Výmena tyčiek riadenia

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod PeterS » čtv 5. srp 2010, 8:08

Zdravím,
zistil som vôľu v kĺbe tyčky riadenia. Tak som kúpil nové tyčky a hneď aj čapy riadenia a hurá na výmenu. Čapy som povolil v pohode avšak tyčku ani za nič :( Tyčka (ľavá) sa v tom kĺbe krúti, tak som to chytil za to púzdro kĺbu. Avšak, je tam málo miesta a o koľko sa mi darilo točiť s tým púzdrom o toľko "pružil" posilovač riadenia :( Snažil som sa nejako zafixovať ten posilovač - no ale bavil som sa s tým cca 2 hod. bez výsledku :( Tak som to vzdal a poskladal naspäť, reku radšej sa opýtam na fóre ako mám pokaziť posilovač a bohvie čo ešte.
Chcem sa teda opýtať, či s tým nemáte niekto nejaké skúsenosti resp. rovno návod na výmenu :) Prehľadal som fórum a o tomto som našiel len jednu zmienku, kde však chlapík píše iba to, že tie tyčky vymenil :(
PeterS
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28. zář 2007, 8:56
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara I break 1.9D (DW8), r.v. 1998

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod SGOC » pon 9. srp 2010, 8:50

možná kdybys napsal jaky máš samochod tak bych ti poradil
Uživatelský avatar
SGOC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 8. led 2009, 18:42
Bydliště: Nymburk
Vůz: Xsara I coupe 99´ 1.8i 66kW

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod PeterS » pát 13. srp 2010, 5:42

pardón :( Vždy zvyknem uvádzať typ auta ale tento krát som si myslel, že je to jedno - že podvozok je na všetkých (až na športové verzie) rovnaký :(
PeterS
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28. zář 2007, 8:56
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara I break 1.9D (DW8), r.v. 1998

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod SGOC » ned 15. srp 2010, 14:02

přesně asi nevím včem máš problem, když jsem to měnil ja tak jen vyndat šroub pod řadičkou a dva dva kloubky na tahlech převodovky a ty jsem vypáčil lehce 10tkou kličem. a vyndas tyč se dvěma táhly,to rozebrat nejde.
Uživatelský avatar
SGOC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 8. led 2009, 18:42
Bydliště: Nymburk
Vůz: Xsara I coupe 99´ 1.8i 66kW

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod rosta12345 » ned 15. srp 2010, 14:48

on myslí řízení ne řazení :D
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod SGOC » pon 16. srp 2010, 1:07

No tak to je jiná , díky za překlad :oops:

taky jsem měl strach že něco urvu,ale pak to povolilo.Na závitě nic není , zkus to prostříkat ,nechej odpočinout a chtelo by to dobrý siky. GL
Uživatelský avatar
SGOC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 8. led 2009, 18:42
Bydliště: Nymburk
Vůz: Xsara I coupe 99´ 1.8i 66kW

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod PeterS » stř 22. zář 2010, 20:54

Tak len aby ste vedeli ako to skončilo, kebyže náhodou mal niekto rovnaký problém.
Rozhodol som sa to dať spraviť do značkového pneuservisu (pneubox) - aj tak by som musel dať spraviť geometriu + som si povedal, že radšej čas strávim s rodinou ako s autom :D No ani tam si s tým nevedeli rady :( Ale odporučili mi jedného maníka, ktorý takéto veci "bežne" robí. Tak som auto odniesol k nemu. On sa to tiež najprv snažil nejako rozobrať nakoniec však došlo na hrubú silu :D Kĺb surovo zavaril a tyčku vyšrauboval.
PeterS
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28. zář 2007, 8:56
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara I break 1.9D (DW8), r.v. 1998

výmena tyčky riadenia

Příspěvekod robo27 » ned 25. bře 2012, 13:42

Zdravím

Vie niekto poradiť ako vymeniť tyčku riadenia na strane spolujazdca? Mám problém vôbec dať dole tú manžetu - presne rovnako ako je na tomto obrázku:

http://www.youtube.com/watch?v=mEClxsQloAU

Nevidím tam žiadnu svorku na čom to môže držať a ak by som ťahal silnejšie tak ju pravdepodobne roztrhám.....
Prosím o radu. ďakujem.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: výmena tyčky riadenia

Příspěvekod baffy » ned 25. bře 2012, 14:04

Skús sa pozrieť sem :
http://ulozto.sk/xRxWYVW/oprava-riadenia-pdf
Heslo máš v SZ
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod robo27 » pon 26. bře 2012, 20:21

ďakujem za návod - vyzerá že to len treba strhnúť - ale drží to tam fest tak predpokladám že tú gumu roztrhnem. Takže skúsim pre istotu zohnať novú - otázne je ako tú tyťku povolím - údajne sa na to používajú neaké trubkové lúče - je tam zlý prístup a kôli tomu vymontovávať celé riadenie sa mi nezdá....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod robo27 » pon 2. dub 2012, 21:11

tyčka riadenia na prave strene vymenená. Tá spomínaná manžeta sa len vypáči a stiahne, podarilo sa mi to spraviť s pod auta vytočením kolies do prava. Samotnú tyťku som dal dole pomocou hasáka. Má sa na to použiť špeciálny trubkový kľúč ale to som nemal.... Pomohlo zase vytočenie kolies na opačnú stranu aby to bolo čo najližšie...

Pri výmene som zistil že mám zlý aj čap riadenia a ten som nemal kúpený takže budem pokračovať nabudúce.... Celé tieto operácie sú kôli tomu že ešte pred zimou mi manželka mojú bielu xsaru vylepšila na poľadovici oklepaním o plot a prebehnutím cez obrubníky.....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod Luboš » pon 23. dub 2012, 17:27

menil som si otočný čap riadenia na pravej strane, teda hotová pakáreň. S tej tyčky nešiel vyšrobovať je tam pomerne dlhý závit ktorý bol hrdzavý a nešiel ani z velkou silou povoliť. samotný čap vyskočil v pohode. Nakoniec som tú tyčku nahrial a potom to povolilo, no aj tak to išlo tažko. Po výmene treba dať spraviť geometriu.
Xsara \I/2.0 HDI\205Nm/
Uživatelský avatar
Luboš
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pát 30. bře 2007, 0:15
Bydliště: Skalica SR
Vůz: XSARA 2.0 HDI

Re: Výmena tyčiek riadenia

Příspěvekod robo27 » úte 24. dub 2012, 18:14

Mám podobnú skúsenosť - menil som oba čapy a tyčku na pravej strane - tiež mi šiel čap vonku tažšie... Ale napríklad mne sa čap nedal ani vyšróbovať z tehlice - po pár otačkach sa začal krútit vo vnútri čapu takže som to musel odrezať.... Prekvapilo ma že tá skrutka toho čapu nemá vo vnútri imbus na pridržanie podobne ako tyčka stabilizátora.....

Čo ma ale pozitívne prekvapilo sú ceny dielov - tyčka riadenia febi - 250Kč, čap riadenia moog 140Kč, horné uloženie tlmiča 400... fakt super ceny, neviem ako je to na iných autách ale už sa to stáva drobnosťou oproti cene tankovania.....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků