únik oleje se serva

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod robo27 » čtv 4. srp 2011, 16:00

Bolo to z 306. Prišiel som z autom, povedal som mu čo mi tečie, kukol sa na to a doniesol celé riadenie. Aj keď to zhora nie je vidieť povedal že to bude tiecť okolo tej osky a mal pravdu. Následne som sa rozhodol to nemeniť doma ale som to nechal spraviť, lebo sa to bez poriadneho zdviháka relatívne obtiažne vyťahuje. Keby som nechodil do práce tak to dám aj doma....

V mojom prípade auto ťahalo do strany. Po výmene riadenia robili aj nastavenie geometrie a ťahanie do strany sa trošku zlepšilo ale stále tam je. V mojom prípade si myslím že je to spôsobené tým že auto je po búračke. Neriešim to, stále nás to vozí z miesta na miesto za 5l.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod rege » pát 5. srp 2011, 7:28

díki, dal si mi nádej, že to opravím.
rege
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon 1. srp 2011, 12:02
Bydliště: Spišské Tomášovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDi 2001

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod rege » úte 11. říj 2011, 12:10

Krátko to zrekapitulujem:

- za jazdy praskla pružina na pravom prednom kolese, auto "padlo" na brucho

- vymenil som pružinu (iba jednu) ale po spojazdnení začalo auto "tahať" do prava - ako keby čosi volantom jemne natáčalo

-tak som kúpil obe pružiny z 1 sady, vymenil ich, ale auto naďalej tahá do prava

-tak mi bolo povedané, že treba vymeniť aj dorazy pružín a čapy zavesenia, urobil som to, ale problém ostal

-uplynul cca pol roka, a zistil som úbytok servooleja, servo som vymenil, ale úbytok tam je naďalej

-po každom zásahu do riadenia som bol aj na geometriu, tá vždy vykazovala hodnoty v norme

-pri poslednom servisovaní mi povedali, že tečie servoolej z riadenia

A vtedy mi to došlo - asi to bočenie súvisí s únikom servooleja, tak sa chystám na to riadenie. Dúfam, že to je ono, že to pomôže. Čo si o tom myslíte Vy? Ozvem sa, keď budem mať výsledky.... :)
rege
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon 1. srp 2011, 12:02
Bydliště: Spišské Tomášovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDi 2001

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod pepe999 » pát 21. říj 2011, 12:24

zdravim mam podobny problem tečie mi sevo na cerpadle ta vrchna zlata srubka pod nou mi slzi neviem da sa to nejako rozbrat a utesnit alebo nieco podbne tecie to dost za tyzden musim dolievat olej a cely motor mam zadrbany
pepe999
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 20. srp 2010, 17:47
Bydliště: Košice,Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 1,9,TD ,diesel,r.v.1999

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod rege » pát 4. lis 2011, 13:23

Takže, mám to opravené, únik servooleja súvisel s poškodeným riadením, čo sa zasa prejavovalo aj tak, že auto "ťahalo" do strany.
Riadenie mám vymenené, olej sa nestráca a na rovnej ceste ide xsára rovno, nemusím jej dohovárať : ))))) Im so happy.....
Ešte musím na geometriu, ale už by to malo byť OK. Mimochodom, to staré riadenie mám, ak by ho niekto potreboval (napr. dočasne na obdobie repasu), tak sa mi ozvite do meilu.
rege
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon 1. srp 2011, 12:02
Bydliště: Spišské Tomášovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDi 2001

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod empík » pát 4. lis 2011, 15:21

We´re so happy too...
Oceňujem tvoju spätnú väzbu, že dokončíš téma a tým pomôžeš aj ostatným. Všimol som si, že je tu dosť ľudí, ktorí sa ozvú len, keď majú problém... :jup: :jup: :jup:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod baffy » pát 4. lis 2011, 17:39

Súhlasím tak nejako by to malo vypadať. _ok_
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod romco911 » sob 26. lis 2011, 20:05

baffy píše:Mal by tam byť origo Total Fluide ATX o množstve 1liter



Ahojte mám hladinu oleja pod minom a omylom som kupil Total Fluide AT 42, pozeral som, ze je tiez olej do prevodovy a sevra ...... tak hadam ho tam mozem dat, ci myslite, ze radsej mam zohnat Total Fluide ATX .... neviete, aky je medzi mini rozdiel? ......... Mam len doliat, alebo vytiahnut obsah nádobky a naliat 1l nového oleja?

Ako to je vlastne so servo olejom, meni sa ? aky je tam interval ???
romco911
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 25. říj 2011, 19:03
Bydliště: Poprad, Slovenská Republika
Vůz: Citroen Xsara 2,0 16 VTS, r.v. 2001, koža......... XM 2,O i r.v. 1991

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod baffy » sob 26. lis 2011, 20:48

Ak je olej čistý a nemáš problém so servom tak to iba doplň a ano ten olej tam môžeš dať.V service.com som sa dočítal o oleji aký si kúpil takže no problem

Pro vozidla vybavená posilovačem řízení s mechanickým čerpadlem : Používat výhradně hydraulickou kapalinu TOTAL AT42 (Mimo : Verze pro severské země).
U vozidel verze „velká zima“, vybavených mechanickým čerpadlem posilovače řízení : Používat výhradně hydraulickou kapalinu PENTOSIN CHF11S.
U vozidel vybavených elektročerpadlem (GEP) : Používat výhradně hydraulickou kapalinu TOTAL FLUIDE DA.
POZOR : Hydraulické kapaliny TOTAL AT42, TOTAL FLUIDE DA a PENTOSIN CHF11S nejsou vzájemně mísitelné.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod romco911 » sob 26. lis 2011, 20:56

Baffy, dakujem ....... olej sa mi zda byt cisty, preblem nemam ziaden aspon dufam :-) akurat pocito sa mi zda oproti inym autam, ze je trosku tvrdsie servo, ale to celkovo asi cele auto (pedale, rychlostna paka, volant) :-)

Tak ale asi radsej aj vymenim cely liter oleja, ako doliat deci ..... nie ?
romco911
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 25. říj 2011, 19:03
Bydliště: Poprad, Slovenská Republika
Vůz: Citroen Xsara 2,0 16 VTS, r.v. 2001, koža......... XM 2,O i r.v. 1991

Úník oleje ze servořízení

Příspěvekod Palisade » sob 20. říj 2018, 20:15

Ahoj všichni! Dnes se mi stala nepříjemnost, při vyjíždění z parkoviště najednou dutá rána a přestal fungovat posilovač řízení. Koukám pod kapotu-nádržka čerpadla prázdná, vnitřek kolem motoru zachlístáný od kapaliny. Chtěl bych se zeptat - dá se nějak laicky odhadnout na co se mám připravit v servise? Jestli je řízení v háji nebo jde o něco jiného? Vypadá to, že to vyteklo právě někde okolo řízení samotné čerpadlo vypadá ok. Děkuji za všechny odpovědi.
Palisade
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 23. říj 2014, 20:07
Bydliště: Karviná
Vůz: Citroen Xsara, 1,4i, benzin, 2004

Re: únik oleje se serva

Příspěvekod lumpík » ned 21. říj 2018, 22:48

Ahoj ja bych typoval čidlo na trubce od řízení. Je za motorem na spolujezdcové straně. Čidlo nažere za roky sůl ze silnice a jednoho dne to odletí a olej s tím... cca kdysi tuším něco kolem 500kč plus olej...
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Předchozí

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků