sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod Mison » sob 6. úno 2010, 12:15

Ahoj Xarmarádi, tak jsem byl na geometrii a přední nápravu mi poštelovali, ale na zadní ani nešáhli (nářadím) a podle naměřených hodnot na které jsem se podíval až doma by chtělo poštelovat cca o 2mm i zadní sbíhavost popř. aspoň pravé kolo. Máte někdo stím zkušenosti nebo na zadku u Xsary se to neseřizuje? dík. Mison
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 31. črc 2005, 20:26
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod viteon » sob 6. úno 2010, 12:36

zadní se neseřizuje
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3766
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod dapata » sob 6. úno 2010, 18:23

tak tak, zadní je napevno, tak jak je, tohle není žádný multilink a podobné..... :wink:
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod Marek » sob 6. úno 2010, 19:43

Pokud je vzadu špatná geometrie, jsou špatná jehlová ložiska v uložení ramen. Jakou hodnotu bys chtěl seřídit, sbíhavost nebo odklon? V každém případě posouzení dobré nebo špatné geometrie by měl udělat důvěryhodný servis, který dělá Citroeny nebo Peugeoty a zná úskalí této konstrukce nápravy. Jinak o zadní nápravě a její repasi se tu prodiskutovalo už asi vše, snadno to najdeš.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod Mison » sob 6. úno 2010, 21:11

Jen pro zajímavost: odklon je Ok
zadní levé: sbíhavost - tolerance 3,4-5,3mm, naměřili 3,3mm :?
zadní pravá: sbíhavost - tolerance 3,4-5,3mm, naměřili 1,3mm :(
celková sbíhavost vzadu - tolerance 6,7-10,5mm, naměřili 4,6mm :cry:

zajímavé o jaký rozdíl je na tom pravé kolo špatně, asi mělo néjaký problém...
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 31. črc 2005, 20:26
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod Rope » ned 7. úno 2010, 10:04

Tak nějak je to asi tou "kanalovou" stranou, na minulé xsaře jsem dělal repas a bylo to pravou stranou na hraně a levá v pohodě, teď na picassu to samé, pravá je v pr---i a leva je v poho.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod jan452 » ned 7. úno 2010, 18:51

Tie údaje o zbiehavosti čo tu uvádzaš sú nejaké divné.

Podľa príručky od Koppa "Jak na to" sú údaje geometrie zadnej nápravy stručné, ale:
- zbiehavosť zadnej nápravy je udávaná: 0,3 ± 1,5 mm
- odklon kolesa zadnej nápravy: -1°20´ ± 40´ (záporný odklon)

Podľa tabuliek zariadenia pre meranie geometrie od fy. BEISSBARTH sú pre Xsara I Break uvádzané hodnoty geometrie zadnej nápravy nasledovne:
- zbiehavosť vľavo: +0°20´ ± 0°05´
- zbiehavosť vpravo: +0°20´ ± 0°05´
- celková zbiehavosť: +0°40´ ± 0°10´
- odklon osi kolies: -1°20´ ± 0°40´

Neviem teda, kde si prišiel k tým predpísaným údajom a toleranciám, ktoré uvádzaš, ale asi bude niekde chyba. Možno to tu niekto uvedie na správnu mieru a potvrdí buď tvoje alebo moje údaje.
A na záver - uvádzať zbiehavosť v mm je dosť nepraktické, lebo potom treba uviesť aj vzdialenosť od osi koles, kde to je merané pre porovnanie viacerých meraní. Pre meranie geometrie je jednoznačnejšie uvádzanie v uhlových jednotkách, t.j. v stupňoch.
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod Mison » ned 7. úno 2010, 21:51

Tak to su zvědavý kde je pravda, měřili to na přístroji V.A.G. 1944 Bosch u fy www.pneuzahora.cz, Auto nastavoval v PC:" Xsara,1997-2000,vyjma XU10J4RS,XU7,XUD,Grand export, provedení špatné silnice: kombi (vyjmy TU3) se servořízení" tak to je napsané na protokolu o geometrii.cena 650kč
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 31. črc 2005, 20:26
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod jan452 » úte 9. úno 2010, 20:33

Však ja netvrdím, že tie tvoje predpísané hodnoty geometrie sú nesprávne. Divné sú pre mňa len preto, že ak je to uvedené v stupňoch, tak si to viem hneď predstaviť a trebárs aj nakresliť, ale pri uvádzaní zbiehavosti v milimetroch mi chýba údaj v akej vzdialenosti od osi kolesa alebo nápravy je to uvádzané. Je napr. rozdiel ak je to merané vo vzdialenosti 1 meter, 2 metre alebo trebárs 30 cm od osi nápravy. No proste základy geometrie ešte zo základnej školy.
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod Marek » úte 9. úno 2010, 22:43

Udávání hodnot sbíhavosti ve stupních je bezpochyby blbuvzdorné, ale málo názorné. Xsara uvedeného typu byla homologována jen s jedním průměrem ráfku - 14". Uvedené hodnoty v mm platí pro měření na okraji ráfku, celkem uspokojivě lze změřit takto udanou sbíhavost tyčovým měřidlem (nesmí být moc křivé ráfky). Vzhledem k poměrně velkým tolerancím si sbíhavost na přední nápravě nastavuji sám pomocí takového "odpichovátka", ostatní úhly geometrie stejně nelze seřizovat. A pro kontrolu sbíhavosti na zadku moje měřidlo stačí také, navíc zadní pneumatiky špatnou sbíhavostí tolik netrpí. Je moc hezké dostat protokol z moderní měřící stolice, ale k čemu mi je, když s tím stejně nemůžu nic dělat. Možná u víceprvkových zadních náprav se něco dá seřizovat.
Možná teď to bude trochu OT:
Před lety jsme s kamarádem zkoušeli na rampě Formana, který byl ve velmi zachovalém stavu tak, že on zatáhl ruční brzdu a zkoušel se opatrně rozjíždět vpřed a vzad. Podobné trápidlo je pohyblivá plošina na STK. Divil jsem se, jak moc se ramena pohybovala a osa kola se posouvala vůči karosérii. Vzhledem k uložení ramen v silentblocích musí dojít i ke změně geometrie. Samozřejmě, že Xsara má robustnější podvozek než F., ale je také těžší a má silnější motor.
U závodních vozů jse používají výrazně tvrdší silentbloky, nebo se nahradí plastovými pouzdry.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod jan452 » stř 10. úno 2010, 20:42

Mison píše:celková sbíhavost vzadu - tolerance 6,7-10,5mm, naměřili 4,6mm :cry:


To Marek:
Nie že by som sa tu chcel za každú cenu hádať, veď v podstate o nič nejde, ale ak Mison uvádza celkovú zbiehavosť vzadu 6,7 - 10,5 mm a malo by to byť merané na okraji ráfku kolesa, tak také šikmé oči hádam nemajú ani čínania :wink: a kolesá by mu museli asi pri takej zbiehavosti poriadne gumovať asfalt. nemyslíš ?
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Re: sbíhavost zadní nápravy u Xsary I break

Příspěvekod Marek » čtv 11. úno 2010, 23:05

Proboha, hádat se? To snad ne, napsal jsem to z pohledu zkušenějšího kutila, který si jednodušší věci udělá sám a servisu svěřuje náročnější opravy. Neřešil jsem napsané hodnoty od Misona, taky se mi to zdá hodně. Měl jsem před repasí zadní nápravy sbíhavost nebo rozbíhavost (už přesně nevím, spíš bych se přikláněl k rozbíhavosti) cca 8mm. Jezdil jsem s tím určitě dost dlouho a nepozoroval jsem sjíždění pneumatik ani jiné nežádoucí chování auta.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků