nastaveni zadni napravy

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

nastaveni zadni napravy

Příspěvekod engila » sob 18. črc 2009, 8:58

zdravim ve spolek, mam dotaz ohledne nastaveni zadni napravy. Slysel jsem ze se da zvednout popr. snizit nejakym sroubem na naprave - a zadny takovy jsem tam nenasel. Byl bych rad za kazde info jak se da zadek zvednout. Viz foto rozdil mezi predkem a zadkem je opravdu velky :(
Přílohy
P6300022.JPG
P6300022.JPG (80.67 KiB) Zobrazeno 37361 krát
P7010231.JPG
P7010231.JPG (142.78 KiB) Zobrazeno 37362 krát
Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D ted Xsara II 1.4
engila
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 90
Registrován: stř 2. črc 2008, 9:54
Bydliště: Plzeň
Vůz: Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D -minulost... ted Xsara II 1.4

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod mio » sob 18. črc 2009, 10:12

Výška zadní nápravy jde upravit natočením torzních tyčí.Máš dvě možnosti , buď repase zadní nápravy kdy vytahneš celá ramena i s torzní tyčí vyměníš ložiska, gufera a při zpětné montáži přesadíš torzku buď o zub nahoru nebo dolu, cena ti vyjde na 2000 -4000 kč svépomocí. Ta druhá varianta je jednoduší , buď to dáš do specializovaného servisu kde repasují zadní nápravy tam ti nápravu sníží za cca. 1000 kč , za 1 h odjíždíš (pro tebe je asi nejdostupnější Příbram).Nebo pokud jsi trochu zručný tak za pomoci rázového stahováku vyrazíš torzku sám a přesadíš (ale torxy v ramenou které drží torzky v ramenech určitě nepovolíš , bývá to dost zarezlé, takže práce na h....)Pokud nemáš tušení o co jde , tak na youtube je dokonce video s návodem na přesazení torzky na P 205 GTI v angličtině.Takhle jsem to "přizvedl "na 306 o zoubek, z důvodu častého přetěžování ,zdálo se mě že už je nízko.
Přílohy
Obrázek(50).jpg
Obrázek(50).jpg (21.18 KiB) Zobrazeno 37280 krát
Naposledy upravil mio dne sob 18. črc 2009, 20:06, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod PetrLik » sob 18. črc 2009, 19:40

Dá se to řešit i jinak ...nechtěl jsem hned zasahovat do nápravy, podle Citroenu Orlová je v pořádku.A tak jsem hledal a našel řešení .

----------------------------------------------------------------------------------
Často se řeší spadlý zadek u náprav s torzní tyčí (Xsara, ZX, Saxo atd)
Zadní náprava je na ramenech která pérují pomocí torzní tyče. Pokud jsou kola do A a začínají dřít o podběh je nutné vyměnit ložiska v ramenech za nová. Pokud Vám pouze auto sedí na prdeli, nebo při naložení škrtá zástěrkamí je pouze utahaná torzní tyč. Nová stojí 2300 a potřebujete dvě máte pak tři možnosti:
1) Dát novou tyč (4600 + práce která je pěkná pakařina)
2) Posunout ramena na torzní tyči o jeden zoubek, aby se víc napnula (velká pakařina léty zarezlá ramena sundat, někdy ani to nepomůže)
3) Nová třetí možnost přidat pružiny, dělá je Belgická firma MAD a normálně se přidají na ramena místo dorazových kloboučků Montáž cca 1hod, aut je opět nahoře a lze naložit. Pružiny jsou progresivní tj čím více zatížíte tím více zvedají a auto je dlouhou dobu ve stejné výšce. (vhodné kdo tahá kola, karavany, nebo větší náklady)
Převzato ze stránek Citroen klubu https://www.citroen-club.cz/msgboard_po ... 014&kols=1

Obrázek
Obrázek

Provádí to zde http://www.tzservis.com/zatezove.php a zasílají na dobírku pro zručnější mechaniky

Na stránkách je i popis montáže

1) auto na zvedák (zadní kola volně dolů) + dal jsem dolů zadní kola
2) vydloubneš ty gumové čudliky dorazů
3) sundaš ty misky pod čudlikama (drží je jeden šroubek tušim 14")
4) pod misky dáš jejich plastové podložky a jejich delšími šrouby opět zaděláš (takže máš plast. podložku - kovovou misku - gumový doraz )
5) pak normálně vezměš pružinu, teď nevím jak se tomu říká jsou to dvě železa a prostředkem je šroub ji stáhneš, drátem omotáš (stačí prostřední závit aby se to nepletlo) a nandáš pod to železo u ramene akm příjde od nich kus plechu, drát uvolníš a je to pružina tam je sam vzepřená

Tohle bylo doporučeno mě.
Xsara II 1.6 16v Chrono 2003
Uživatelský avatar
PetrLik
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 7. říj 2007, 12:59
Bydliště: Havířov
Vůz: Xsara 1.6 16v 11/2003 Chrono 6x Airbag

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod jandy » ned 19. črc 2009, 8:09

PetrLik: Ale když se koukneš na ty jejich stranky a hlavne ne jejich cenik, tak zjistis, ze pruziny pro xsaru stoji 4500 kc (pripadne 4600 pro breaka). A to je podle me lepsi nechat si udelat repas a mit auto ve stavu jak ma bejt a ne to dohanet pridavnyma pruzinama. Pridavny pruziny bych daval jenom v pripade ze auto jezdi casto prelozeny pripadne jeste s vlekem, ale jako nahradu repase bych to nepouzival.
Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod B@RT » ned 19. črc 2009, 15:03

při nákupu přez NET máš 10% slevu takže výjdou 4050 a 4150

(mam je, ty fotky jsou z mého auta :-)
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod robo27 » pon 20. črc 2009, 10:57

Teda mne sa to zdá byť pekne veľa, dať takmer 10 tisíc za 2 strunky, to musia byť priamo zo zlata.... Tiež by som to osobne riešil radšej solídnym repasom zadnej nápravy a viem že mám na dlho pokoj....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod jojos » pon 20. črc 2009, 11:34

robo27 píše:Teda mne sa to zdá byť pekne veľa, dať takmer 10 tisíc za 2 strunky.

4600 je cena za dve strunky,nie za jednu(aspon myslim,ze to predavaju ako sadu)
Š Rapid Spaceback 1.0TSI,81kW
ex:tmavomodrý break X2,2.0HDI,66kW,vyrobený 27.11.2002,na podložkách www.xsara.cz
Uživatelský avatar
jojos
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 942
Registrován: čtv 2. říj 2008, 18:21
Bydliště: Nová Dubnica,SK
Vůz: Š Rapid Spaceback 1.0TSI

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod mio » pon 20. črc 2009, 14:49

Abych nezapoměl , jěště existuje jedna možnost jak zvednout o nějaký mm zadní nápravu.Buď výměnou zadních silentbloků za vyšší (tušim že tam napasují ze š 120 ,silentblok motoru) nebo podložením silentbloku silnější páskovinou. Jak silnou to záleží na tobě , podle toho o kolik mm to chceš zvednout.Už jsem o tom četl ,tušim na peugeot-clubu.Nehledě na to že ty silentbloky (š 120) jsou tvrdší a plné , a podle mě tím z části odstraníš natáčení zadní nápravy.
Přílohy
Obrázek(54).jpg
Obrázek(54).jpg (31.81 KiB) Zobrazeno 37037 krát
Naposledy upravil mio dne pon 20. črc 2009, 18:10, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod B@RT » pon 20. črc 2009, 17:46

robo27 píše:Teda mne sa to zdá byť pekne veľa, dať takmer 10 tisíc za 2 strunky, to musia byť priamo zo zlata.... Tiež by som to osobne riešil radšej solídnym repasom zadnej nápravy a viem že mám na dlho pokoj....


ANO
Je to za celou sadu tj 2000 jedna i s úchyty...
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod engila » čtv 23. črc 2009, 15:59

jj super dik za napady a rady a asi to vidim na ty pruziny,... :wink:
Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D ted Xsara II 1.4
engila
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 90
Registrován: stř 2. črc 2008, 9:54
Bydliště: Plzeň
Vůz: Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D -minulost... ted Xsara II 1.4

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod PetrLik » stř 5. srp 2009, 6:09

Tak pružiny došly ,montáž podle návodu cca 1 hodinu.Snad něco uvezu aniž bych tahal zástěrky po zemi.Cena je na HB 4100 +200 dobírka.
Xsara II 1.6 16v Chrono 2003
Uživatelský avatar
PetrLik
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 7. říj 2007, 12:59
Bydliště: Havířov
Vůz: Xsara 1.6 16v 11/2003 Chrono 6x Airbag

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod B@RT » stř 5. srp 2009, 21:06

a jak zadek nahoře, v pohodě jako u mě?
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod PetrLik » čtv 6. srp 2009, 15:28

Auto se zvedlo a vypadá to i lépe, zkoušel jsem naložit 20 kachel betonek 30 na 30 a super .Auto i lépe sedí na cestě.
Xsara II 1.6 16v Chrono 2003
Uživatelský avatar
PetrLik
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 7. říj 2007, 12:59
Bydliště: Havířov
Vůz: Xsara 1.6 16v 11/2003 Chrono 6x Airbag

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod Mr.Monkey » čtv 14. led 2010, 11:26

Kluci, nebylo by foto? Rád bych viděl o kolik se to zvedlo. Nedávno jsem viděl nějakou zvedlou Xsaru, ale bylo to fakt moc. Dík
Uživatelský avatar
Mr.Monkey
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř 17. zář 2008, 22:42
Bydliště: Příšovice
Vůz: Xsara II kombi 1,6 16V 2002

Re: nastaveni zadni napravy

Příspěvekod šíma » čtv 14. led 2010, 21:27

PetrLik píše:Tak pružiny došly ,montáž podle návodu cca 1 hodinu.Snad něco uvezu aniž bych tahal zástěrky po zemi.Cena je na HB 4100 +200 dobírka.

Co je to HB?
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron