Výběr brzdových kotoučů

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výběr brzdových kotoučů

Příspěvekod Hanyz » pát 6. lis 2009, 12:43

Dobrý den

Jeden z těch laičtějších dotazů....

Mám na své xsaře 1,4i 1999 plné brzdové kotouče.
Vybírám nové brzdové koutouče, na stránkách elitecat jsou pro tento model doporučeny jak plné, tak větrané koutouče. Ty se ale liší v tloušťce, resp. ve výšce. Když tedy zaměním své plné kotouče za větrané, bude potřeba provést další úpravy, jako např. výměna či modifikace třmenů apod? Liší se i destičky pro tyto dva druhy kotoučů?

Díky za odpověď
Hanyz
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát 6. lis 2009, 12:34
Vůz: Xsara 1,4i

Re: Výběr brzdových kotoučů

Příspěvekod driversk » pát 6. lis 2009, 17:57

Ak na vetraných kotúčoch nesedí hrúbka a rozmer, tak to by som moc nešpekuloval. By sa ti to asi dosť predražilo- tá úprava.
Ale ak na tom trváš tak ti zaiste poradí niekto z naších tunerov a možno poradia aj iného výrobcu....
Ja osobne by som do toho nešiel KLASIKA JE KLASIKA čo sa tohoto týka.
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Výběr brzdových kotoučů

Příspěvekod mio » pát 6. lis 2009, 19:55

Jestli chceš dát vnitřně chlazené kotouče (dvojité), musíš vyměnit i brzdiče. Mají větší "rozchod" mezi čelistmi , seženeš je v dobrém stavu i na vrakovišti nebo z bouračky ( pasují i z peu 306).Jdi do toho !! Investice do brzd se vždy vyplatí.Destičky se liší pouze podle typu brzdičů , na tom jaké máš kotouče nezáleží. Může být stejný typ destičky jak na větrané kotouče ,tak na plné.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Výběr brzdových kotoučů

Příspěvekod robo27 » pát 6. lis 2009, 23:33

Pokiaľ je plocha chladených a nechladených rovnaká - čo pri priemere tuším 247mm asi bude, tak brzdný účinok oboch typov bŕzd bude pri normálnej prevádzke nerozoznateľný.... Brzdy s chladenými kotúčmi by mali o niečo neskôr vädnúť, čo pri nechladených čiastočne doženieš zase lepšou kvalitou materiálu....

Tak ako tak ja by som do takej výmeny nešiel, lebo nemám na to čas a čo funguje toho sa moc nechytám....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výběr brzdových kotoučů

Příspěvekod Kvido » sob 7. lis 2009, 6:08

Souhlas s Mio,zjisti pouze zda sedí rozteč těch dvou šroubů co drží brzdič. Vyměnit brzdiče (třmeny) budeš muset pokud uvažuješ o chlazených,určitě na vrakovišti je seženeš za rozumnou cenu,mám pocit že se dávaly systémy Bosch,Lucas,ATE. Pokud chceš kotouče a desky vem nejlépe vždy sadu jednoho výrobce asi nebudu sám kdo by ti doporučil ATE Power disk,fungují parádně a žádné pískání,nadměrné opotřebování a opravdu se můžeš při brždění na ně spolehnout a pořádně opřít. Já osobně považuju brzdy Xsary za značně poddymenzované a účínek brzd je mizerný oproti jiným značkám,proto jako Mio doporučuju běž do toho,rozdíl poznáš,sám přemýšlím o výměně brzd z VTS 2.0 kde jsou mnohem větší než u mých.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Výběr brzdových kotoučů

Příspěvekod camalnik » sob 2. dub 2011, 19:54

kd e koupim nejlevnejsi kotouce a desky na 2,0 120kw?
camalnik
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 26. bře 2011, 0:21
Bydliště: boleslav
Vůz: citroen xsara vts 2,0

Re: Výběr brzdových kotoučů

Příspěvekod viteon » ned 3. dub 2011, 6:23

na vrakovišti, ale snad Ti nejde jen o cenu :?:

ale podle mě je ve výsledku nejlevnější originál, malinko ukecat cenu a vydrží 90tkm

viewtopic.php?f=56&t=6879&p=69382&hilit=zna%C4%8Dka#p69382
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků