Stránka 2 z 4

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: ned 30. kvě 2010, 15:27
od milajda22
proč myslíš krkolomný způsob? a jak by jsi to dělal ty? já jiný způsob nenašel ale když budeš mít lepší, nechám se poučit :wink:

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: ned 30. kvě 2010, 15:36
od baffy
Neviem, ale myslíš že je nutné demontovať čap riadenia a celé rameno?

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: ned 30. kvě 2010, 19:32
od milajda22
čep řízení bys nemusel, ale nechtěl jsem ještě něco poškodit a rameno vyndavat nemusíš, jen teč spodní čep, který je přišroubovaný k ramenu (bylo to pro mě nejrychlejší řešení - jak jsem psal, dělal jsem to sám bez pomoci) :P

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: pon 31. kvě 2010, 7:16
od robo27
Na X1 som menil tlmiče a pri tom sa dá aj predná pružina asi nasledovne, uvoľniť tlmič z tehlice alebo ako sa to volá, uvoľniť horné uloženie z blatníka a tlmič+pružina+horné uloženie ako celok von. Následne sa to rozoberie a vymení čo je treba. Opačným postupom sa zloží. Neuvoľňoval som žiaden čap.

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: pon 31. kvě 2010, 8:02
od milajda22
to jo, já taky vyndal celektím, že jsem povolil tu mysku s ložiskem v tom horním uložením a vyndal to jako celek Tlumič+Uložení+pružina a pak to venku rozdělával, jen mi dalo problém to vyndat, protože jak jsem, psal, tak to rameno nešlo stlačit níž abych ho mohl vyháknout ze spodního čepu, proto jsem přešel na to, že jsem ho tam nechal a rozdělal reději ty tři šrouby co držej ten spodní čep a pak to šlo ven v pohodě. Až budu dělat ten druhý, tak to nafotím jako návod pro ostatní :-)

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: úte 1. čer 2010, 7:32
od Kvido
Už jsem to na svém autě dělal 2x a 1x u Colina. Pokud jsme měnili i tlumiče ,tak sikovkama se dá tlumič dostat z těhlice,ale bývá to tam dobře zarostlé ,navíc vzadu je packa proti pootočení. Mě se to na jedné straně při poslední výměně povedlo vytáhnout z těhlice,ale pružina je na Xsaře dost dlouhá a ikdyž jsem stlačoval co to šlo,měl jsem problémy to z Xsary vytáhnout. Na druhé straně tam by to bylo na poškození tlumiče a to jsem nechtěl ,tak se povolila poloosa,všechny čepy,ABS konektor a šlo to ven i z těhlicí.
Je pravda ,že je lepší povolit ty tři šrouby na spodním čepu než tu těhlici z toho mordovat násilím a riskovat třeba i protržení prachovky na homokynetickém kloubu.
Důležité je ,že se to povedlo vyměnit a zase složit.

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: úte 1. čer 2010, 19:27
od robo27
No tiež som sa potrápil pri vyberaní tlmíča z tehlice. Najmä na tom prvom. Na druhom to šlo oveľa lepšie - holt prax.... Pomohlo mi: poriadne stiahnuť sťahovákom pružinu, kolesá mať natočené akoby v rovine a najmä nezabudnúť tehlicu roztiahnuť v mieste uloženia tlmiča - ja som tam naklepal primerane tenký šrobovák....

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: pát 6. črc 2012, 20:20
od VojtaH
Zdravím, je nějaký rozdíl mezi přednímy pružinamy na třídveř a pětidveř? resp. chci koupit pruziny a je tam napsáno že jsou pro Xsaru N6, budou mi pasovat na moji?

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: pát 6. črc 2012, 21:06
od baffy
Rozdiel v 3 alebo 5 dverovej ani nie, tuším sa to delí podla motorizácie,tak ako tlmiče

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: úte 10. črc 2012, 21:07
od VojtaH
No tam píšou že je to pro xsaru typ N6, a já mám N1 nejspíš. Tak jsem myslel jestli mi tam ty "na N6" budou pasovat

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013, 13:19
od empík
Tiež ma to čaká. Nedá sa tomu vyhnúť, pretože auto je nepojazdné, takže servis neprichádza do úvahy a musím to urobiť pred barákom. V piatok som demontoval koleso a zistil som, že pružina je zalomená asi vo výške 1 závitu na strane od ramena. Prestriekal som všetky spoje WD - čkom (hlavne tlmič v tehlici) a zajtra to chcem vybrať. Máte niekto nejaký grif ako uvolniť tlmič v tehlici? :idea: Toho sa obávam najviac. Pokiaľ to nepôjde tak to urobím asi ako Milajda, že vymontujem celé rameno. V tej zime a pri poznámkach prihlúplych susedov by som to rád urobil čo naskôr. :|

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013, 13:45
od baffy
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG (13.13 KiB) Zobrazeno 12289 krát

Takto sa to robí s origo náradím a keďže ho nevlastníme ,prichádza systém,tak ako písal robo27 ,naraziť tam ten šroubovák...
EDIT: pred tým ako pôjde auto hore stiahni si pružinu pre lahšiu demontáž.

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013, 15:02
od Kleki
Robil som to niekoľko krát na Xsare a aj iných autách a najväčší problém bol vytiahnuť skrutku čo zaisťuje tlmič v tehlici. Ale ako je znázornené na obrázku od Baffyho treba to dobre roztiahnuť buď origo prípravkom alebo skrutkovačom. Mne sa osvedčil plochý sekáč ktorý sa tam zarazí a ostane to mierne roztiahnuté počas celej demontáže tlmiča z tehlice. Dobré je si odpojiť čap riadenia od tehlice a aj spodný čap ramena. Sú to úkony navyše ale potom je oveľa ľahšia manipulácia pri demontáži a aj montáži. Keď už je tlmič von z tehlice stačí v motorovom priestore odkrútiť 3ks skrutiek M8 a tlmič aj so strunou vytiahnuť celý von. Keď už je to mimo auta stiahnuť strunu sťahovákmi pokiaľ nebude úplne voľná a demontovať maticu , čo to celé drží po hromade s tlmičom. Keď to už budeš mať rozobraté určite skontroluj stav axiálnych ložísk. Pri tejto práci si človek vystačí s bežným náradím akurát je potrebné mať sťahovák na pružiny . Bez toho to určite nejde.

niečo takéto
Obrázek

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013, 21:00
od Marek
Pro vysunutí tlumiče z těhlice jsem používal improvizovaný roztahovák ze šroubu M12 s maticí a kousku trubky nasunuté na šroub. Kam jsem je přesně opíral si již nepamatuji, bylo to někam na těhlici a tlumiči. Čep na konci ramene bych nechal v těhlici, brání vysunutí poloosy z převodovky.
Opravu v tomhle počasí Ti nezávidím, před pár lety jsem v lednu před domem měnil zadní brzdový váleček, ale to byla extrémně teplá zima.

Re: Přední pružiny

PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013, 16:31
od empík
Včera a dnes mi došli ND ku oprave. Pružiny KYB vyzerajú ako originál - snáď nebude problém. Ložisko KYB má o trošička menší priemer tak som musel ten plech v ktorom je osadené troška povyhýnať aby to tam držalo. Dorazy a prachovky majú úplne iný tvar a tak ich musím vrátiť späť. Už som to chcel zajtra robiť, ale zase nič. Objednal som originál prachovky z Citroena. Tlmiče som sa nakoniec rozhodol po konzultovaní s ďalšími "odborníkmi" nemeniť. Nechcem zažiť to čo pri výmene zadných tlmičov KYB, že pri vyťahovaní aj stláčaní nebol nejaký postrehnutelný rozdiel. Sťahovák mám už prakticky vyrobený zo závitovej tyče M12. Ešte sa troška vylepšuje aby sa s ním jednoduchšie pracovalo. Ešte sa vyrába jednoduchý prípravok na roztiahnutie objímky tlmiča. Prakticky je potrebné len zbrúsiť imbusový klúč č. 10 na dvoch protiľahlých stranách na rozmer pod 8 mm čo je aspoň u mňa šírka medzery objímky. :)