,bývají 100 % zanesené,pak ti nové půjdou mnohem lépe nasadit,jen porzor na to pérko u mě ho drželo očko z tenkého plíčku a snadno se vylomí,takže zasouvat stejnoměrně a opatrně a až na doraz. Nasaď nový kotouč a dej zpět ty šroubečky,pokud stojí za prd,dej zadši jiné,možná bych je máznul grafitkou pro příště. Nasaď brzdič a dej šrouby,tyto šrouby už nemaž,musí mít pevný spoj,maximálně je hadříkem očisti,výrobci na ně stříkají barvu ,ta posléze z závitu zaschně,aby to lépe drželo a nepovolilo se to.
Není to nic složitého.

PS: Chtěl jsem dělat návod na výměnu tlumiče,kineťáku,ložiska,kotouču,destiček,horního uložení tlumiče,ale nějak jsem to nedodělal,snad se na to ještě vrhnu,tak popisky k fotkám neberte zcela vážně,třeba ten druhý,tam tu matici z poloosy povolovat nemusíte.
Postup je na Xsara jedničku,ale je to všechno na jedno brdo.

Re: brzdové kotouče

PříspěvekNapsal: stř 18. bře 2009, 15:36
od Hrnča
Já jsem dával Feroda. Jak kotouče, tak desky. Na všechny čtyři kola a vešel jsem se do šesti tisíc. Kupováno v auto kelly. Jinak taky spokojenost.
Co se týče výměny, dělal jsem to sám...

Re: brzdové kotouče

PříspěvekNapsal: stř 18. bře 2009, 20:50
od Kleki
Skús sa pozrieť na toto. Je tam kompletne spracovaný postup výmeny brzdových kotúčov aj s platničkami. Je to síce na obyčajnú Xsaru nie Picaso ale ten postup je stejný.


http://xsara.cz/web/dokumenty/brzdove_kotouce.pdf

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: pon 12. zář 2011, 12:52
od rico9
Odkaz pdf. uz nefunguje...

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: pon 12. zář 2011, 13:15
od viteon
tady z návodů to jde
viewtopic.php?f=56&t=7187

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: čtv 6. říj 2011, 15:02
od venca5
Čaute, nechcel som zakladať novú tému, vedel by mi niekto poradiť typ brzdového systému na Xsare Break 2.0HDi? (VIN pošlem). Diky

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: čtv 6. říj 2011, 15:30
od baffy
Tak daj,pozrieme sa :wink:

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: úte 1. lis 2011, 14:29
od Becherovic
Zdravím. Chci si pořídit novou sadu předních brzd - kotouče + desky. Mám zálusk na ATE Power disc, ale dle katalogu ATE jsem na moje auto tyto nenašel. Mám xsaru 1,6 16V RV 2001 a dle katalogu tam mají být kotouče průměr 266mm a tloušťka 22mm. V tomto rozměru se ATE Power disc nevyrábí. Díval jsem se že na jiné motorizace dělají ATE Power disc průměr 266 a tloušťka 20,5mm. Je možné tyto použít a popřípadě jaké k nim je třeba koupit desky? Brzdové třmeny mám Bosch. Máte s touto záměnou někdo zkušenosti?? Budu vděčný i za radu na jiné kotouče stejné kvality a ceny. Díky!

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: úte 17. kvě 2016, 15:01
od jmlcoch
Sorry, že to píšu sem - nechci dělat další vlákno a třeba to někoho také potká....
Chci si objednat přední brzdy - kotouče a destičky (na mé N2 kombi) a vidím na netu :

průměr [mm]: 266
tloušťka brzdového kotouče [mm]: 20,4
minimální tloušťka [mm]: 18,5
počet otvorů: 4
průměr náboje kola [mm]: 66
a
průměr [mm]: 266
tloušťka brzdového kotouče [mm]: 22
minimální tloušťka [mm]: 20
počet otvorů: 4
průměr náboje kola [mm]: 66,09

Asi bude problém ve dvou typech brzdičů že? Nebo to podle vin zjistí prodejce?
A názory na výrobce kotoučů Delphi, Barum, Optimal, TRW, BOSH - finančně jsou TRW na polovině částky proti BOSH - je to opravdu tak poznat? Díky za zkušenosti.

podle tohoto by mělo být jedno, jestli jsou silnější nebo tenčí ... http://www.xsara.cz/phpbb3/download/podvozek/brzdy_x2.jpg

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: úte 17. kvě 2016, 15:42
od Seldi
Já jsem dával přední brzdy komplet brembo a spokojenost a navíc to stálo pár korun. Ze začátku si studený občas trošku zapískaly, ale jak se zajely, tak už v klidu.
EDIT. Jo a ty první kotouče jsou pro Lucas brzdy a ty druhý pro Bosch.

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: úte 17. kvě 2016, 22:43
od Cvrček
Brzdy si raději zkontroluj přes VINko. Já jsem si kdysi takovýmhle výběrem docela zasekl. Bylo to po koupi Breaka a bylo potřeba vymněnit destičky na předku. Takže se koupili podle toho,že tady se dávali brzdy 266mm. A když se šlo na výměnu,tak ouha. Break měl brzdy z výroby 284mm...
A u tebe jde zase takhle zjistit tu šířku.

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: stř 18. kvě 2016, 8:32
od petr_xs
podle tohoto by mělo být jedno, jestli jsou silnější nebo tenčí ...
Podle mě je to 22/20 tloušťka nového kotouče / minimální povolená .

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: stř 18. kvě 2016, 12:29
od jmlcoch
kluci, kdo můžete - je možné ověřit podle vin - VF7N2RHYB73246387 ? dÍKY !

Tak doplnění - z prodejny podle VIN mi napsali, že se jedná o tyto - http://citroeny.eu/brzdovy-system/1127-brzdove-kotouce-predni-2ks-sada-delphi-bg3620-pro-citroen-berlingo-c2-c3-c4-c5-ds3-xsara-a-xsara-picasso-5012759159866.html


A teď trochu váhám mezi BOSH a Delphi - Jasně že jsou BOSH lepší, ale s mým kombíčkem už toho moc nenajezdím - tipnu si tak rok, max. dva - tj. cca 50tis km??? - jaké doporučíte? Resp. měl někdo DELPHI a negativní zkušenost?

Re: Brzdy přední, desky kotouče

PříspěvekNapsal: stř 18. kvě 2016, 16:44
od betom
Když jsem měnil u svého Xsara Picasso kotouče a brzdové destičky tak jsem zjistil, že v Německu odkud bylo Picasso dovezeno namontovali brzdové destičky značky BARUM. Ani jsem nevěděl, že se takové vyrábí. :roll: