Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Mison » pon 28. pro 2009, 22:43

Mám asi špatné tlumiče (ještě to půjdu potvrdit na test tlumičů)a nevím jakou (ne)značkou je nahradit. Co doporučíte? Cena/výkon, nechce se mi do toho dávat moc peněz. Jsem normální protivný řidič :D .dík
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 31. črc 2005, 20:26
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Kvido » úte 29. pro 2009, 3:06

Nikdy bych nevěřil kolik může udělat s autem výměna tlumičů,taky jsem byl na testu a výledek byl děsný. Po výměně jsem jim věřil,auto bylo mnohem pevnější a neodskakovalo.
Záleží kolik s autem najezdíš,na Zlínsku ty cesty taky nejsou bůhví jak kvalitní a těžký diesel....
Pokud jen krátké trasy a málo ,tak postačí kapalinové (bývají i o něco málo levnější) ,pokud jezdíš víc a dál,tak spíš plynokapalinové ,které jsou i měkčí. Sám jsem namontoval Kayaba tlumiče a nemohu si je prozatím vynachválit ,ceny tlumiče jsou od 1500 kč a výš ,počítej ,že i komplet uložení bude v čudu a bude potřeba to vyměnit a cena je okolo 1400 kč. I zadní mám Kayaba a také spokojenost.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Miklásek » pon 8. úno 2010, 10:33

Ja som menil zadné tlmiče, mal som tam ešte originálky (auto bolo z Deutschlandu) a dal som tam "plynové" QH... No a plynové by som tam už asi nikdy nedal... Pokiaľ idem sám, tak je to katastrofa... Menšia nerovnosť a zadok poskakuje ako koza... Chcem si tam kúpiť radšej kvapalinové...

Mimochodom, Kvido, niesu práve kvapalinové mäkkšie ako plynové???
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Kvido » pon 8. úno 2010, 16:57

Jak jsi tam mohl mít plynové to nevím....
kapalinové jsou určitě tvrdší ,ale pro lepší vlastnosti tlumičů se montují plynokapalinové dvoutrubkové.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod ColinMcRay » pon 8. úno 2010, 17:52

Taky se přimlouvám za plynokapalinové Kayaby, měnil jsem je loni a dával na ně i sportovní pružiny a je to hodně velký rozdíl.
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1551
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Kvido » pon 8. úno 2010, 17:57

Jo máme to stejné ,přední KYB+Weitec ,čím to bude kámo :lol: Auto je mnohem tvrdší,tolik mi nelítá zadek a do zatáček se nemusím v autě naklánět. Jinak zadek mám taky nové a taky KYB tlumiče,vše plynokapalina.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Miklásek » pon 8. úno 2010, 18:31

Ja som tam mal ešte origošky kvapalinové, ale dozadu som dal plynové a sú na h**no... zadok je stále akoby našponovaný... Možno je to značkou, neviem...
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod robo27 » pon 8. úno 2010, 18:52

Takže ktoré tlmiče sú mäkšie? Plynové alebo kvapalinové? Manželke na aute budem po skončení zimy v predu meniť tlmiče a rád by som tam dal čo najmäkšie.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod mio » pon 8. úno 2010, 19:00

Těžko soudit zvláště u nových , úplně měkké asi nebudou žádné .Měkčí by měly být kapalinové :D .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Miklásek » úte 9. úno 2010, 10:21

Ja som tiež skor za kvapalinové...
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Kvido » úte 9. úno 2010, 15:46

Neřekl bych ,že kapalinové jsou měkké,každý tlumič funguje jako tlumič. I kapalinové jsou tvrdé ,dokonce možná i tvrdší ,ale nevydrží jim to dlouho ,brzy spění a měknou. Plynokapalinové nebo plynové jsou stejně tvrdé,ale ony si tuto vlastnost dokáží uchovat po celou dobu jízdy.
Jinak existují podvozky se stavitelnou tuhostí . Asi bych nehledal jak mít xsaru co nejměkčí,už tak je dost měkká a zadní tlumiče jsou dost malé a řekl bych ,že až tak významě neovlivní tuhost zadní nápravy. Vyber něco za dobrou cenu a co něco vydrží,považuji tlumiče hned za brzdami za to velmi důležité na autě. Změkčit podvozek se dá vyžším profilem pneu.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod robo27 » úte 30. bře 2010, 20:51

Takže som sa rozhodol že kúpim dopredu KYB kvapalinové - označenie KYB 633838 a 633839. Rozhodla najmä cena a relatívne dobré referencie tu na fóre. Dozadu predbežne opäť kvapalinové ale tam už KYB je cenou v nevýhode oproti magneti marelli čo som pozeral, takže asi tie. Pustím sa do toho asi ďalší víkend, ešte som to nerobil, tak snáď zvládnem....

Pri výmene dám aj nové tyčky stabilizátora a nové ložisko horného uloženia. Ak by niekto chcel online katalóg na KYB je: http://www.kyb-europe.com.

PS: Menil niekto silentbloky na priečnom stabilizátore? V aute niečo klepe od pravého kolesa - čapy sú pevné v poriadku....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod snoopy » stř 31. bře 2010, 12:20

klepání od kola je většinou tyčkou stabiliátoru. Tam uložení odchází jako první...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod robo27 » úte 13. dub 2010, 16:54

Takže v sobotu som sa do toho pustil. Vymenil som pravý predný tlmič s uložením a tyčkou stabilizátora. Klepanie - vlastne v poslednej dobe už búchanie skončilo. Chyba bola najmä v hornom uložení tlmiča.

Robil som to prvý krát a trvalo mi to od 9:00 do 16:00 aj s obednou prestávkou a prestávkou na kávu. Min 2 až 3 hodky času som strávil riešením problémov ktoré vznikli počas - zhrdzavená skrutka, zlý - dlhý sťahovák pružín, nájdenie "niečoho" na roztiahnutie tehlice, vytiahnutie tlmiča z tehlice a pod....

Niekedy nabudúce vymením aj ľavú stranu aby to manželka mala na aute v poriadku....

Súčiastky som použil ako som písal vyššie, zdá sa že to spolu zapasovalo - ložisko, horné uloženie a tlmič. Napriek tomu že si myslím že som to kúpil všetko za dobrú cenu aj tak ako celok - všetky 4 tlmiče + do predu aj uloženia s ložiskami si vypýtali cca 5700 Kč.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Jaké by jste (ne)koupily tlumiče pérování?

Příspěvekod Marek » úte 13. dub 2010, 21:30

Až budeš dělat levý tlumič, pozor na poloosu, aby nevyjela z převodovky. Na pravé straně to jistí pomocné ložisko. Taky mi to trvalo hodně dlouho a největší zdržení bylo vyrvat tlumič z těhlice. U Formana a Favorita jsem měnil tlumiče 3x a šlo to daleko snáze.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron