Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » čtv 18. črc 2013, 17:45

Zamyslel se už někdo nad myšlenkou a realizací ,místo objednávky kdesi z tramtárie za 4tisíce ,což je cena repase nápravy bez papíru z Dominu (4.200 kč ) nechat pružiny v jedné z nesčetně x firem v čr vyrobit nebo či napasovat třeba z jiného modelu ?Jen zběžně jsem koukal na zadní pružinu superbu 1.gen a má podobný tvar .Nemám ji ale změřenou ,VW a škody moc neuznávám ,nejsem zběhlý v těhle pryčnách ,jsem odkojený hydro... .
Rozpětí stávající plochy ramene a držáku tlumiče - gumy je cca 20 cm po proběhu 16 tis km u mé zadní nápravy ......Průměr cca 55 m na oko konce pružiny ....neuznávám pojem ,že něco nelze .Když jde zrepasovat rozvodovka 4wd Bx za 5 tis kč nebo je dokonce skladem jako protikus , pružina je triviál.

http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-dily/pruzina-podvozku-zadni-naprava-2260998
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod mio » čtv 18. črc 2013, 20:00

Zamyslel, ale průser bude v tuhosti pružiny.Tyhle "origo" co se prodávají jsou jen zátěžové, pomáhají skrutné tyči jen přidržet zadek nahoře.Když tam nacpeš z obyč. nápravy tak to bude tvrdý jak prase.Jedině napasovat a pak nechat stočit totožné s menším průměrem "drátu" (nižší tuhostí).Jeden čas jsem měl přídavné pružiny (mírně upravené) s berlinga(vozil jsem trámy na střeše :mrgreen: ).Můžu tě říct že jsem se těšil až trámy odvozím a pružiny budu moct vymontovat a prodat.Pohodlím- prostě nad tuhle nápravu není.Určitě je levnější ,snadnější a lepší investovat 2000 kč do ložisek ,nápravu rozebrat přehodit ložiska a o zub zvednout torzku.Pokud to nestačí stačí podložit zadní silentbloky a nastavíš si výšku podle přání .Jen ty silentbloky bych určitě vyměnil za plné (nenatáčecí).Moje zkušenost , přídavné pružiny už ne - pokud netaháš obytňák nebo trámy na střeše :mrgreen: .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » čtv 18. črc 2013, 20:08

vcelku bych i vítal tužší zadek ,s touto nápravou jezdím od roku 2006 a na kombi dávám kombinaci mišeliny ,kontinetaly předek ,tvrdý zadek kleber či barum .
o pohodlí se přít nebudu ,to je ok ,i když hydro to není .
opravná sada je to ,co 80procent lidí nezná ,s tím nikdo nic neudělá
mě osobně natáčecí zadek zachránil auto v jednom viaduktu před jedním prasetem v Auti 100 co ujel a natlačil mě na zeď ,takže to nevyměním za nic ,i když sám vím ,co dokáže udělat i naopak na šotolině a poslat auto do protisměru ...
ale vypodložím ,to vím určo .
Rozebíral už tady někdo to debilní gufero ,které zelipsovatí a pustí vodu na čep??? ochraný lak ,vrstva ,....
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod snoopy » čtv 18. črc 2013, 20:37

Dávat pružiny na nápravu místo repasu je naprostá blbost. Sice tím přizvedneš zadek, ale nevyřešíš problém - pořád budeš mít vadnou zadní nápravu a stav se bude zhoršovat.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » čtv 18. črc 2013, 20:43

. :jup: ...já mám už nápravu 3tí ,nyní zrepas z Autodomin ,najeto po repa od 7km doteď 14tis km .............včetně nových silenbloků a tlumičů Kayaba a nachystaných kotoučů místo debilních bubnů ,zbývají mě jen ty pružiny kvůli světlé výšce ..... :jup:
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod snoopy » pát 19. črc 2013, 7:42

a nechceš světlou výšku spíš pořešit přesazením torzky?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » pát 19. črc 2013, 7:49

rozhodně ne ,cca po 4 letech tozrky -jejich tvaru prověšený babán mě už nebaví ,zavřený nosníky do U taky ne :nasr?
stávající náprava je příliš zdravá na pitvu a ideální na dodatečné úpravy
přesazení torzky je sice pěkná kosmetická úprava pro off road ,mě to neřeší plný kufr a zánovní tlumiče na doraz,když mi ho stará zafláká kuframa pod roletu .
Zvednutí na zimu řeším změnou profilu kola na 165 70 14 ,což mi v horách plně stačí ,i s ohledem na jízdní vlastnosti i těžiště .
Argument ,že je zadek výš a tím lepší ochrana brzd ,čepu,karoserie ......neberu ,když toto zvládne dodatečně namontovaná zástěrka ,jak to kdysi dělal SAAB pod středním sloupkem karoserie .Ostatně kde se solí ,jako u mě ,je to zcela mimo diskuzi,co není natřen ,zhnije ,pozink nepozink .

-- přidáno pát 19. črc 2013, 12:30 --

rychlá odpověď na požadavek tahových pružina od strojaře ČVuT:

Podle toho na co to potřebuješ ( myslím úroveň zatížení ) doporučuji použít běžný materiál na pružiny. Může se použít i slitina drátu na pružiny buď CrV nebo SiCr. Myslím, že na vozidla by byly dráty s přívlastkem Cr vhodné pro způsob použití, ale není to pravidlem. Od toho se odvíjí i cena materiálu pochopitelně.
Dráty na pružiny se vyrábí z oceli třídy 12 případně i jiných materiálů. Podle vhodnosti použití a pevnosti jsou dráty rozděleny do 5 tříd. Třídy se označují první doplňkovou číslicí za číslem rozměrové normy.
Je na tobě jakou třídu určíš. tř. 1 (zvlášť vysoce namáhané pro mimořádné účely) tř. 2 (vysoce namáhané bez ohybů s malým poloměrem) tř. 3 (běžné, středně namáhané - můj typ)
tř. 4 (s nižším namáháním a s méně odpovědnou funkcí) tř. 5 ( s nezávažnou funkcí)

Rozhodně bych použil materiál o průměru 11,200 mm dle tabulek. Menší průměr nejspíš ne. Jelikož je to typ MAD, tak bych se nebál sáhnout i po průměru 12 mm resp. 15,200 mm.

No a něco k materiálu: tady bychom použili ocel třídy 12 030 k zušlechťování 07.89 002 stav 3 s pevností max. 540 MPa a tvrdost max 156 HB (tyče zatepla, zastudena, loupané). Výhodou materiálu je jeho dobrá svařitelnost. Do jiného materiálu bych se nepouštěl vzhledem k uvažovanému použití pružiny.

--
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod Cvrček » pát 19. črc 2013, 21:24

Nedá mi to a zeptám se,proč toto řešíš. Píšeš,že máš už třetí nápravu. Kolik jsi od roku 2006 najel km? A podle tvých příspěvků mi přijde,že chceš mít auto na stéle stejné výšce. Ať prázdné,nebo plné. Je to tak?
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » pát 19. črc 2013, 22:02

řeším to pro technickou nedokonalost ,.... od roku 2006 to už ani nespočítám ,osobně nad půl mega , ...se zmiňovanou nápravou něco kolem 200tis...... Naprosto jsi třetí dotaz vystihl.Nenapadá mě navíc ,kde jinde toto řešit .Jak vidím druhovýrobu zátěžek či zakázku tu nikdo nerealizoval,to se tímto změní .
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod Cvrček » pát 19. črc 2013, 22:20

Díky za odpověď. Na Xsarách mám zatím najeto jen něco okolo 170-ti tisíc a nikdy mě nenapadlo si myslet,že bych držel stejnou výšku,jak prázdný,tak plně naložený a hrál si tak na hydráka. Tak tedy přeji úspěch v pokusech.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod MP » pát 19. črc 2013, 22:32

Tak jestli by nebylo jednodušší koupit C5 místo Xsary . Hydraulika si to vyřeší sama ....
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » pát 19. črc 2013, 22:42

nemyslím si ,že by to byl ,,pokus,, ....jen doladění něčeho ,co fracoužstí soudruzi pustili moc brzo do světa.Připomenu u zmiňované C5 Xa- rozdíl v provedení sedan/kombi - norma /silnější ložiska a zadek ,což u Xsa zaniklo a síly torzky to nezachrání .A C5 kupovanou v čr nebo do 100 km od čáry je trochu hazard s čínskými ložisky ,nebo se pletu ....???kde jsou ložiska TIMKEN stejné velikosti s více valivými prvky ........?ve skladech,zato C5 s kolama po 150 tis km a nákládáním kufrů s podvozkem podobným na letitém Bx do kačeny . ..Už si to generálkoval ...????Až mi stará půjde z rodičovský ,klidně se dám zlomit ,ale spíš než C5 na Xm
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » čtv 1. srp 2013, 8:23

oslovil jsem firmu,co dělá pružiny a dle specifikacî je cena zátěžových pružin o cca 1000 až 1500kč nižší jak holandský výrobce.(ve slevě)Byla by i nižší,ale je to maloserie,kusovka.Nicméně do úplné realizace jsem nadstavil zatîm gumové dorazy o 3 cm,který nedovolí úplný dosed ramen ke kastli.Material je použit z dosedacích ploch starého křesla,zpevněný plast s gumou.Investice 0kč.Ceny MAD u Polsku jsou prakticky stejné.
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod jmlcoch » čtv 1. srp 2013, 9:12

Mohl bys prosím ty dorazy vyfotit? Docela by mne to zajímalo...
jmlcoch
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1029
Registrován: pát 16. zář 2011, 12:02
Bydliště: Žarošicko
Vůz: xsara picasso 1,6 80kW 2010 a C4 1,4i 16V 65kW 2008

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

Příspěvekod bxo » pát 2. srp 2013, 16:31

tak po dnešní jízdě 140 km okreskama v šibeničním čase a plně naloženým kufrem pod roletu mám postřeh: kastle se nenaklání jak pí.. v prudkých serpentýnách a utahovácích ,chvílemi jsem přemlouval auto k jízdě bokem na suchu a i přesto,že tlumiče mají nálítáno cca 18 tis km ,jenom pozitivní postřehy .
Vzadu je to trošku tvrdší,ale na funkci to nemá vliv .samo auto je docela podvozkově měkké .Zadní kola nejsou tak schovaný v podběhách,tlumení žádná změna ,....co říct víc. Na soukromé účely občas plný kufr nebo vozík dřeva z lesa .....plně dostačující .
Přílohy
oraz.jpg
oraz.jpg (26 KiB) Zobrazeno 15065 krát
bxo
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 18. črc 2013, 17:33
Bydliště: ostrava
Vůz: Zxkombi 1.9d,Bx Tri,Bx TDR

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků