vibrace - traseni auta

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: traseni auta

Příspěvekod Aleš » úte 9. lis 2010, 11:00

Možná trochu hloupá otázka, ale jaký stabilizátor u výfuku myslíš? Mě to drnčí a nevím co s tím. Tohle by mohlo být ono. V nízkých otáčkách se motor docela klepe. Takže silenbloky? Kolik jich tam je? Díky za odpověď.
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon 6. črc 2009, 19:20
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: traseni auta

Příspěvekod marjon » úte 9. lis 2010, 11:44

ano pri startovani motora sa ozve klepmutie,je to to iste klepnutie ktore je pocut pri prudkej akceleracii pri sucasnom vibrovani auta. a ten zvuk vychadza od dotykov vyfukoveho potrubia o stabilizacnu tyc. je medzi nimi medzera,ktora sa kmitanim motora anuluje. mne je to jasne vidiet na potrubi,kde je poznat miesto dotykov. podla toho usudzujem ze motor nedrzia silentbloky tak ako maju,vznikaju uz spomynane vibracie,ktore sa u mna prejavuju pri ryachlosti od 70-85 km/hod....potom uz su nie az tak citelne,a uz zacinaju byt citelne aj pri zvysenych volnobeznych otackach.....tie poloosy som z tohto problemu vynechal,dzria tak ako maju,nie je v nich ziadna vertikalna vola,skusali sme to viaceri,dnes sa na to este raz pozriem s mechanikom a stanovim postup opravy
skusal som to aj tak,ze som zatiahol rucnu brzdu,zaradil jednotku a skusil sa pohnut......ten klepot sa ozyval a na 100% je to od dotykov vyfuku o stabilizacnu tyc
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: traseni auta

Příspěvekod marjon » úte 9. lis 2010, 19:22

po blizsej ohliadke s mechanikom sme konstatovali,ze spodny silentblok motora ,ten zalisovany do hlinnikovej casti je rozthnuty a vibracie musia jednoznacne pochadzat odtial,takze caka ma vymena a to vsetkych troch.potom dam vediet ako som dopadol
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: traseni auta

Příspěvekod Aleš » pát 12. lis 2010, 10:22

Píšeš výměna všech 3 nevím jak 1.9D, ale u 2.0 HDi jsou 4.
Obrázek
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon 6. črc 2009, 19:20
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: traseni auta

Příspěvekod marjon » pát 12. lis 2010, 14:07

stačí odpovědět, necituj, i obrázek stačí jen jednou.
ano mas pravdu,ten stvrty na obr.c.5 som nepocital
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: traseni auta

Příspěvekod Aleš » pát 19. lis 2010, 19:06

Budu měnit taky všechny 4 silenbloky zavěšení motoru, ale potřeboval bych vědět kolik jich je potřeba zalisovat? Nevěděl by někdo a příp. který?
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon 6. črc 2009, 19:20
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: traseni auta

Příspěvekod Kleki » pát 19. lis 2010, 21:29

Lisuje sa len ten čo je na obrázku pod číslom 27, Ostatné sa len skrutkujú
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: traseni auta

Příspěvekod marjon » stř 1. pro 2010, 11:41

problem trasenia vozidla pri rychlosti cca.80km/hod, pri akcelertacii a zatazi motora odstraneny......vymenene dva vrchne silentbloky zavesenia motora, ten pravy pri rozvodoch bol totalne na prd , na prevodovke bol OK,spodny sa zatial nemenil, je to podla mechanika o volaco zlozitejsia praca,nutne vypustit olej z prevodovky,odpojit poloos atd.....tak som to zatial nechal tak,kupeny ho mam do rezervy
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: traseni auta

Příspěvekod marjon » stř 13. dub 2011, 17:31

problem s roztrasenim auta sa opakuje. kym predtym auto kmitalo pri rychlosti 80km/hod,teraz trasie pri rychlosti nad 100km/hod pri akceleracii az do nejakych 120-130km/hod.
ako som pisal,mam vymenene vsetky tri silentbloky motora,po ich vymene bolo vsetko ok,citil som len jemnucke vibracie pri 120km/hod.,ale tie sa vobec nedali porovnat s tymi pred opravou,teraz je to v podstate rovnake,pri pridani plynu v rychlostiach medzi 100-120km/hod zacne auto neskutocne vibrovat a triast sa, vcera som menil zimne gumy za letne,takze v tom to nebude.
co teraz? kde hladat chybu?
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: traseni auta

Příspěvekod Cvrček » stř 13. dub 2011, 17:50

geometrie?
To rozmezí rychlostí by i odpovídalo.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: traseni auta

Příspěvekod rosta12345 » čtv 14. dub 2011, 6:32

Vadný kloub na poloose spíše vnitřní :?:
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Při akcelaraci se rozklepe karoserie

Příspěvekod soundlovers » stř 5. úno 2014, 23:54

Mám 1,4i, 1997, auto jezdilo dobře bez potíží bez ruzných pazvuků a pod...v listopadu 2013 preventivně jsem nechal vyměnit v servise spodní momenotvý silentblok -je na domečku v kterém je pomocné ložisko pravé poloosy. Poté začaly potíže....po několika stovkách km z pod auta začalo skřípat jakoby jel vláček motoráček po kolejích v zatáčce.... ale když jsem dojel domů už to za jizdy nebylo slyšet, zvedl jsem auto a otáčím pravou poloosou a skříp skříp.....viz video zde: http://www.youtube.com/watch?v=A5Obg0FzAjg&feature=youtu... jsou tam 2 videa... ale jinak žádné potíže, žádné vibrace, žádný hluk z převodovky a pod....tak si říkám musím to opravit....takže jsem vynadal převodovku i poloosy, převodovku jsem dal do servisu at ji prohlédnou a případně opraví, poloosy jsem nechal dát na repas pánovi co to dělá...mezitím jsem vyměnil přední tlumiče, pružiny, horní uložení, ramena se silentbloky, spojku a spojkové ložisko...když jsem vše nastrojil zpět a jel auto projet čekal mne šok, auto vibrovalo při rozjezdu na 2 a 3 převodový stupeň-nešel vyjet bez vibrací kopec, musel jsem jen lehce plynem aby nevibrovalo-vibrace nebyly do volantu ale do karosérie-bylo to cítit od pedálů, podlahy..vše při rychlosti asi od 20-40 km/h mimo tyto rychlosti bez závad...koupil jsem tedy poloosy nové Lobro a nasadil, vibrace byla ještě větší v tom samém rozsahu.Dal jsem zpet původní poloosy a vibrace byly o něco menší....takto jsem jezdil do ledna 2014-vibrace zustaly ale navíc začala hučet převodovka nebo diferenciál nebo ložisko poloosy pravé...ale spíše to šlo z převodovky. Dal jsem tam tedy jinou převodovku z právě vrakovaného auta a výsledek stejný-uplne stejný hluk z převodovky-hluk od cca 40 km/h do 80 km/h pak již ne, hluk jen při akceleraci nebo při brzdení motorem na neutrál ticho-že by diferák? Protože vše začalo od domečku v kterém je ložisko poloosy tak jsem jej vyměnil-ten starý byl nějaký divný-volný-podezření že je v něm pravá poloosa špatně uložená-mohl být přihnutý tím jak do něj mlátili v servise při výměně silentbloku...po výměně se vše o něco zlepšilo, ale stále tam jsou vibrace při akceleraci a hukot v převodovce....Diferák se mohl poškodit tím že pravá poloosa nebyla vůdči převodovce v ose i ložisko poloosy mohlo být tím poškozeno...zkusili jsme dát na zkoušku i hustší olej do převodovky ale hluk je tam pořád i když o něco malinko méně. vibrace zustavají. Mám dát ještě jinou převodovku i poloosy abych se zbavil konečně vibrací při rozjezdu a hučení převodovky? Měl by někdo návrh co by se mohlo ještě zkusit a vyřešit problém? Nemuže být potíž způsobena tím že jsou nové pružiny a tím je auto vyšší o něco a poloosy více vyhnuté smerem dolů?Nebo čímkoli jiným? Geometrie OK, Kola i ložiska kol OK: jen je pravý čep řízení malinko volný ale takovou paseku by určitě nedělal-ale chystám ho vyměnit. Závěr: auto při rozjezdu zavibruje, je to cítit do pedálu a do podlahy karosérie, do volantu to cítit není, děje se tak při zrychlování na 2 a 3 převodový stupeň při rychlosti 20-40 km/h v jiném pásmu ne ani na 1., ani na jiný převodový stupeň to nedělá. Pokud uberu plyn na minimum vibrace ihend přestane.. Hluk v převodovce začíná cca od 40km/h a není slyšet cca od 90km/h výše....hučí při plynu i po uplném ubrání plynu, jen přesně mezi ubráním plynu a brzdením motorem utichne nebo na volnoběh je ticho, podobný hluk jsem slyšel ve starých autobusech....děkuji za případné rady.... :mudr:
soundlovers
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř 10. srp 2011, 11:57
Bydliště: Nový Jičín
Vůz: xsara

Re: vibrace - traseni auta

Příspěvekod tominopo » úte 20. led 2015, 7:49

caute,tiez mi teraz nastal podobny problem aki mate vy.menil som spojku,hned sa menili aj semeringy na poloosiach, kedze trosku cez nich unikalo,plus som menil olej a vsetky filtre.no po servise som hned zacal citit akoby take trasenie od prednej napravy alebo kolies.myslel som ci nebude treba kolesa vyvazit.kolesa som vyvazil, trebalo na oboch kolesach nejake zavazia a cakal som, ze to prestane,ale je to stale to iste.je to citelne az pri rychlosti 60km/h a vyssie.vdaka za vase rady
tominopo
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 20. led 2015, 7:25
Bydliště: Prešov
Vůz: xsara,1.4 i,55kw 2002

Re: vibrace - traseni auta

Příspěvekod Pety » úte 20. led 2015, 10:09

Já taky jezdil s Mazdou asi tři měsíce, kdy chvílemi vibroval celý předek. Po delším bádání pomohla výměna pravé přední poloosy.
307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin
Uživatelský avatar
Pety
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 500
Registrován: ned 6. zář 2009, 10:26
Bydliště: Chomutov
Vůz: Peugeot 307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin

Re: vibrace - traseni auta

Příspěvekod baffy » úte 20. led 2015, 17:02

Pravá poloos je z dvoch kusov.Pri takýchto prácach je potrebné dávať pozor na jej posunutie,pretože v tom spoji je pružina ktorá tlmí kmity a práve táto pružina má tendenciu opustiť svoje pracovisko. :lol: Možno by to bolo vhodné prekontrolovať .
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků