BRZDY

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » sob 31. bře 2012, 21:44

Nechcem sa hádať, ale nejde mi to do hlavy. Veď čo by už to bolo za meranie keby to záviselo len od sily stisku toho ktorého mechanika. Keď si porovnám protokoly z STK vždy je tam takmer zhodné čísla aj keď je to merané úplne inde. Som skôr názoru, že tam musí byť určitý bod zlomu a vtedy sa meria účinnosť bŕzd.Je pravda,že sa meria súmernosť nápravy, ale nemôže sa merať pri slabšom tlaku na brzdu, vždy sa meria pri maxime brzdenia. To je moje presvedčenie. Ináč ja som už účinnosť bŕzd vyskúšal niekoľkokrát aj úplne nečakane (kombajn za horizontom) a teší ma, že ma nesklamali. Je pravda, že mám kotúče (283 mm) vpredu aj vzadu,(menil som komplet minulý rok), systém Bosch a ABS. Potrebujú sa trochu zohriať a potom sú omnoho citlivejšie aj účinnejšie, stačí sa s nimi vyslovene hrať.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod Marek » sob 31. bře 2012, 23:04

Už jsem o této problematice psal, ale ne v technické sekci a vlákno už je smazané. V roce 1990 jsem pomáhal ve svépomocné dílně autoklubu a na test brzd jsem byl "vyškolen". Uváděná čísla jsou hodnoty max. brzdné síly těsně před protočením prvního kola. Protočení se zjišťuje pomocí odpružené rolny umístěné mezi válci. Krabička, které se může dát na pedál měří ovládací sílu, max. síla je určitě uvedená v nějakém předpisu pro homologaci aut. Technik STK by zřejmě měřil ovládací sílu, pokud by měl pochybnost o tom, jestli není překročená. Tento snímač se používá pro provedení kompletního testu brzd, kdy se porovnává i brzdná síla přední a zadní nápravy v závislosti na síle na brzdový pedál, tyto závislosti jsou dané pro konkrétní model auta při určitém zatížení náprav. To, že má auto funkční omezovač na zadní nápravě neznamená, že je dobře seřízený.
Subjektivně je rozdíl ovládací síly znatelný, pokud jedu služební Fábií, mám při prvním zabrzdění pocit, že špatně brzdí, po několika šlápnutích si zvyknu, opačně po návratu do X to není tak hrozné. Přitom Fábie při zadupnutí brzdí velmi účinně.
Na podzim jsem dával destičky Ferodo Premier na stávající kotouče Bendix. Brzdí výborně, destičky zatím znatelně neubývají, doufám, že nebudou odcházet kotouče. Předtím jsem dával nové kotouče i destičky, obojí Bendix a destičky se sjely poměrně rychle, měl jsem podezření, že na jednom kole trochu váznul píst, tak jsem je při výměně destiček namazal speciální vazelínou. Nejhorší byly první desítky až stovky km po výměně, než si destičky sedly. Je zajímavé, že u jiných destiček jsem takovou neúčinost brzd nezažil.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: BRZDY

Příspěvekod Rob2 » ned 1. dub 2012, 7:33

Marek: Děkuji Ti za potvrzení mého názoru, že bez senzoru umístěného na pedálu se ovládací síla a tím účinnost zjistit nedá. Sám jsem nikdy nezažil, že by technik na pedál cokoliv umisťoval, tedy posouzení účinnosti je skutečně subjektivní. Nastavení omezovače bohužel nejsem schopen posoudit a logicky se do nějakých pokusů pouštět nebudu.
empík: Marek vlastně (s tech. popisem) potvrdil, že ukazatel zobrazuje (jak jsem psal) odpor brzděných kol, které kladou poháněným válcům. Ztrátu adheze (protočení) signalizuje kontrolka - toho jsem si na STK všimnul. Dále je digitálně signalizováno procentní vyjádření nesouměrnosti. Pokud se nepletu, je povoleno max. 30% - bez záruky - nevím jistě! Tebou zmíněný "bod zlomu" je dozajista pocit technika, že auto špatně brzdí.
All: Už toho nechám - někam jsem se sice pohnul, něco vyzkoušel, ale brzdy v Xsara se mi prostě nelíbí. Děkuji všem za snahu mi pomoci.
Rob2
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 25. zář 2011, 19:30
Bydliště: Nové Město na Moravě
Vůz: Xsara 1.6i 1999

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » ned 1. dub 2012, 13:16

"Uváděná čísla jsou hodnoty max. brzdné síly těsně před protočením prvního kola."
Toto je typický príklad, že keď dvaja čítajú to isté a nie je to to isté. Ja tiež súhlasím s Marekom, ale vidím to inak. Nedalo mi to a pobehal som trochu po internete. Pomohol som si metodickým pokynom. Meranie sa prevádza na zariadeniach VSB(valivá skúšobňa bŕzd) a tlak na pedál sa meria pedometrom. Nemeria sa však aktuálna hodnota, ale len či sa nepresiahla určitá sila tlaku na pedál, čo však nastane len zriedka a hlavne pri autách bez posilovača. Na posúdenie účinnosti bŕzd sa používa maximálna brzdná sila, ktorá sa zaznamenala pred zablokovaním kolies, keď sa prístroj vypne a hodnota ostane zaznamenaná(bod zlomu). Pred meraním sa brzdy musia párkrát prebrzdiť. Z hodnoty, ktorá ostala zaznamenaná na prístrojoch sa vypočítava aj súmernosť brzdenia, tj 30%. Nakoľko som si nebol celkom istý tak som sa ešte informoval u známeho, ktorý bol tento týždeň na STK a ten mi potvrdil, že aspoň u nás na STK v Jelšave sa pedometer používa, hoci podľa mňa to viac meria účinnosť brzdového posilovača.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod Rob2 » ned 1. dub 2012, 15:10

empík: Tak ještě jednou Ti to napíšu: Nikdy jsem nezaznamenal, že by technik na pedál umístil nějaký senzor (pedometr)!!! Znovu: Nikdy jsem to neviděl a to nejen já, ale ani můj syn, kterého jsem se také ptal. Ostatně i Marek psal, že se to dělá při kompletním testu brzd. Takže jsem asi ještě žádný takový neabsolvoval. Z čeho tedy technik bez použití senzoru tlaku vychází? Jak moc na pedál tlačí, než dojde k prokluzu/protočení kola na válcích, je dle jeho subjektivního pocitu. Asi mu prochází rukama ještě méně brzdící auta, než Xsara, tak se mu to zdálo dobré. Zkus se někdy svézt (pro srovnání) v něčem, co opravdu brzdí! Auta nad mega už asi všechna. Potom možná zjistíš, na co si stěžuju. A jak to zde čtu, stesků na brzdy je moc, tudíž žádná náhoda. Pokud se chceš přít, tak někde jinde - myslím, že tato debata už je mimo vlákno.
Rob2
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 25. zář 2011, 19:30
Bydliště: Nové Město na Moravě
Vůz: Xsara 1.6i 1999

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » ned 1. dub 2012, 15:39

Nie je to o tom pedometri. Ten len ukazuje silu tlaku na pedál. Mechanik stejne musí stlačiť brzdový pedál tak silne aby VSB zastavila. To že sa nepoužíva v čechách neznamená že sa nepoužíva na slovensku. Je to priamo prikázané zákonom. To vieš, že aj tu si môžu technici uľahčovať prácu a nemusia ho použiť. Mne sa viac jedná o zaznamenanú brzdnú silu v kN. Je to jeden z mála údajov, ktorý je protokolovaný, takže by mal byť vierohodný. Ja zastávam názor, že kvalita bŕzd je objektívne najviac závislá na sile brzdového účinku udávaného v kN. Berie sa to za základ aj pri znaleckých posudkoch keď sa preverujú brzdy. Nikomu tento názor nenatláčam, kto chce nech verí a kto nechce nech neverí. Ja som proste technicky založený človek a viac verím objektívnym číslam ako subjektívnemu pocitu. Moja Xsara brzdí ako brzdí, ja si však na brzdy nesťažujem.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Brzdy pisilovač ?

Příspěvekod Rabbitic » pon 7. kvě 2012, 20:15

Zdravim lidi mam problem asi z brzdama.
No problem takovy nastartuju rozjedu se a když chci pribrzdit tak seslapnu trochu pedal tak me to do pedalu kope jak kdyby abs pokud to udelam parkrat zasebou pedal je tvrdy jak kdyby nesel posilovac je to u picassa 2.0HDI
Rabbitic
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 10. zář 2011, 19:06
Bydliště: Židlochovice
Vůz: picasso 2.0HDI

Re: BRZDY

Příspěvekod VojtaH » stř 27. čer 2012, 17:28

Zdravim.. dnes jsem byl v servisu a moc mě nepotěšili, řekli mi, že mi vůbec nebrzdí zadní bubnové brzdy a že by to mohlo být rozvaděčem. Máte s tím někdo skušenost? Zajímalo by mě, jak moc to bude nákladné a jestli se nedá ten rozvaděč někde sehnat líp.
Xsara 1.8i 66kw, podvozek TA-technix -11cm, 17" kola Dotz v TP, sport. maska, sání Simota, žluté mlhovky, originální přední světla, zatmavená zadní světla.....
Krása je v originalitě :)
Obrázek
Uživatelský avatar
VojtaH
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. lis 2011, 23:34
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: Citroen Xsara 1.8i, benzin, rv. 2000 Mk1

Re: BRZDY

Příspěvekod Cvrček » stř 27. čer 2012, 23:07

Neměli na mysli zátěžový regulátor? Ukázali ti alespoň,co tím myslí?
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod VojtaH » pát 13. črc 2012, 19:01

Jde o regulátor brzdového tlaku, umístěný u pravého zadního kola, je úplně prorezlý, ten už asi fungovat nebude. Myslíte, že je dobrý nápad tento omezovač vyhodit a nechat brzdný účinek předek : zadek 50:50 ?
Xsara 1.8i 66kw, podvozek TA-technix -11cm, 17" kola Dotz v TP, sport. maska, sání Simota, žluté mlhovky, originální přední světla, zatmavená zadní světla.....
Krása je v originalitě :)
Obrázek
Uživatelský avatar
VojtaH
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. lis 2011, 23:34
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: Citroen Xsara 1.8i, benzin, rv. 2000 Mk1

Re: BRZDY

Příspěvekod Cvrček » pát 13. črc 2012, 19:34

To už se tu na fóru probíralo. Někde to tu je. Osobně bych sehnal jiný. Buď nový,nebo funkční z nějakého vraku. Což je levnější varianta.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod Hrnča » čtv 19. črc 2012, 11:35

Přikláním se k Cvrčkovi. Kombinace plně brzdící zadní odlehčené nápravy a třeba mokré vozovky není úplně ideální!
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

výmena bŕzd

Příspěvekod Luko » úte 28. srp 2012, 16:22

Zdravím, chcem sa spýtať, či vôbec je možné vymeniť zadné bubnové brzdy za nové kotúčové, treba mi brzdy meniť a už odrazu by som si ich vymenil za kutočve ak sa to da ... tak prosím o radu či sa to dá a ak áno koľko to tak orientačne vychádza dík za odpovede
Luko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: úte 28. srp 2012, 16:19
Bydliště: Čadca
Vůz: Citroen Xsara 1,4i 2002

Re: BRZDY

Příspěvekod vena garážmistr » úte 28. srp 2012, 21:00

Na kolko to může vyjít nevím, ale vím jistě že to je tak velký zásah do konstrukce vozidla,že ti s tím nastanou takový problémy v běžném provozu že bych si to asi sakramentsky rozmyslel. První STK a vyletíš jak čertík z krabičky.A pak nedej bože aby jsi byl přímým účastníkem dopravní nehody u které by se zkoumal technický stav vozidla. nejen že podle mě by každý soudní znalec tvůj zásah ocenil stejně jako já.Ale v okamžiku kdy by se měl vyjádřit k tomu zda mohla tato úprava mít vliv na schopnost brzdit nebo na celkové chování vozu tak tě v tom utopí jako kotě. A následné řešení třeba škody u pojištovny tam se také dozví že auto nebylo v podstatě technicky způsobilé k provozu a tudíž ano plnění za nehodu vyplatí ale pak to všechno budou ždímat z tebe protože jsi nesplnil jednu ze základních podmínek pojistné smlouvy "provozovat vozidlo způsobilé k provozu".
Možná by to všechno šlo udělat i legální cestou a pak by jsi se vyhnul výše popsaným problémům ale oficiální cestou to bude časově i finančně tak náročné, že se to nejspíš nevyplatí.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: BRZDY

Příspěvekod Hrnča » čtv 30. srp 2012, 17:49

K tý výměně brzd. Čistě teoreticky. Novou zadní náprasvu co má koutouče, nejspíš jiný vedení brzdový kapaliny a možná jiná elektrika ke snímačům abs. Co se týče výměny kotoučů za bubny, vidím to spíš na plus než mínus k techjnickému stavu vozu. Apropo. Lanka ruční brzdy se musí taktéž měnit. Na bubny jsou jiný...

P.S.: Nikdy jsem výměnu neprováděl. Je to jen teorie. Při samotné výměně se může vytelit klidně i něco dalšího...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků