BRZDY

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: BRZDY

Příspěvekod petr_xs » pát 31. srp 2012, 6:52

Pochybuju, že na stk někdo ví, na kterém konkrétním autě byly z výroby kotouče a na kterém bubny. Ale já bych to tam nedával, kotoučové brzdy vzadu hodně trpí korozí, hlavně v zimě. V bubnovejch je ten mechanizmuz přeci jenom chráněnej.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: BRZDY

Příspěvekod jandy » pát 31. srp 2012, 7:39

Naprosto souhlasím s Venou, legálně to nejspíš nepůjde a tu druhou variantu bbych neriskoval.
Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: BRZDY

Příspěvekod betom » pát 31. srp 2012, 17:21

petr_xs píše:Pochybuju, že na stk někdo ví, na kterém konkrétním autě byly z výroby kotouče a na kterém bubny. Ale já bych to tam nedával, kotoučové brzdy vzadu hodně trpí korozí, hlavně v zimě. V bubnovejch je ten mechanizmuz přeci jenom chráněnej.

Podle mě kotouče vzadu trpí úplně stejně jako ty vpředu. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: BRZDY

Příspěvekod DjPorky » sob 1. zář 2012, 11:41

Mam podobny problem ale so zadnymi brzdami takmer som nepresiel STK a pritom je tam vsetko nove bubny, oblozenie, valceky, pruzinky, lanka rucnej ... zadne brzdy su komplet nove jazdil som na tom hodnu chvilu tak by mali byt aj sadnute na svojom mieste.... predne kotuce mam uz opotebene skoro na minimum ale niesu zhrdzavene a pravde povediac nepaci sa mi ten ucinok brzd. mam 1.4i bez ABS a mam problem dostat auto do smykua ak sme v aute, 4 tak je to prakticky nemozne
dik za kazdu radu
DjPorky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 2. pro 2009, 17:57
Bydliště: Prešov
Vůz: Citroen Xsara 1.4i rv. 97´

Re: BRZDY

Příspěvekod felix » sob 1. zář 2012, 18:02

betom píše:
petr_xs píše:Pochybuju, že na stk někdo ví, na kterém konkrétním autě byly z výroby kotouče a na kterém bubny. Ale já bych to tam nedával, kotoučové brzdy vzadu hodně trpí korozí, hlavně v zimě. V bubnovejch je ten mechanizmuz přeci jenom chráněnej.

Podle mě kotouče vzadu trpí úplně stejně jako ty vpředu. 8)

Právě že zadní kotouče trpí daleko víc než přední, předek brzdí daleko víc a brzdiče zústavají daleko víc rozhýbané, kdežto zadek hodně často zatuhne a třeba v zimě se nezřídka stavá že zústane viset ruční brzda.
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

brzdový pedál sa postupne prepadáva a stáva sa vyrazne mäkký

Příspěvekod peter1131 » ned 9. zář 2012, 17:45

Ahojte, mám problém že mi postupne prepadáva brzdový pedál pri naštartovanom motore. Keď motor nebeží pedal je tvrdý. Po naštartovaní pedál postupne mäkne čo je v pohode, lebo na jeho stlačenie je potrebné vyvinúť určitú primeranú silu v drahe v hornej 1/3 celkovej dráhy pedálu. Takto mi to fungovalo vždy. Asi pred dvoma týždňami sa stalo to, že po naštarovaní a prejdení nejakej dráhy auto na prvý krat brzdi normálne, ak dobŕžďam stane sa to že pedál začne chodiť veľmi ľahko a brzdový účinok je až niekde pod polovicou dráhy pedálu, dokonca to šlo až takmer na doraz. Našťastie brzdný účinok sa nestratil za žiadných okolností. Problém je v tom, že pedál chodí raz ťažko a raz ľahko, čo je nepríjemné ak potrebujem brzdiť postupne.

ps: brzdová kvapalina nová, brzdy odvzdušnené, žiadny vonkajší únik, posilovač evidentne funguje, podtlaková pumpa vytvára podllak.
ps 2: po vypnutí motora ma pedál účinok asi 2-3 krát, potom stvrdne, ALE čo je zmena oproti normálnemu stavu, tak brzdový pedál asi 2-3 cm pruží, ďalej už je tak tvrdý ako to býva pri vypnutom motore.

prosím o radu, ja to typujem na hlavný brzdový valec, ale budem rád ak mi to niekto potvrdí, alebo vyvráti

ps3: tento problém tu už niekto mal, ale už nieje členom fóra, tak sa s ním neviem spojiť a tí ktorí sa k tomu vyjadrovali hovorili o všetkom možnom, len nie k veci, tak prosím aj ja, aby to bolo k veci, najlepšie by som poprosil niekoho kto s tým má skúsenosť.
Na iných fórach píšu, že je to normálne, ale to neverím, pretože 4 roky sa to nedialo....aj keď sa mi stalo počas prvej zimy,nemuselo byť ani pod nulou že po naštartovaní mi auto nebrzdilo, pedál bol tvrdý, to sa ale vyriešilo takým spôsobom, že so "cvrkol" WD 40 na miesto manženty za brzdovým pedálom. čiže teoreticky to mohla byť predzvesť konca posilovača....

vdaka za rady. Peter

xsara break, 2.0 HDi 66kW, 2002, 217000 km (asi)
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » ned 9. zář 2012, 18:44

Myslím si, že tipuješ dobre. Pokiaľ sa prepadáva brzdový pedál a nejedná sa o únik kvapaliny tak to býva vadný hlavný brzdový valec. Mal som to na Felícii. Brzdila vcelku dobre, ale občas pri brzdení sa pedál prepadol a dobrzďoval som pri podlahe. Po výmene hlavného brzdového valca sa tento problém odstránil.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod betom » stř 24. říj 2012, 8:35

Jaká je přípustná minimální tloušťka brzdových destiček vpředu a vzadu? Nikde se mi tuto informaci nepodařilo získat, ani při použití "hledej". Při výměně kol za zimní jsem na destičkách vpředu naměřil asi 5mm. Měnit případně teď nebo až na jaře? (v zimě raději moc brzdy nepoužívám). :roll:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » stř 24. říj 2012, 9:50

Minimálna hrúbka doštičiek sa udáva 2mm. Nová doštička u mňa (ICER) mala 11mm :D
Edit:
nové predné - 13mm
nové zadné - 11mm
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod betom » stř 24. říj 2012, 12:00

Díky empíku, to je přesně ono co jsem nikde nemohl najít. Takže výměna bude na jaře při přehazování kol na letní.
U nových destiček pro Picasso, které mám uvádí výrobce tloušťku/sílu nových destiček 17 případně 19,2 mm. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » stř 24. říj 2012, 12:17

Nemáš za čo. Je to uvedené aj v "Jak na to". Ešte k tej hrúbke. Ja som udával čisto len hrúbku obloženia (bez železa). Tie hodnoty čo píšeš ty sú pre hrúbku doštičiek komplet(železo+obloženie) :driv:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod betom » stř 24. říj 2012, 14:55

Jo, jo, už jsem to našel str.244, Technická data. :lol:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

identifikace brzdoveho systemu

Příspěvekod davis1991 » úte 9. dub 2013, 15:16

Dobry den chci si koupit nové brzd. čelisti ale nemužu zjistit jaké mam zadní brzdy. Na predních trmenech mam napsane Bosch. V service boxu se podle VIN zjistilo ze tam mam bud system girling nebo jak se to pise nebo bosch. Je v tom nejaky rozdil v celistech? Buben se mi nepovedlo rozdelat asi drazka :/ a nasilim sem to delat nechtel protoze potrebuju jezdit. Da se to pripadne zjistit podle zadni casti valecku jak tam jde brzdova hadicka a odvzdusnovak? Mohl by mi pripadne nekdo sem hodit odkaz na nejaky celisti :oops: kazdopadne dekuju za odpoved :lol:

Vin VF7N1KFXF36056251
Xsara 1. rv98 1,4 55Kw
davis1991
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 5. bře 2013, 16:00
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Citroen Xsara 1.4 55kw rv.98

Re: BRZDY

Příspěvekod Kleki » úte 9. dub 2013, 16:20

Pozeral som aj ja podľa tvojho VIN-u a naozaj sú pre tvoje auto možné oba systémy BOSCH aj GIRLING. Trochu som to porovnal a zistil som , že kotúče sú rovnaké ale ostatné časti majú rozdielne obj.čísla. Najlepšie asi bude to rozobrať a vizuálne zistiť čo tam súdruhovia vo Francii namontovali :mrgreen:
Inak to asi nie je možné zistiť :oops: .
Podľa predajcov ND sú brzdové čeľuste rozdielne a vyzerajú nejako takto

Obrázek
BOSCH

Obrázek
GIRLING
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: BRZDY

Příspěvekod davis1991 » úte 9. dub 2013, 18:25

jj přesne tohle mi bylo taky řečeno :? ale dik za namahu :ooo: jnak jsem vyfotil druhou stranu valecku a porovnal jsem to s valeckem pro system girling a bosch a ten valecek je system bosch podle fotky tak snad bude celej brzd. system bosch :roll:
Přílohy
IMG_20130406_172812.jpg
Váleček
IMG_20130406_172812.jpg (85.45 KiB) Zobrazeno 11213 krát
davis1991
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 5. bře 2013, 16:00
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Citroen Xsara 1.4 55kw rv.98

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků