Stránka 1 z 2

příčný stabilizátor

PříspěvekNapsal: úte 20. dub 2010, 17:41
od cheeco
Zdravím všechny,
chci se zeptat jestli někdo nemáte zkušenost s výměnou příčného stabilizátoru na přední nápravě. V zimě jsem spadnul s xsarou do betonového pangejtu :roll: a ustrihnul si cep. Vymenil jsem rameno a tyčku stabilizátoru, ale při prudším brždění bylo slyšet kovové cvaknutí, dnes jsem se na to kouknul zespoda a zjistil jsem ze je docela vule v příčném stabilizátoru a že je k ramenu na pravé straně ohnutý a proto dochazi ke kontaktu. Zajimalo by me jestli s tim nekdo nemate zkusenost co to obnasi jak casove tak financne za jakoukoliv radu predem diky :ooo:

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: úte 20. dub 2010, 20:25
od Kleki
Stabilizačnú tyč som ešte nemenil , akurát gumené púzdra tyče ale myslím si ,že by to po odpojení od kostí a demontáži púzdier mohlo ísť vytiahnuť a vymeniť.
Keby si býval bližšie , tak jednu tyč mám v garáži ale myslím , že na vrakáči by sa to malo dať zohnať, akurát doporučujem vymeniť gumové púzdra za nové a robota asi tak na 2hod.

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010, 7:16
od robo27
Ak by bol záujem môžem poslať postup na výmenu gumových púzdier. Mne tam vpredu tiež niečo búchalo tak som sa o to zaujímal - postup ktorý mám obsahuje vytiahnutie celého predného stabilizátora von a následnú výmenu.

Kleiki ty si tie púzdra vymenil priamo na mieste bez vyťahovania toho stabilizátoru? Ja som si nové púzdra kúpil - asi 200 korún ale keď som rukou skúšal tak sa mi ho podarilo otvoriť sotva na 2mm, takže neviem ako by som ho tam dostával na mieste pri aute....

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010, 17:20
od Kleki
Ja som to mal zdvihnuté na zdviháku , origo čo je v rezerve a menil som to priamo na aute. Nové púzdra išli tiež len ťažko roztvoriť, ale sa mi zdá, že som ich navliekol od konca tyče a samozrejme som to poriadne namazal .

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010, 17:35
od cheeco
Zájem bych samozřejmě měl :) mockrát děkuji :ooo:

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: ned 25. dub 2010, 21:59
od robo27
Prikladám postup ktorý som našiel na PC. Snáď pomôže.... Bude fajn ak dáš vedieť ako si to v skutočnosti robil....

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: ned 13. čer 2010, 5:46
od cheeco
Zdravím, konečně jsem vyměnil gumové uložení stabilizátoru, nakonec jsem zjistil, že stabilizátor ohnutý nebude ale že bylo už téměř vyhozené uložení na pravé straně a proto se stabilizátor hodně hýbal a klepal. Vyměnil jsem oba a šli tedy celkem ztuha, ale netrvalo to déle než 40 minut :) Ještě jenou díky za rady :)

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: pon 14. čer 2010, 18:50
od robo27
škoda že si nenapísal ako si postupoval - či bolo treba odpájať aj to riadenie ako je uvedené v návode alebo si postupoval inak? Určite rady ocením na čo si dať pozor, možno by som sa aj ja do takej výmeny pustil.....

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: úte 29. čer 2010, 6:46
od cheeco
Zdravím, pokusím se postup trochu rozepsat :wink:
nejprve jsem si povolil uchycení pravého uložení, drží pouze na jeden šroub, na druhé straně je takový háček. Po povolení jde krásně vyndat, potom jsem se snažil stáhnout to gumové uložení, což byl trošku boj. Moc semu nechtělo, tak sem si namazal stabilizátor olejem a šlo to, staré uložení jsem stáhl a nasadil nové po namazané tyči to šlo dobře zpátky, ale problém byl vrátit zpět to uchycení co je shora. Nakonec jsem to vyrešil tak, že když jsem zaháknul ten"háček" tak jsem si druhou stranu stáhnul truhlářskou svorkou a pak už to šlo. Druhou stranu jsem dělal uplně stejně, s tím rozdílem, že nalevo bylo méně místa tak jsem si ještě povolil rám pod motorem (4 šrouby) abych si tam udělal trochu víc místa. Takže nakonec jsem nemusel stabilizátor vyndavat. 8) jo a jeste jedna zajimavost stabilizator se do xsary daval myslim ze v prumeru 21 a 22mm no nakonec jsem zjistil ze ja mam 19mm ze ZX :shock:

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: čtv 5. srp 2010, 7:56
od PeterS
Tak ja mám Xsaru I break r.v. 1998 1.9D (DW8) a stabilizátor má priemer 20mm. A tuším, že keď som kupoval tak som videl aj púzdro na stabilizátor s priemerom 18mm.
Pred kúpou som zmeral stabilizátor, no napriek tomu som si nebol na 100% istý. Avšak pri montáži som našiel na stabilizátore vyrazené číslo 20 tak som sa ukľudnil :)
Ak si však dobre spomínam, tak hoci aj mne tie púzdra nešli rukou veľmi otvoriť, tak som ich nevyťahoval ale sa mi ich celkom v pohode poradilo na stabilizátor nasadiť. A aj tie horné plechové háčiky - ľavý šiel úplne v pohode a pravý s miernou námahou ale bez použitia akéhokoľvek náradia.
Keď tak teraz čítam vaše príspevky tak som normálne na pochybách, či som to spravil resp. mám v poriadku :(

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: úte 31. srp 2010, 21:49
od Buri
prosim o radu, tak jsem se taky dneska vrhnul na vymenu stabilizatoru...
jen na uvod se zeptam jestli je dulezite aby byly obe predni kola ve vzduch stejne nebo ne?..
ja jsem povolil ten sroub toho uchyceni a vytahnul po namazané tyči hodne stezka ten starej stabilizator, ten novy sem nasadil na tyc ale nemuzu ho tam vubec navliknout pod ten drzak zpet, a kdyz ten drzak sundam tak tam tu gumu dam,ale zas tam nedam ten kovovej drzak...neznate nakou fintu?diky

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: stř 1. zář 2010, 17:40
od MP
Nemusej bejt obě kola ve vzduchu , když jsem to dělal tak jen na zvedáku , prvně jednu stranu , pak druhou . Vím že jedna strana šla v pohodě - cca 3 minuty , druhá byla na .... půl hodiny , protože tam vedli trubičky od brzd , takže jsem se pěkně vztekal a párkrát tem plech i letěl ... :) Chce to trochu trpělivosti ( a ta mě chyběla )

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: stř 1. zář 2010, 19:07
od rosta12345
no já bych řekl že je lepší když obě kola ve vzduchu jsou pač ten stabilizator pak není napružený

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: stř 29. zář 2010, 8:08
od PeterS
Tak ešte pridám svoju skúsenosť. Ako som spomínal vyššie vymenil som tie gumy na stabilizátore. No aj po výmene ešte niečo trochu vpredu ťukalo. Podľa toho ako a kedy to ťukalo som mal zasa podozrenie na stabilizátor. Tak som vrhol pod auto :) Chytil som stabilizátor, mierne s ním pomyksloval a na moje veľké prekvapenie/zdesenie som zistil, že je tam vôľa :( Tak som vybral tie nové gumy a zmeral ich vnútorný rozmer. Ako píšem vyššie môj stabilizárot má priemer 20mm, no a na gumách som nameral 21mm a na jednej strane jednej dokonce 21,2mm :evil:
Tak som ich reklamoval a hneď som si vypýtal aj nejaké kvalitnejšie. Takže zasa sa potvrdilo pravidlo, že nie sme taký bohatý aby sme mohli kupovať lacné veci!

Re: Výměna příčného stabilizátoru

PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010, 13:51
od Kvido
Přídám i já svou zkušenost,velice dlouhou dobu jsem hledal co mi klepe u spolujezce ,po výměně všech čepů,kostí,silentbloků ramen,při výměně nových pružin jsem zkontroloval i horní uložení a stále to klepalo. Zajímavé bylo ,že při letních teplotách nebylo nic slyšet a jak se ochladilo hned to klepalo na nerovnostech. Věděl jsem ,že se jedná o něco gumového. Nedávno jsme vyzkoušeli prohodit kosti a stále nic,tak jsme odpojili kosti a projel se bez stabilizátoru,no je to zajímavá jízda ,ale klepání bylo pryč. Tak dneska jsme s Colinem vyměnili oba silentbloky stabilizátoru,na pohled vypadaly dobře,vymačkané byly jen minimálně po změření cca 1-2 mm,ale za to byly tvrdé bez známky pružnosti. Po výměně cca 2 hodinky a to jsme se flákali a následné testovací jízdě ,jsem byl nadšený a to klepání je pryč. Takže pokud někdo vyměníte kosti a klepání na nerovnostech bude tále,zkuste kosti odpojit a projet se bez nich,třeba je taky problém v gumovém uložení stabilizátoru.

Jinak ty návody co jsou psány tady výše jsou dobré a dá se podle nich dělat,zmákne to kde kdo,přístup sice jak k penězům ,ale nebylo potřeba ani svorek a ani povolovat nápravnici.