rozhodně ne ,cca po 4 letech tozrky -jejich tvaru prověšený babán mě už nebaví ,zavřený nosníky do U taky ne
stávající náprava je příliš zdravá na pitvu a ideální na dodatečné úpravy
přesazení torzky je sice pěkná kosmetická úprava pro off road ,mě to neřeší plný kufr a zánovní tlumiče na doraz,když mi ho stará zafláká kuframa pod roletu .
Zvednutí na zimu řeším změnou profilu kola na 165 70 14 ,což mi v horách plně stačí ,i s ohledem na jízdní vlastnosti i těžiště .
Argument ,že je zadek výš a tím lepší ochrana brzd ,čepu,karoserie ......neberu ,když toto zvládne dodatečně namontovaná zástěrka ,jak to kdysi dělal SAAB pod středním sloupkem karoserie .Ostatně kde se solí ,jako u mě ,je to zcela mimo diskuzi,co není natřen ,zhnije ,pozink nepozink .
-- přidáno pát 19. črc 2013, 12:30 --
rychlá odpověď na požadavek tahových pružina od strojaře ČVuT:
Podle toho na co to potřebuješ ( myslím úroveň zatížení ) doporučuji použít běžný materiál na pružiny. Může se použít i slitina drátu na pružiny buď CrV nebo SiCr. Myslím, že na vozidla by byly dráty s přívlastkem Cr vhodné pro způsob použití, ale není to pravidlem. Od toho se odvíjí i cena materiálu pochopitelně.
Dráty na pružiny se vyrábí z oceli třídy 12 případně i jiných materiálů. Podle vhodnosti použití a pevnosti jsou dráty rozděleny do 5 tříd. Třídy se označují první doplňkovou číslicí za číslem rozměrové normy.
Je na tobě jakou třídu určíš. tř. 1 (zvlášť vysoce namáhané pro mimořádné účely) tř. 2 (vysoce namáhané bez ohybů s malým poloměrem) tř. 3 (běžné, středně namáhané - můj typ)
tř. 4 (s nižším namáháním a s méně odpovědnou funkcí) tř. 5 ( s nezávažnou funkcí)
Rozhodně bych použil materiál o průměru 11,200 mm dle tabulek. Menší průměr nejspíš ne. Jelikož je to typ MAD, tak bych se nebál sáhnout i po průměru 12 mm resp. 15,200 mm.
No a něco k materiálu: tady bychom použili ocel třídy 12 030 k zušlechťování 07.89 002 stav 3 s pevností max. 540 MPa a tvrdost max 156 HB (tyče zatepla, zastudena, loupané). Výhodou materiálu je jeho dobrá svařitelnost. Do jiného materiálu bych se nepouštěl vzhledem k uvažovanému použití pružiny.
--