BRZDY

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

BRZDY

Příspěvekod šíma » pát 27. lis 2009, 12:02

Ahoja, sice jsem tady četl, že Xsarina nepatří zrovna k superbrzdícím autíčkům, ale přece jen mám dotaz. Moje X1 na jemné sešlápnutí pedálu reaguje jak jsem byl zvyklý u jiných aut a vzhledem k tomu, že brzdím opravdu málo, toto přibržďování mi vyhovuje. Při občasné potřebě silnějšího zabrzdění se ale při větším tlaku na pedál brzdý účinek zvyšuje jen neochotně a spuštění ABS chce už dost silný stist pedálu. Kontroloval jsem kotouče a ty jsou opravdu v hanebném stavu, ale destičky jsou ještě celkem OK a tak si říkám, jestli není nějaký problém s posilovačem. Dá se jeho účinnost nějak v domácích podmínkách vyzkoušet? Díky.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: BRZDY

Příspěvekod Kvido » pát 27. lis 2009, 14:57

Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: BRZDY

Příspěvekod Jarda Kadlec » pát 27. lis 2009, 14:59

A já si zrovna myslím,že Xsara brzdí perfektně.Pár aut už sem měl,ale tohle brzdí ze všech nejlíp.Koukni jestli nemáš zaseklou destičku a nebo přirezlej váleček,podobnej problém sem měl u escorta.A ještě by to mohla dělat neprůchozí hadíčka od brzdiče,to se stalo známému.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 8. kvě 2009, 9:58
Bydliště: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: BRZDY

Příspěvekod Jarda Kadlec » pát 27. lis 2009, 15:01

Koukam,že sme psali ve stejnou doubu. :wink:
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 8. kvě 2009, 9:58
Bydliště: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: BRZDY

Příspěvekod mio » pát 27. lis 2009, 16:45

Jestli máš kotouče jak píšeš v hanebném stavu, tedy orezlé na místech kde má dosedat destička tak se vůbec nediv že ti to nebrzdí.....Taky se mně nezdá že by xsary brzdili špatně .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: BRZDY

Příspěvekod šíma » pát 27. lis 2009, 17:15

Kvido píše:Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.


No jo, mé indiánské jméno je "Ten, který píchá hnidy". Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak ještě lezeme po stromech...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: BRZDY

Příspěvekod Surmi » čtv 4. úno 2010, 19:15

Ahoj
Mám možnost sehnat přední třmeny na chlazené kotouče z xsary 1.8, na xsaře jsou ted obyč.třmeny na plné kotouče(kola jsou 14tky) ,tak bych se chtěl zeptat zda-li by to šlo jen vyměnit třmeny a koupit chlazene kotouče.
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: BRZDY

Příspěvekod Plecháčová Milena » čtv 4. úno 2010, 19:34

šíma píše:
Kvido píše:Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.


No jo, mé indiánské jméno je "Ten, který píchá hnidy". Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak ještě lezeme po stromech...

no podle toho,co píšeš to vypadá,že jsi z toho stromu právě spadl.o auto se musíš starat,a o brzdy obvzlášť,nebo se ti to vymstí :nasr?
Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 776
Registrován: sob 13. pro 2008, 20:34
Bydliště: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: BRZDY

Příspěvekod mio » čtv 4. úno 2010, 19:56

Surmi píše:Ahoj
Mám možnost sehnat přední třmeny na chlazené kotouče z xsary 1.8, na xsaře jsou ted obyč.třmeny na plné kotouče(kola jsou 14tky) ,tak bych se chtěl zeptat zda-li by to šlo jen vyměnit třmeny a koupit chlazene kotouče.

Přesně tak, kup třmeny a k nim nové chl. kotouče :lol: .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: BRZDY

Příspěvekod Surmi » čtv 4. úno 2010, 20:05

a není tam nejaké jiné uchycení ??? :roll:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: BRZDY

Příspěvekod Kvido » pát 5. úno 2010, 8:13

Uchycení bude stejné,jen je potřeba zjistit ,zda jsou stejné rozteče šroubů na těhlici. Pak už v tom nevidím ,žádný problém.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: BRZDY

Příspěvekod mio » pát 5. úno 2010, 15:49

Rozteče budou stejné ale pozor na délku šroubů kterými jsou uchyceny třmeny k těhlici.Musí být původní k brzdičům , tedy kup je i s těmi šrouby s 1,8 , mohou se lišit délkou.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: BRZDY

Příspěvekod Surmi » pát 5. úno 2010, 16:54

Děkuju ,že jste mi pomohli :jup: :ooo:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: BRZDY

Příspěvekod Rob2 » úte 25. říj 2011, 17:34

Nechci zakládat nové vlákno, tak se "přilepím"na toto. Mám stejný názor (a vlastně problém), jako šíma, tedy že se potýkám s nedostatečným účinkem brzd. Kotouče i destičky dával předchozí majitel nové, bohužel nevím, co jsou zač (zde je možná problém). Každopádně auto brzdí nedobře. Faktem je, že jsem zvyklý na brzdy z jiné třídy aut (bez podtextu - pouze zkušenost!) a tak mi v Xsara přijdou brzdy hodně tupé. Ale protože s autem jezdí dcera, chtěl bych, aby brzdy byly brzdy. Doporučíte prosím někdo destičky, příp. v sadě s kotouči, které opravdu brzdí. Životnost mě nezajímá, každopádně ale musí jít o destičky nikoliv pro závodní účely, které brzdí až po zahřátí, ale o destičky "civilní". Díky za každou radu z praxe. PS: Auto má ABS, které je funkční. Brzdy jsem zkoušel za různých režimů (i silné brzdění, které někdy třecí plochy "aktivuje" a auto začne brzdit lépe /typ. auta po důchodcích, kteří prakt. nebrzdili z důvodu pomalé jízdy/) ale vše bez efektu. Ještě jednou dík za příp. rady.
Rob2
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 25. zář 2011, 19:30
Bydliště: Nové Město na Moravě
Vůz: Xsara 1.6i 1999

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » úte 25. říj 2011, 17:58

V júni 2011 som menil všetky kotúče aj segmenty na mojej Xsare 2.0HDI. Vpredu mám 283mm kotúče a vzadu neviem presne aké. Predtým tam boli origo kotúče aj segmenty menené v Citroen servise a brzdilo to dosť biedne. Teraz som s brzdami spokojný hoci som kupoval skoro najlacnejšie kotúče Starline a segmenty Icer. Brzdí to nepomerne lepšie, STK bez problémov, predné brzdy ľavá strana - 2,68 a pravá strana -2,59 podľa protokolu STK.

-- přidáno úte 25. říj 2011, 19:00 --

Brzdy sú s ABS.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron