Cvakání při otáčení kola

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod Jufk » čtv 2. črc 2009, 16:46

Chtěl bych vás požádat o radu. Zjistil jsem, že když se mi otáčí pravé přední kolo tak se ozývá kovové cvakání od hnacího hřídele, ne od kinetického kloubu, ale z druhého konce, který jde do prostoru motoru. Co na něm je dál to nevím ( jestli něco jako diferenciál ? ) je vidět jen kousek manžety. A když jsem měl auto zvednuté a točil jsem kolem tak bylo vidět, že se hýbe celý motor a jezdí ze strany na stranu. To jsem ještě neviděl. Pak jsem auto tlačil sem a tam a to cvakání bylo slyšet taky. Když jsem ho měl zvednuté tak jsem zkusil nastartovat a zařadit tak aby se kola točila a to cvakalo taky. Při jízdě je někdy slyšet kovové bouchnutí při rozjezdu do leva a občas to cvaká při pohybu auta do předu nebo do zadu, ale při nerovnostech to nedělá nic ( kost to není ). Děsím se toho co to může být. Poradíte mi ?

A pak ještě jeden dotaz. Je normální, když při točení koly doprava doleva při zvednutém autu a vypnutém motoru je slyšet žbrblání serva jako když jsou v kapalině bublinky? Při nastartování nic slyšet není.
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 23. říj 2008, 11:39
Bydliště: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.

Re: Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod Kvido » čtv 2. črc 2009, 18:04

Ten kineťák bych nevylučoval,kov dokáže docela slušně převádět zvuky a podle co píšeš to i na kineťák vypadá. Jinak poloosy jsou v diferáku,tam že by odešlo jedině ložisko. Ale jestli se hýbe i motor tak nevylučuju silentblok motoru.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod Jufk » pát 3. črc 2009, 9:48

Tak ti děkuju. Já nemůžu mít závadu tipu " dotáhni ten šroubek a bude to ok ". Začínám mít chuť hodit Xsaru ze skály. Ty závady se nechutně hromaděj. Jednu odstrtaním a dvě se najdou. Nebaví mne dávat měsíčně několik tisíc za opravy. :cry:
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 23. říj 2008, 11:39
Bydliště: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.

Re: Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod dapata » pát 3. črc 2009, 17:11

je to velice kruté,nepomůže ti to,ale dodám - právě z toho to důvodu si jakoby vždy jednu závadu nechávám nevyřešenou,otevřenou,probíhající,no prostě jí neřeším, neboť po vyřešení jak píšeš ty se mi dle statistiky do 3 dnů objevila vždy jiná a daleko závažnější a na řešení i velice dražší :|
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Re: Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod petr_xs » ned 5. črc 2009, 6:42

Obrázek
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod jimmivonstarsi » pon 6. črc 2009, 16:59

Pokud ti to pri zaberu pri zatocenych kolech cvaka, tak je to jedine poloosa.
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod Marek » pon 6. črc 2009, 21:39

Poloosa obvykle neodejde sama od sebe, podívej se na manžety, hlavně tu vnější - pozice 4 na obr. výše. Je hned u kola. Pokud je roztržená, nemusíš dál hledat. Kratší trasy se s porušenou manžetou dají jezdit, ale na dálnici se ohřátý kloub pěkně zadírá...
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Cvakání při otáčení kola

Příspěvekod Jufk » úte 7. črc 2009, 11:00

Tak závada byla objevena. Zjistil jsem, že kamarád dělá v origo servise Citroen přijímacího technika a tak si mne tam vzal a zkoukli jsme to. Je to vnitřní (druhý) kloub na pravé poloose a zpuchřelý silentblok motoru. Ten kloub vydává strašné zvuky při točení kolem a silentblok se tváří jako nový, ale když jsme trochu zapáčili o motor tak bylo vidět, že už moc pohromadě nedrží. Když jsem auto koupil tak mi na technické řekli, že je roztržená manžeta. Nevím která, já to nechal měnit v servisu při rozvodech, ale asi ta na pochroumaném kloubu, když se poroučel. No a oprava bude výměnou polosy za repasovanou za cca 3500,- (nová cca 8500,-) a ten silentblok se bohužel nedodává samostatně, ale už zalisovaný do jakéhosi hliníkového bloku, kterým prochází i ta poloosa, no a ten je asi za 1200,-. Ale kamarád pravil " od čeho jsem přijímací technik, to nějak uděláme" tak jsem zvědavý zakolik to zase bude. Loni před vánocema to bylo za 16 000,- a letos před dovolenou už 11 000,- a ještě tohle. Kdyby aspoň Xsara nebyla tak hezká aby se naní člověk mohl snáz zlobit.
Stříbrná Break 1,4 ,X1 ,s modrou kapotou
Jufk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 23. říj 2008, 11:39
Bydliště: Praha 4-Chodov
Vůz: Xsara break, 1,4 benzin, r.v. 1999 ,stříbrná s modrou kapotou.


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků