Přední pružiny

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Přední pružiny

Příspěvekod milajda22 » ned 30. kvě 2010, 15:27

proč myslíš krkolomný způsob? a jak by jsi to dělal ty? já jiný způsob nenašel ale když budeš mít lepší, nechám se poučit :wink:
Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure - r.v. 7/2012, před tím Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusive - rv. 6/2002
Email: milajda22@seznam.cz a jmenuji se Zdeněk

Obrázek
Uživatelský avatar
milajda22
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1092
Registrován: pát 28. srp 2009, 3:54
Bydliště: Jesenice u Prahy
Vůz: Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure r.v. 7/2012

Re: Přední pružiny

Příspěvekod baffy » ned 30. kvě 2010, 15:36

Neviem, ale myslíš že je nutné demontovať čap riadenia a celé rameno?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Přední pružiny

Příspěvekod milajda22 » ned 30. kvě 2010, 19:32

čep řízení bys nemusel, ale nechtěl jsem ještě něco poškodit a rameno vyndavat nemusíš, jen teč spodní čep, který je přišroubovaný k ramenu (bylo to pro mě nejrychlejší řešení - jak jsem psal, dělal jsem to sám bez pomoci) :P
Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure - r.v. 7/2012, před tím Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusive - rv. 6/2002
Email: milajda22@seznam.cz a jmenuji se Zdeněk

Obrázek
Uživatelský avatar
milajda22
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1092
Registrován: pát 28. srp 2009, 3:54
Bydliště: Jesenice u Prahy
Vůz: Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure r.v. 7/2012

Re: Přední pružiny

Příspěvekod robo27 » pon 31. kvě 2010, 7:16

Na X1 som menil tlmiče a pri tom sa dá aj predná pružina asi nasledovne, uvoľniť tlmič z tehlice alebo ako sa to volá, uvoľniť horné uloženie z blatníka a tlmič+pružina+horné uloženie ako celok von. Následne sa to rozoberie a vymení čo je treba. Opačným postupom sa zloží. Neuvoľňoval som žiaden čap.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Přední pružiny

Příspěvekod milajda22 » pon 31. kvě 2010, 8:02

to jo, já taky vyndal celektím, že jsem povolil tu mysku s ložiskem v tom horním uložením a vyndal to jako celek Tlumič+Uložení+pružina a pak to venku rozdělával, jen mi dalo problém to vyndat, protože jak jsem, psal, tak to rameno nešlo stlačit níž abych ho mohl vyháknout ze spodního čepu, proto jsem přešel na to, že jsem ho tam nechal a rozdělal reději ty tři šrouby co držej ten spodní čep a pak to šlo ven v pohodě. Až budu dělat ten druhý, tak to nafotím jako návod pro ostatní :-)
Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure - r.v. 7/2012, před tím Citroen Xsara Picasso 1,8 16V Exclusive - rv. 6/2002
Email: milajda22@seznam.cz a jmenuji se Zdeněk

Obrázek
Uživatelský avatar
milajda22
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1092
Registrován: pát 28. srp 2009, 3:54
Bydliště: Jesenice u Prahy
Vůz: Peugeot 5008 2.0l HDI 110kw Allure r.v. 7/2012

Re: Přední pružiny

Příspěvekod Kvido » úte 1. čer 2010, 7:32

Už jsem to na svém autě dělal 2x a 1x u Colina. Pokud jsme měnili i tlumiče ,tak sikovkama se dá tlumič dostat z těhlice,ale bývá to tam dobře zarostlé ,navíc vzadu je packa proti pootočení. Mě se to na jedné straně při poslední výměně povedlo vytáhnout z těhlice,ale pružina je na Xsaře dost dlouhá a ikdyž jsem stlačoval co to šlo,měl jsem problémy to z Xsary vytáhnout. Na druhé straně tam by to bylo na poškození tlumiče a to jsem nechtěl ,tak se povolila poloosa,všechny čepy,ABS konektor a šlo to ven i z těhlicí.
Je pravda ,že je lepší povolit ty tři šrouby na spodním čepu než tu těhlici z toho mordovat násilím a riskovat třeba i protržení prachovky na homokynetickém kloubu.
Důležité je ,že se to povedlo vyměnit a zase složit.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Přední pružiny

Příspěvekod robo27 » úte 1. čer 2010, 19:27

No tiež som sa potrápil pri vyberaní tlmíča z tehlice. Najmä na tom prvom. Na druhom to šlo oveľa lepšie - holt prax.... Pomohlo mi: poriadne stiahnuť sťahovákom pružinu, kolesá mať natočené akoby v rovine a najmä nezabudnúť tehlicu roztiahnuť v mieste uloženia tlmiča - ja som tam naklepal primerane tenký šrobovák....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Přední pružiny

Příspěvekod VojtaH » pát 6. črc 2012, 20:20

Zdravím, je nějaký rozdíl mezi přednímy pružinamy na třídveř a pětidveř? resp. chci koupit pruziny a je tam napsáno že jsou pro Xsaru N6, budou mi pasovat na moji?
Xsara 1.8i 66kw, podvozek TA-technix -11cm, 17" kola Dotz v TP, sport. maska, sání Simota, žluté mlhovky, originální přední světla, zatmavená zadní světla.....
Krása je v originalitě :)
Obrázek
Uživatelský avatar
VojtaH
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. lis 2011, 23:34
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: Citroen Xsara 1.8i, benzin, rv. 2000 Mk1

Re: Přední pružiny

Příspěvekod baffy » pát 6. črc 2012, 21:06

Rozdiel v 3 alebo 5 dverovej ani nie, tuším sa to delí podla motorizácie,tak ako tlmiče
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Přední pružiny

Příspěvekod VojtaH » úte 10. črc 2012, 21:07

No tam píšou že je to pro xsaru typ N6, a já mám N1 nejspíš. Tak jsem myslel jestli mi tam ty "na N6" budou pasovat
Xsara 1.8i 66kw, podvozek TA-technix -11cm, 17" kola Dotz v TP, sport. maska, sání Simota, žluté mlhovky, originální přední světla, zatmavená zadní světla.....
Krása je v originalitě :)
Obrázek
Uživatelský avatar
VojtaH
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. lis 2011, 23:34
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: Citroen Xsara 1.8i, benzin, rv. 2000 Mk1

Re: Přední pružiny

Příspěvekod empík » ned 17. bře 2013, 13:19

Tiež ma to čaká. Nedá sa tomu vyhnúť, pretože auto je nepojazdné, takže servis neprichádza do úvahy a musím to urobiť pred barákom. V piatok som demontoval koleso a zistil som, že pružina je zalomená asi vo výške 1 závitu na strane od ramena. Prestriekal som všetky spoje WD - čkom (hlavne tlmič v tehlici) a zajtra to chcem vybrať. Máte niekto nejaký grif ako uvolniť tlmič v tehlici? :idea: Toho sa obávam najviac. Pokiaľ to nepôjde tak to urobím asi ako Milajda, že vymontujem celé rameno. V tej zime a pri poznámkach prihlúplych susedov by som to rád urobil čo naskôr. :|
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Přední pružiny

Příspěvekod baffy » ned 17. bře 2013, 13:45

Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG (13.13 KiB) Zobrazeno 11980 krát

Takto sa to robí s origo náradím a keďže ho nevlastníme ,prichádza systém,tak ako písal robo27 ,naraziť tam ten šroubovák...
EDIT: pred tým ako pôjde auto hore stiahni si pružinu pre lahšiu demontáž.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Přední pružiny

Příspěvekod Kleki » ned 17. bře 2013, 15:02

Robil som to niekoľko krát na Xsare a aj iných autách a najväčší problém bol vytiahnuť skrutku čo zaisťuje tlmič v tehlici. Ale ako je znázornené na obrázku od Baffyho treba to dobre roztiahnuť buď origo prípravkom alebo skrutkovačom. Mne sa osvedčil plochý sekáč ktorý sa tam zarazí a ostane to mierne roztiahnuté počas celej demontáže tlmiča z tehlice. Dobré je si odpojiť čap riadenia od tehlice a aj spodný čap ramena. Sú to úkony navyše ale potom je oveľa ľahšia manipulácia pri demontáži a aj montáži. Keď už je tlmič von z tehlice stačí v motorovom priestore odkrútiť 3ks skrutiek M8 a tlmič aj so strunou vytiahnuť celý von. Keď už je to mimo auta stiahnuť strunu sťahovákmi pokiaľ nebude úplne voľná a demontovať maticu , čo to celé drží po hromade s tlmičom. Keď to už budeš mať rozobraté určite skontroluj stav axiálnych ložísk. Pri tejto práci si človek vystačí s bežným náradím akurát je potrebné mať sťahovák na pružiny . Bez toho to určite nejde.

niečo takéto
Obrázek
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Přední pružiny

Příspěvekod Marek » ned 17. bře 2013, 21:00

Pro vysunutí tlumiče z těhlice jsem používal improvizovaný roztahovák ze šroubu M12 s maticí a kousku trubky nasunuté na šroub. Kam jsem je přesně opíral si již nepamatuji, bylo to někam na těhlici a tlumiči. Čep na konci ramene bych nechal v těhlici, brání vysunutí poloosy z převodovky.
Opravu v tomhle počasí Ti nezávidím, před pár lety jsem v lednu před domem měnil zadní brzdový váleček, ale to byla extrémně teplá zima.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Přední pružiny

Příspěvekod empík » pát 22. bře 2013, 16:31

Včera a dnes mi došli ND ku oprave. Pružiny KYB vyzerajú ako originál - snáď nebude problém. Ložisko KYB má o trošička menší priemer tak som musel ten plech v ktorom je osadené troška povyhýnať aby to tam držalo. Dorazy a prachovky majú úplne iný tvar a tak ich musím vrátiť späť. Už som to chcel zajtra robiť, ale zase nič. Objednal som originál prachovky z Citroena. Tlmiče som sa nakoniec rozhodol po konzultovaní s ďalšími "odborníkmi" nemeniť. Nechcem zažiť to čo pri výmene zadných tlmičov KYB, že pri vyťahovaní aj stláčaní nebol nejaký postrehnutelný rozdiel. Sťahovák mám už prakticky vyrobený zo závitovej tyče M12. Ešte sa troška vylepšuje aby sa s ním jednoduchšie pracovalo. Ešte sa vyrába jednoduchý prípravok na roztiahnutie objímky tlmiča. Prakticky je potrebné len zbrúsiť imbusový klúč č. 10 na dvoch protiľahlých stranách na rozmer pod 8 mm čo je aspoň u mňa šírka medzery objímky. :)
Přílohy
sada.jpg
sada.jpg (84.79 KiB) Zobrazeno 11904 krát
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků