nastaveni zadni napravy

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod yanci12 » stř 15. čer 2011, 8:18

Dakujem
Uživatelský avatar
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Registrován: pát 5. říj 2007, 13:29
Bydliště: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Tonicek » pát 12. srp 2011, 14:25

Tak i na mne to přišlo, mám se prý rozmyslet zda chci a o kolik nebo nechci nechat přizvednout zadek.
Auto nyní vypadá takto (kola jsou mírně do A ale opravdu malinko) torzka vrzne jenom když vezu vzadu své 3 stokilové kamarády, při vystupování, za jízdy nikdy.

Foto pořízeno dnes, 13.8 11:55 auto vyložené, stojící na takřka rovince. (foceno mobilem, omluvte kvalitu :oops: :oops: )

Obrázek

z fotek to nejde moc poznat ale hrana lemu je zároveň s vrchní hranou pneumatiky jestli si rozumíme.
mám sice vzadu nové tlumiče z bouraného auta co na těch tlumičích moc km neodjezdilo ale i tak zvedat nezvedat?
Díval jsem a moc fotek jedničkové xsary sem zde nenašel, sice jedna ale to bylo kupé a pak dvojková a ta má zase větší kola.

mám tedy nechat zvednout torzku o jeden zub?
na rozmyšlenou mám čas do středy rána, tak prosím jenom do mě, nebojím se žádného názoru.
Naposledy upravil Tonicek dne pon 15. srp 2011, 8:35, celkově upraveno 3
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Kleki » pát 12. srp 2011, 20:26

Ten rozmer pneumatiky to je úplne jedno , jedničkové sú síce 14 -tky ale majú vyšší profil 65% zo šírky , a na dvojkových 15-tkách 55% zo šírky a vo finále má koleso skoro ten istý priemer. K tomu presadeniu torzky - ja som auto kúpil už s repasovanou nápravou a presadenou torzkou a jednak to vyzerá lepšie a takisto po naložení 200 kg do kufra a plnej osádke ten zadok nepadne až na dorazy. Keď jazdím sám , zadok je trochu tvrdší , ale na jazdné vlastnosti to nemá až taký veľký vplyv pokiaľ nechceš jazdiť športovým štýlom. Ja som spokojný a určite by som do toho šiel, keby som išiel na repas. :driv:
Ale nech sa vyjadria aj iní. :idea:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Cvrček » pon 15. srp 2011, 11:04

Souhlas s Klekim. Přesazením nic nezkazíš. Spíše získáš,když auto naložíš. Nebude sedět na zemi. Letos jsem nechával dělat repas na Picasse a taky nechal přesadit torzku.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Tonicek » pát 19. srp 2011, 13:45

Tak dnes jsem si byl vyzvednout svoje přemísťovadlo.
Popis : Ložiska na pravé (kanálové straně) totálně vymlácené.
Levá strana jako nová - ložiska v pořádku
Proto se měnil středový most za nový (repasovaný)
Nová ložiska - údajně nejlepší co se dají sehnat, i se s něma dobře pracuje.
Upravena světlá výška zadku na pro někoho možná hodně vysokou ale kvůli zaměření se to bude hodit a ono to i sedne mi bylo řečeno.
Jízdní vlastnosti, auto jede tišeji, prdel je tužší snad si zvyknu.
A jak se naseru tak narvu 3 pytle cementu do kufru a bude to zase formule :driv:
Zde fota před repasem

Obrázek

a po repasi přesněji torzka zvednuta o jeden zub

Obrázek

Obrázek

Zde pro upřesnění rozměry
1. tj na rovném povrchu bez zatažené ruční brzdy, zařazen pouze kvalt 2.rs
je výška do povrchu země po hranu lemu 63,5 cm
pozor měřící systém musí být veden přes střed osy kola čili středem

2. výška od hrany penumatiky kde je dotyková rovina až po hranu lemu je 6 cm
Obrázek

mohu vás však ujistit, že po prvním usednutí trochu větší váhy na zadní sedadla, auto sedne a výška se trochu změnší, tím myslím, ihned po hotovém repasi.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod carlos8 » ned 6. lis 2011, 14:29

chlapy prosim vás je zadní náprava u coupé stejná jako na combi mám ty zátěžové pružiny s combi a nějak mi nejdou dát na coupe jde to vůbec
carlos8
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: pát 5. lis 2010, 22:31
Bydliště: jicin
Vůz: 1.6 16v VTS r.v.2002

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Cvrček » ned 6. lis 2011, 15:13

Rozdíl mezi nápravou z Coupé a z Breaku je jen v torzkách. Ale ty máš VTS a ta je snad z výroby trochu nižší. Takže proto asi nedostaneš ty pružiny na místo,kde mají být.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod carlos8 » ned 6. lis 2011, 17:35

necituj poslední příspěvek, stačí odpovědět
no právě koukal jsem na stranky pruziny.info a tam ma j na hatback a coupe dohromady a break zvlášť tak nevim jaky rozdíl snad v nosnosti
carlos8
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: pát 5. lis 2010, 22:31
Bydliště: jicin
Vůz: 1.6 16v VTS r.v.2002

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Cvrček » ned 6. lis 2011, 18:18

Rozdíl bude v nosnosti. Do Breaka toho díky velikosti můžeš narvat teoreticky více. U tebe bych to ale tipnul na to,že je VTS nižší. A tím pádem je méně místa mezi ramenem a místem podlahy,kam se má pružina opřít.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod magor71 » stř 25. led 2012, 18:23

Dlouho jsem tu nebyl,ani před tím jsem zde moc nevynikl,ale musím se pochlubit.Na mé Xsara Picasso jsem byl nucen vyměnit torzky,u nás automechanik s tím prostě nehnul,nešly mu vyndat.Objednal jsem se minulý týden v Mělníku u tm-auto u pana Maluše a světe div se....za 4,5 hodinky jsem jel domů s novým "zadkem".Prý je normální že s tím automechanici nehnou.Pan Maluš je skvělý odborník,velice slušný a vstřícný a vřele jej doporučuji.Cena suma sumárum 9.940kč i s novými silentbloky,které prej byly na sr.ačky. :jup: :jup:
magor71
 

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Samo.Vojta » čtv 2. úno 2012, 22:59

Ahoj, chtěl bych se zeptat , jestli je lepší nechat repasovat torku , či to vyřešit pružinami.Jde mi o to, že když nechám přesadit torzku , za nějakou dobu opět sleze dolů.Nebude trvalejší řešení pružinami?(i levnější ?!?)
Díky za odpověd
Samo.Vojta
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 27
Registrován: úte 13. pro 2011, 16:25
Bydliště: Častolovice
Vůz: Xsara combi 2.0Hdi rv.02

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Cvrček » pát 3. úno 2012, 0:19

Torzka se nerepasuje. Repasuje se náprava tím,že se vymění ložiska,gufera a případně čepy. A torzka se přesadí.
Je pravda,že ten zadek časem sleze dolů,ale bude to jistě nějakou dobu trvat.
Pokud dáš jen pružiny bez repasu,tak repas zadní nápravy jen oddálíš. Pružiny jsou dobrý doplněk,pokud často hodně zatěžuješ až skoro přetěžuješ zadek auta.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Samo.Vojta » stř 15. úno 2012, 16:46

Díky za odpověd, teď by mě zajímalo , jestli někdo nemá zkušenosti s nějakým servisem z Východních Čech kvůli repasu zadní nápravy, hledal jsem na netu ale nic moc jsem neobjevil.
Díky
Samo.Vojta
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 27
Registrován: úte 13. pro 2011, 16:25
Bydliště: Častolovice
Vůz: Xsara combi 2.0Hdi rv.02

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Fanatik » stř 15. úno 2012, 18:24

Autu-Domin Humpolec. Tel.: 565 532 071, 565 533 492, www.autodomin.cz :lol:
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod lada » stř 12. pro 2012, 13:15

Tak jsem se letos konečně donutil k přizvednutí zadní nápravy na mém breaku. Dlouho jsem to odkládal, protože vzadu nikdo nejezdí krom dětí. A měl sem strach aby to nebylo moc vysoky, když vidím některé hodně zvedlé tak se mi to nelíbí.
Dovolenou s tím již ale nebylo možné absolvovat a auto již bylo tak nízké že jsem ve čtyřech několikrát chytil spodkem a nebo závěsem. Už to byl
opravdu ležák od země k blatníku jen 56,5 cm - za dva roky si to sedlo o 1 cm. Po přesazení 61,5 cm a je to akorát. Konečně je to normálně použitelné.
A tvrdší se mi to nezdá. Zdravím všechny
lada
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon 6. črc 2009, 18:49
Bydliště: Křižanov - Vysočina
Vůz: xsara combi 2.0 HDI 66 kw rv.2002

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků