Hučanie pri brzdení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Buff » ned 3. led 2010, 15:16

Teraz ma asi ukameňujete všetci, som totiž vodič začiatočník a možno robím niečo zle, ale aký mám problém.
Ak idem napríklad po dialnici tak 120 130, tak že odbočovací pruh na pumpu napríklad, začnem brzdiť, trocha prudšie a celé auto začne tak triasť a divné zvuky vydávať, akoby subwoofer :D :D
Pripomínam, že nenechám zaradenú 5ku a nedobrzdím na nej na 30 :D Normálne keď už sú otáčky na 5 nízke, tak vyradím na Neutrál a dobrzdím tak.

Čo robím zle. Niekde som počul že vždy brzdiť aj motorom. Ale zdá sa mi divné napríklad pri dojazde na križovatku na červenú keď idem na 3, preradiť potom na 2 potom Nko. :?: A takisto pri už spomínanom hore.

Usmernite ma plz, a berte do úvahy že som začiatočník :D
Buff
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 24. pro 2009, 11:49
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Vůz: Xsara Picasso 1,8 I

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod viteon » ned 3. led 2010, 15:38

nejedeš na té dálnici po bílé čáře, ona trošku hučí aby vzbudila řidiče-ospalce.
podřazování před křižovatkou je věcí zvyku, já ten zvyk mám.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Buff » ned 3. led 2010, 15:50

Nie, po čiare nejdem, to poznám, toto je iné.
Také nízko frekvenčné to je. Hovorím, vždy pri prudšom brzdení, ale nešmýkam sa po ceste :-D Neflekujem :-D
Ale taký podobný zvuk to je, ako keď ideš na nízkych otáčkach, len s tým rozdielom že som si 100% istý že mám vyradené.

A s tým brzdením motorom to je ako. Podľa správnosti to je ako ?
Buff
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 24. pro 2009, 11:49
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Vůz: Xsara Picasso 1,8 I

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Plecháčová Milena » ned 3. led 2010, 16:26

taky to můžou dělat brzdy,stačí jen když se do nich dostane kamínek,nebo jsou sjeté,nebo stačí orezlé kotouče(nebo bubny),může to být cokoliv,při koupi auta je to to první,co kontrolujem :)a podřazování je uplně stejné jako před zatáčkou do kopce,tam musíš vždy podřadit na nižší stupeň,když se tohle naučíš,tak si i šetříš brzdy
Naposledy upravil Plecháčová Milena dne ned 3. led 2010, 16:35, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 776
Registrován: sob 13. pro 2008, 20:34
Bydliště: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Buff » ned 3. led 2010, 16:35

Teraz som bol v servise. Predne boli zhrdzavene lebo auto asi mesiac dva stalo, ale ta hrdza sa stiahla a vraj su uz vpohode. (Oni predtym totiz tak dreli, taky zvuk suchavy).
A zadne povedali ze este nebudu otvarat, lebo ze ked otvoria musim kupit nove alebo take daco. Ze auto ma este len 154k, ze pozru to pri nasledujucej prehliadke alebo pri. 160k najazdenych.
Buff
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 24. pro 2009, 11:49
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Vůz: Xsara Picasso 1,8 I

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Plecháčová Milena » ned 3. led 2010, 16:41

jestli takhle stálo,tak to je normální,to se stává,a mělo by se to samo ojet
Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 776
Registrován: sob 13. pro 2008, 20:34
Bydliště: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod viteon » ned 3. led 2010, 16:43

jj, počkej až budeš mít najeto 160k, a mezitím se podívej po servise, kde nebudou líní auto zkontrolovat. Motor mít v piřádku můžeš, brzdy musíš.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Marek » ned 3. led 2010, 20:56

Vibrace při brzdění z dálniční rychlosti není u staršího auta tak neobvyklé, stačí trochu nerovné kotouče a malé vůle v povozku a řízení. Doporučuji nejdřív zpomalit hlavně ubráním plynu a podřazením na 4 a až kolem 100km/h intenzivněji brzdit.
Mám pocit, že teď v zimě se všechny vůle projevují víc než v létě.
Pokud auto brzdí rovnoměrně, netáhne do strany a nezůstává viset brzda na některém kole (hřálo by se), tak vibrace mají jen negativní vliv na opotřebení zavěšení kol a řízení. Rozhodně nedoporučuji nechat kotouče stáčet, nevyplatí se to a ztenčený kotouč se snadno znovu zkroutí.
Podřazování obecně odlehčuje brzdy na úkor opotřebení spojky :oops: . Podřazuji tehdy, když chci brzdit motorem, hlavně ve vyšších rychlostech s naloženým autem popř. s přívěsem. Je rozdíl ve zpomalení se zatíženým autem při jízdě z prudkého kopce, kdy je pomoc motoru vítaná až nutná a při jízdě s prázdným po rovince, kdy stačí dát nohu z plynu a zlehka pohladit brzdu. Další důvod k brzdění motorem je kluzká vozovka, ale to je u auta s ABS diskutabilní, a je to věcí zkušenosti a návyků každého řidiče.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Kvido » pon 4. led 2010, 7:36

Z prvu mě taky napadly kotouče,ale jak psal marek,jde to jednoduše zjistit,na stránkách prodejců náhradních dílů se dá zjistit kolik mám mít kotouč min a max a posuvkou je změřit,také zastávám názor nestáčet kotouče,je to zbytečné. Napadá mě styl brždění ,Picasso není zrovná lehké auto a ze 130 km/h brzdit razantněji s vyřazenou rychlostí na dejme tomu 50 km/h bez přerušování,je jednoduché dostat kotouče do přehřátí a začnou se lepit,ale vše se dá vysledovat. Zvlněné nebo i přehřáté kotouče,začnou přenášet vibrace do pedálu i do řízení. Rozhodně se nauč podřazovat a odhadovat vzdálenosti,mnohdy už to mám tak spočítané,že když vyřadím vím kam dojedu a nebo dojíždím auto a podřazováním a bržděním motorem spomalím na jeho rychlost,samo né zcela vždy.
Z počátku se dá letmým okem orientovat podle otáčkoměru,ale nejsem si jist zda Picasso má otáčkoměr....

Pokud ani jedna možnost není správná napadá mě tlumič,který ve vyžší rychlosti a při brždění může začít poskakovat,ale i to se dá zjistit prohlédnutím pístnice jestli není kolem olej a kontrolou pneumatiky jestli není poskákaná a nemá plošky. Záleží opravdu o jaký zvuk se jedná jestli kovový nebo tlumený pryžový,klepající,cinkajíci,vrzající a zhruba odkud jde.
Souhlasím s Viteon najdi jiný servis,který se nebojí špinavé práce,tohle je nesmysl čekat na něco,pokud si přeješ ,aby ti to zkontrolavali,tak by to měli udělat.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Hučanie pri brzdení

Příspěvekod Marek » pon 4. led 2010, 22:08

Ještě k tomu vyjádření, že dříve zrezavělý kotouč je v pořádku - měl jsem kdysi odstavené auto asi 3 týdny tuším v měsíci březnu, kdy bylo hodně vlhko. Na kotoučích se objevil orezavělý obrys destiček. I po delší době se vibrace projevovaly ve vyšších rychlostech, jezdit po městě a okolí se dalo bez problému, ale dálniční rychlosti chtěly jiný přístup. Pomohla až výměna kotoučů. Na intenzitu vibrací má samozřejmě vliv celkový stav podvozku, ale které ojeté auto je bez vůlí? Kromě vůlí, které jsem zmiňoval v předchozím příspěvku, jsem se setkal i s vůlí v tlumiči pérování, ale ne ve směru pohybu pístnice, jak by každý očekával, ale pístnice měla radiální vůli - viklala se do strany. To stačilo k vibracím nad 110km/h vlivem horšího vyvážení kol.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků