Slabá účinnost bubnových brzd

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod tokin111 » pon 28. čer 2010, 19:39

Ahoj,mám jeden takový problém.Koupil jsem, synovi Xsaru r.v. 98,hatchback 1,8i. Zdálo se mi,že oproti mému Oplu je menší účinnost brzd.To se časem potvrdilo,jedna pakna na pravém zadním kole zůstala viset.Podle návodu na těchto stránkách jsem kolo odblokoval a nechal v servisu vyměnit pakny za nové.Zároveň jsem nechal vyměnit obě prasátka(válečky). Po výměně je ovšem účinnost brzdění stejná,zkoušel jsem brzdy znovu odvzdušnit ale žádné zlepšení jsem nepozoroval.Auto má sice ABS vepředu a asi i vzadu( k bubnu jsou připojeny kontakty a po sundání bubnu chvilku svítila kontrolka,než řídící jednotka zjistila,že je to O.K.) ale při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu auto prostě nezačne"flekovat",pouze přední náprava se seká jak funguje ABS, zadní ne.Mám obavy,aby vše fungovalo správně,má mít Xsara takto tuhé brzdy,nebo musím někde jinde hledat chybu?Jak postupovat dále?Myslíte si,že pakny časem "sednou"?
Dík za každou dobrou radu.
tokin111
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř 14. dub 2010, 17:30
Bydliště: Rakovník
Vůz: Citren Xsara 1,8i r.v. 09/98

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod MP » pon 28. čer 2010, 20:03

Já bych zajel někam na STK kde jsou ochotní ti na válcích za mrzký peníz zfouknout jak to brzdí . Já to tak u nás jezdil na jednu STK co je v areálu jednoho učňáku a za půl sta nebo cigára mě to tam udělal ( třeba právě po výměně zadních paken ) . A pak je tu ještě zátěžovej regulátor , u zadního pravýho kola . Ten omezuje účinost zadních brzd když je kufr prázdnej a naopak .
On toho ten zadek ale moc nepobere , když to zašlápneš , tak auto jde na čumák , zadek se přizvedne a zadní kola toho moc neubrzdí . Nejlíp to odzkoušíš na těch válcích .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4376
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod tokin111 » pon 28. čer 2010, 20:14

Technickou jsem dělal když jsem to přivezl(duben 2010) - v pohodě, ještě se starýma paknama. Mě se jen zdá, že prostě proti Oplu to bzdí podstatně hůře a mám obavy,jestli to tak má být.
tokin111
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř 14. dub 2010, 17:30
Bydliště: Rakovník
Vůz: Citren Xsara 1,8i r.v. 09/98

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod MP » pon 28. čer 2010, 20:47

Jenže teď ses v tom "vrtal" ( myšleno v dobrým ) a co bylo v dubnu OK , teď může bejt jinak ... Jestli to je furt dobrý zjistíš zase jen na válcích .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4376
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod Hrnča » úte 29. čer 2010, 9:28

Ty pakny si budou určitě sedat. Taky záleží jak jsou sešroubovaný samostavy. Bude chvilku trvat než se nastavěj. Buď počkej nebo zajeď na tu technickou jak radí MP:..
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod robo27 » čtv 21. říj 2010, 14:36

Zdravím

nechcel som zakladať novú tému tak vložím tu. Dnes som bol s mojou českou xsarou na stk - v ČR prvý krát. Mechanik tvrdil že zadné brzdy brzdia slabo. Predné brzdili dobre, súmernosť bŕzd predných aj zadných bola dobrá. Ručná brzda bola dobrá. Ale prevádzková po stlačení pedála vzadu údajne brzdila slabo.

Poprosil by som o radu, konzultáciu v čom môže byť problém, resp či to problém vôbec je. Typ auta mám uvedený v podpise. Zadné brzdy sú bubnové, regulátor by mal byť integrovaný - tj nemám regulátor na náprave.

Vzhľadom na to že ručná brzdila dobre predpokladám:

- že bubny a obloženie je v poriadku
- problém môže byť v zadných brzdových valčekoch - obmedzený pohyb? nefungujúci regulátor? ako vlastne funguje ten integrovaný regulátor?
- hlavný brzdový valec? slabí tlak na zadnú nápravu?

ďakujem za názory a rady

Róbert
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod viteon » čtv 21. říj 2010, 14:39

kontroloval jsi obložení a těsnost prasátek? Většínou bývá obložení mastné.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3766
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod robo27 » čtv 21. říj 2010, 14:45

Zadné brzdy som rozobraté nemal, kontroloval som ich len vizuálne baterkou pri "letnej " údržbe cez kontrolný otvor a otvory šróbov kolies. Nič negatívne som nevidel.

Fakt je že prasiatka boli už dosť zahrdzavené, ale obloženie a samostav sa javili vo veľmi dobrom stave. Prasátka netečú, brzdová kvapalina neubúda - za cca rok a pol nebolo treba dolievať. Neviem či by ručná brzda brzdila dobre ak by to bolo mokré.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod viteon » čtv 21. říj 2010, 14:48

mně taky brzdovka neubývala ale před STK dvorní mechanik bubny vždycky sundával a jednou už prolínala - malinko ale přece ale k paknám ještě nedolezla, ty se oloupaly až ve 180tis km na polovině tloušťky :D
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3766
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod Kleki » sob 23. říj 2010, 22:09

Skús ak je to možné zhodiť bubny a skontroluj valčeky a obloženie. Keď budeš mať bubny dolu , tak sa pozri pod prachovku na brzdovom valčeku. Stáva sa (z osobnej skúsenosti ) , že valček navonok netečie , ale keď odkryješ gumenú prachovku , tak tam už pomaly uniká brzdovka a jedna strana na valčeku môže byť zaseknutá alebo prihrdzavená a potom je pritláčaná len jedna strana obloženia na bubon a máš nižšiu účinnosť zadných bŕzd.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod robo27 » ned 24. říj 2010, 11:33

Vďaka za reakcie. Pozriem to po zime, v podstate na zimu mi ani nevadí že mi zadná náprava brzdí o niečo slabšie... Predsa len sa ale spýtam vie niekto vysvetliť ako funguje integrovaný regulátor v brzdových valčekoch? Moja xsara - dokonca obidve nemajú regulátor na zadnej náprave ale údajne integrovaný vo valčekoch - aj v cenníkoch sa to uvádza - tie s integr. regulátorom sú drahšie a nie sú vzájomne zameniteľné.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod mio » ned 24. říj 2010, 18:07

V brzdových válečkách se zátěžovým regulátorem je o jeden přepouštěcí pístek více.Ten omezuje brzdný účinek jak podle tlaku tak změny naklonění polohy válečku tedy zatížení nápravy .Nejsou zaměnitelné je levý a pravý podle tvaru usazení příruby ve štítu.Problém nastává při snižování vozu (nebo naopak zvyšování, ale tam to nijak výrazné není) , po přesazení snížení torzky (skoro až na doraz) a změny polohy válečku dochází k "přebrždování" zadku (válečky si asi "myslí" že si naložený :shock: ) . Při brždění na hraně před zatáčkou tě krásně prdel předběhne (vlastní zkušenost :mrgreen: ).Pomohla až výměna válečků za obyč. dodatečná montáž a seřízení centrálního zátěžáku na nápravu... Jestli tě na válcích ručka brzdila dobře může být možná i rozhozený samostav!! Stejně tě demontáž bubnů nemine , když už to budeš rozhazovat dal bych nové obložení i válečky, stejně tě to čeká .Alespoň tedy u těch válečků, často tečou ......
Naposledy upravil mio dne ned 24. říj 2010, 18:10, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod rosta12345 » ned 24. říj 2010, 18:08

je to sice z renaultu ale bude to podobné vevnitř je takovýhle bazmek
Obrázek
Obrázek
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod Stančík » pon 25. říj 2010, 14:02

Aj mne sa zdá,že zadné brzdy málo aj nadalej brzdia, A to som vymenil komplet zadné brzdy. (najazdené cca 2000km), nedá sa ručne poštelovať ten záťažový regulátor? napr.pritiahnuť,alebo povoliť tyčku? neskúšal to niekto?
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Slabá účinnost bubnových brzd

Příspěvekod robo27 » pon 22. črc 2013, 14:08

Zdravím

chcel by som sa pozrieť na zadné brzdy mojej xsary ktorá od začiatku nebrzdí moc dobre. Síce STK ako tak prechádzam ale je to tak tak a vždy pri tom zadku mechanik hovorí že je to na hranici, resp tesne pod...

Problém je že ani ručná brzda mi nezaflekuje, Zadné brzdy boli komplet menené cca rok dozadu - tj obloženie a valčeky. Brzdovka netečie. Je možné že samotný kov bubna je už prehriaty alebo neako v zlom stave že obloženie po ňom sa proste kĺže a nenastáva vyžadujúce trenie? Ak také niečo je možné pomohlo by stiahnutie bubnov na sústruhu?

ďakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron