od Kvido » čtv 28. říj 2010, 13:51
Přídám i já svou zkušenost,velice dlouhou dobu jsem hledal co mi klepe u spolujezce ,po výměně všech čepů,kostí,silentbloků ramen,při výměně nových pružin jsem zkontroloval i horní uložení a stále to klepalo. Zajímavé bylo ,že při letních teplotách nebylo nic slyšet a jak se ochladilo hned to klepalo na nerovnostech. Věděl jsem ,že se jedná o něco gumového. Nedávno jsme vyzkoušeli prohodit kosti a stále nic,tak jsme odpojili kosti a projel se bez stabilizátoru,no je to zajímavá jízda ,ale klepání bylo pryč. Tak dneska jsme s Colinem vyměnili oba silentbloky stabilizátoru,na pohled vypadaly dobře,vymačkané byly jen minimálně po změření cca 1-2 mm,ale za to byly tvrdé bez známky pružnosti. Po výměně cca 2 hodinky a to jsme se flákali a následné testovací jízdě ,jsem byl nadšený a to klepání je pryč. Takže pokud někdo vyměníte kosti a klepání na nerovnostech bude tále,zkuste kosti odpojit a projet se bez nich,třeba je taky problém v gumovém uložení stabilizátoru.
Jinak ty návody co jsou psány tady výše jsou dobré a dá se podle nich dělat,zmákne to kde kdo,přístup sice jak k penězům ,ale nebylo potřeba ani svorek a ani povolovat nápravnici.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019