od mio » pát 1. led 2010, 13:08
Dorazy na zadní nápravu existují.Nejsou mezi tlumiči jak je to u klasických tlumičů ale mezi karoserií a ramenem nápravy.Když demontuješ zadní kolo vidíš za kolem mezi ramenem nápravy a karoserií gumový kužel, na rameni dosedací plochu ( přesně tam se taky montují zátěžové pružiny) .Nevím jak na xsaru ale na peugeot se dala dokoupit ke sportovnímu podvozku (guttmann, koni) vyšší gumová podložka právě pod dorazový kužel.Modely peugeot gti je měly standartně ale nižší než byly nabízené k sportovnímu podvozku.Celkem jednoduchá montáž vyloupneš stávající kužel ,narazíš "podložku" do ní pak narazíš ještě stávající původní kužel.Docela dobře vymyšlené ale má to obrovskou nevýhodu , při rychlém projetí nerovnosti vyšší rychlostí hlavně při obsazení zadních sedaček je to obrovská perda jak do podvozku tak do zad , auto jakoby poskočí a úplně se vytratí funkce pérování a tlumičů, vlastně naložený jedeš na dorazech. Dokonce jsem viděl na sportovním modelu ZX volcane ,na rameni právě v místě dosedací plochy kuželu přišroubovaný plochý gumový doraz (asi 3 cm) , kde ve středu dorazu byl šroub kterým byl doraz přišroubovaný přímo do ramene, taky řešení.Zřejmě originál, nebo alespoň to tak vypadalo.V mém případě pomohlo jen vytažení lemů a mírné (podložení) přizvednutí nápravy resp. zadního silentbloku nápravy.Dokonce jsem zkracoval i přední dorazy dodávané k podvozku a vůz se choval o hodně lépe při projetí nerovností.Kola na tvé xsaře vypadají krásně asi bych je taky neprodával a pokud ti to více škrtá o vnější hranu tak bych uvažoval o "studeném" vytažení lemů ( max do 1 cm) vytahovačkou kdy by nemělo dojít k poškození laku, pokud o vnitřní plastový podběh a ne o plech určitě by pomohla horkovzdušná pistole.Pokud nemáš KO nápravu.