Stabilizatory

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Stabilizatory

Příspěvekod Maer » čtv 23. dub 2009, 20:33

Zdravicko mam mensi vuly na stabilizacnich tyckach na predni naprave. Jak je slozita vymena a zmakne to takova lama jako JA co umi jen ovladat PC?! Diky
Citröen Xsara 1,8i Exclusiv 66kw r.v. 1997 + funkční volant :P 6,9 L/100Km (ted uz minulost)<br>
Škoda Octavia r.v. 2002 1,9TDi Exclusiv
Maer
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 117
Registrován: ned 2. bře 2008, 2:24
Bydliště: Zatec

Re: Stabilizatory

Příspěvekod MP » čtv 23. dub 2009, 20:45

..buď bez obav...to zvládneš.
Sundáš kolo,povolíš tyčku nahoře a dole,vyndáš ji,dáš novou,namontuješ kolo....dáš CTRL+C ...obejdeš auto na druhou stranu ... CTRL+V a máš obě tyčky vyměněný ...
Toť fše.
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Marek » čtv 23. dub 2009, 21:40

Je to opravdu jednoduché, jen pokud je tam originál, potřebuješ šroubovák Torx č. 27, ale ne ze sady z hypermarketu, ten ukroutíš. Klíč na matici má běžnou velikost. Pokud byly tyčky už měněny, podívej se, čím přidržet čep, aby se dala vytočit matice. Já tam mám Imbus. Doporučuji prostříknout např. WD40 na uvolnění závitu a očistit před povolováním vyčnívající konec šroubu drátěným kartáčem, dá se použít i ten na semišovou obuv.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Maer » čtv 23. dub 2009, 22:15

Bomba tak to na to vlitnu :) snad si neublizim tim naradim :D Dik moc kluci
Citröen Xsara 1,8i Exclusiv 66kw r.v. 1997 + funkční volant :P 6,9 L/100Km (ted uz minulost)<br>
Škoda Octavia r.v. 2002 1,9TDi Exclusiv
Maer
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 117
Registrován: ned 2. bře 2008, 2:24
Bydliště: Zatec

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Rici.Kopis » pát 24. dub 2009, 11:17

Tyčky jsem si taky měnil sám,sice to bylo na Peugeotu,ale zas takový rozdíl tam nebude.Měnil jsem jen jednu a trvalo mě to asi pul hodky.Ale to jsem neměl nic přirezlé.Tak mnoho zdaru při výměně. 8)
Xsara Picasso r.v.2000 1,8 16v modrá metalíza
Uživatelský avatar
Rici.Kopis
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 580
Registrován: ned 28. pro 2008, 13:07
Bydliště: Dolní Bojanovice(ale pocházím z Rajnochovic okr.Kroměříž)
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16v benzin r.v.2000 7,5l

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Kleki » ned 26. dub 2009, 20:02

Výmena je jednoduchá , ale mne sa stalo to , že matica išla ťažko a koniec závitu mi praskol a už potom som to nemal za čo chytiť , tak som to jednoducho odrezal flexou a bolo po probléme.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Cvrček » ned 26. dub 2009, 20:27

Byl jsem na tom podobně jako Kleki. Akorát mě se maticí nepodařilo vůbec pohnout a strnul sem ten imbus. Takže to taky vyřešila flexa. Jinak pohodě vyměněno na parkovišti před panelákem.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Stančík » stř 29. dub 2009, 20:52

Ako sa prejavuje tá závada,že si prišiel na to že sú to tyčky stabilizátora? Ď.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Cvrček » stř 29. dub 2009, 22:15

To Stančík: mrkni například sem: viewtopic.php?f=7&t=4034 ,vloni v létě jsme to s Mikláskem řešili na našich dvojčatech.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Stabilizatory

Příspěvekod MP » ned 3. kvě 2009, 23:22

Tak jsem to včera taky měnil ... a tyčky jsem nakonec taky demontoval flexkou ... asi stejně jako ostatní - kousek jsem to povolil , pak jsem strhl imbus , a pak jsem řezal ....
Výměna tyček , čepu řízení , čepu ramene , kotouče a destiček ... na jedné straně ... cca 60 - 70 minut ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Stabilizatory

Příspěvekod řepák » pon 4. kvě 2009, 15:51

Stančík píše:Ako sa prejavuje tá závada,že si prišiel na to že sú to tyčky stabilizátora? Ď.

Třeba tím že při rozjezdu se ozývá takové drnčení jako by se ti šoupalo kolo o podběh-blatník .
Já to nechal udělat .
Tyčka nějakých 600,- - 800,- + práce , ale tenkrát mi toho dělali víc a už si to přesně nepamatuju .
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Uživatelský avatar
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2645
Registrován: ned 25. čer 2006, 20:07
Bydliště: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Re: Stabilizatory

Příspěvekod dokturek » pát 22. kvě 2009, 7:31

tak se taky přidavam do klubu stabilizatoru : včera jsem měl cestu do BRNA a skoro celou cestu to jemně klepalo hlavně na nerovnostech ,jako by tam bylo něco volneho. takže bych potřeboval potvrdit jestli to je ono nebo hledat zavadu jinde.a jake stabilizatory doporučite FEBI nebo DELPHI rozdil v ceně je asi 6 kč
jinak spotřeba slušna do BRNA jsem jel asi 120 km/h a spotřeba 6,0 l na 100 a zpatky jsem to tlačil tak 150 až 160 a spotřeba 6,6.
při cestě zpět se mi asi 3x stalo že mi po sundani nohy s plynu vyskočila pětka ven kde hledat zavadu nebo je to normalni ?
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Stabilizatory

Příspěvekod ladin » pát 22. kvě 2009, 9:48

Dej si vice VOLUME na rádiu a klepání přestane.
Rychlost tak akorád pro PASSATY R36.
Vyskakování 5ky není v pořádku ale dá
se řešit šprajcem o sedačku (trocha humoru)
NEZLOB SE :salut-:
ObrázekObrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
ladin
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 338
Registrován: stř 26. lis 2008, 12:59
Bydliště: Havířov
Vůz: Xsara II 1,6 16V (12/2001)

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Verdom » ned 24. kvě 2009, 15:09

No právě jsem to dodemontoval taky. Imbus vevnitř se samo že strhnul protože to bylo zarezlé jah hrom. Ani WD a kartáč nepomohly. Ale pokud se to chytne sykovkama přes prachovku. Nemusí se vytahovat flexa :wink:
Ty matky co tam byly byly na 16 klíč. Tak jsem tam dal nové na 17. Je to lepší. Jinak druhým heverem jsem musel přizvednout rameno. Jinak bych to tam nedostal ani za prase. 8) Ale je po klepotu. :jup:
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Stabilizatory

Příspěvekod Cvrček » ned 24. kvě 2009, 16:53

Já to šprajcnul šroubovákem a šlo to tam dostat docela dobře. Druhej hever nebyl potřebný. Jinak,ten,co dělal "kosti" přede mnou tak tam dal sedmnáctky. A já pak demontoval flexou. Takže nevím,jestli je to lepší.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků