Rucna brzda a zatazenie auta

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod dusang » čtv 28. zář 2006, 8:02

Nedavno som si daval pred STK kontrolovat zadne brzdy a rucnu mi nastavili tak, ze ked je auto malo zatazene (ja, manzelka a maly syncek), tak rucna brzda brzdi normalne. Nedavno sme vsak isli v aute styria dospeli a vacsim zatazenim auta mi same brzdili zadne brzdy! (vzadu mam bubny) Rucnu paku som nemohol vytiahnut ani na prvy zub! Samozrejme, ze mi po par kilometroch zovrela brzdovka a brzdovy pedal sa dal stlacit az na podlahu... :oops:
Toto som si uz vsimol na mojej Xsare davnejsie, ze draha paky rucnej brzdy zavisi od zatazenia auta. Ale nastastie som to nemal nikdy tak blbo nastavene, ze by mi pri velkom zatazeni brzdili zadne brzdy same. Teraz mam rucnu nastavenu tak, ze mi brzdi na 3-4-tom zube.

Je teda normalne, ze s narastajucim zatazenim auta sa skracuje draha paky rucnej brzdy?
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod ramm » sob 24. lis 2007, 13:58

kdyz jsem dodelal zadni napravu nahazoval dubny ptal jsem se kolegy jak to je s tou ruckou. Protoze vse bylo komplet venku myslel jsem si ze se musi nastavit.kolega rikal ze nemusi ze se nastavi sama samostavem take ucinost zadnich brzd je zavisla na zatizeni auta.Myslim ze na prave strane na zadni naprave je takova tycinka z pruzinkou ktera hlida vysku a podle ni se pry brzdy samy stelujou
Uživatelský avatar
ramm
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 10. pro 2006, 22:42
Bydliště: F-M

Příspěvekod jaydee_peta » sob 24. lis 2007, 15:17

jo, te to tak... nastavuje se to utaľením/povolením matky u tý pruľinky
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod viteon » sob 24. lis 2007, 18:26

pokud ti auto zabrzdi na zadku pri properovani - bud na dire nebo pri zatezi, tak mas zarostla lanka rucni brzdy a nevraceji se. Hral jsem si s tim pres rok, servisakovi neveril a po vymenu mu uz verim
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Příspěvekod jaydee_peta » sob 24. lis 2007, 18:28

viteon píše:pokud ti auto zabrzdi na zadku pri properovani - bud na dire nebo pri zatezi, tak mas zarostla lanka rucni brzdy a nevraceji se. Hral jsem si s tim pres rok, servisakovi neveril a po vymenu mu uz verim


tahle výměna mě taky brzo čeká :lol:
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod Marek » sob 24. lis 2007, 23:10

Zarostlá lanka? Tomu nerozumím, pohyb lanka v bowdenu přece nemá vazbu na propérování. Není ten problém, ľe je bowden napnutý a při propérování se natáhne a zabrzdí?
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod CHiP » ned 25. lis 2007, 1:34

Normální to určitě nebude, zrovna před pár dny jsem v Xsaře v kufru vezl čtyři metráky + 2 osoby. Seděla pěkně dole a ručka ąla stejně jako kdyľ jedu sám.
Zátěľový regulátor brzd na zadku mají jenom kombíky nebo i krátký? Ptám se proto, ľe krátký feldy ho nemají, mají ho jenom kombíky a pick-upy :)
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod viteon » ned 25. lis 2007, 8:12

regulátor mám i na krátké a kdybych ty lanka neproľil, tak to nepíąu.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod 0903 » stř 1. pro 2010, 10:28

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dne úte 4. čer 2019, 6:47, celkově upraveno 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 1. pro 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod Hrnča » stř 1. pro 2010, 10:58

A není to zcela normální jev? Nejspíš i proto by měla ručka brzdit až na třetí nebo pátý zub. Či jak to je?!
P.S.: Taky jsem to u své registroval. Jo a při zátěži brzdilo pořád zhruba stejně. To co je psané výš jsem nepozoroval...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod 0903 » stř 1. pro 2010, 11:26

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dne úte 4. čer 2019, 6:48, celkově upraveno 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 1. pro 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod Verdom » pon 3. led 2011, 9:16

Taky mi ručka blbnula, pak jsem zjistil, že je prasklý bowden nad nápravou a tím do něj nateče voda a celý zamrzne.
Tím pádem je nerovnoměrně zatížený mechanismus brzdy a dělá to paseku.
Stačilo prasklinu najít, namazat stříkačkou s jehlou lanko v tom místě, očistit a zamotat nafest izolačkou.
Na jaře při první akci šel bowden ven a s ním i samostav v bubnu, protože to je druhý nejčastější zdroj problémů.
Někdy je to po 2 letech orezlé jak kdyby to bylo z Titaniku :)
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod 0903 » pát 27. kvě 2011, 11:39

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dne úte 4. čer 2019, 6:48, celkově upraveno 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 1. pro 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod marcco83 » pon 5. zář 2011, 13:13

Čítam to tu, ale nejako v tom nemám jasno. Ručná brzda sa nastavuje samostavom? Teda bez môjho zásahu?! A ešte čo vlastne ten bowden je?
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Příspěvekod viteon » pon 5. zář 2011, 13:15

bowden je na zatažení ruční brzdy, samostavem se šteluje "vůle" a regulátorem zatíženi se doštelovává podle zatížení zadní nápravy

edit: zatažení a zatížení jsou dvě různá slova :D
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků