kotouče místo bubnů

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

kotouče místo bubnů

Příspěvekod Cvrček » stř 11. srp 2010, 19:37

Přiznám se bez mučení,že se v této době nemám čas tím moc zabývat,takže se raději zeptám. Mám na Picasse pěkný áčko. Kamarádovi se podařilo sehnat jinou nápravu v ideálním stavu,kde teď o víkendu vymněnil ložiska a náprava je připravená na přehození. Jenže teprve dneska nás trknul pitomej rozdíl. Já mám bubny a na té druhé nápravě jsou kotouče. To,že jsme na to přišli až teď,je dané tím,že v posledních dnech mám starosti okolo povodní. Hrbatá je neskutečný dříč. Za čtyři dny máme najeto přes 1600kilometrů a počítám,že ještě nějaký čas ten nájezd bude podobný. A tak mě napadla myšlenka,že bych tu nápravu prostě jen přehodil a nechal si vzadu místo bubnů kotouče. A tak mám dotaz. Je možné to jen tak jednoduše přehodit,nebo bude v brzdovém okruhu nějaký rozdíl?
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: kotouče místo bubnů

Příspěvekod rosta12345 » stř 11. srp 2010, 19:59

osobně bych ty brzdy radši přehodil ,muj osobní názor je totiž že s kotouči vzadu jsou jenom problémy,ale možná to je jenom u některých značek :?:
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: kotouče místo bubnů

Příspěvekod snoopy » stř 11. srp 2010, 21:20

mám vzadu kotouče a bez problémů... u Picassa i u oktávky, se kterou jsem najel cca 70000 a nikdy závada...

přehození bych se bál kvůli ABS, které bude nejspíš naprogramované trochu jinak. Budou tam jiná čidla s jinými signály. Ale vlastní přehození bubny/kotouče dělal kdysi kamarád na fobii bez abs a bylo to uplněbez problémů. jen prostě jinam připojil brzdovou hadičku :)
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: kotouče místo bubnů

Příspěvekod rosta12345 » stř 11. srp 2010, 21:26

je možné že to je jenom můj předsudek :D
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: kotouče místo bubnů

Příspěvekod Hrnča » čtv 12. srp 2010, 7:49

Stopro budeš muset vyměnit lanovody ruční brzdy. Ty jsou jiný. S tím ABS by to taky mohl být problém. Přeci jen má bubnová brzda trošku jiný parametry než kotouč. Navíc bude nejspíš připravená na ESP. Neviděl jsem totiž auto s ESP a vzadu s bubny...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kotouče místo bubnů

Příspěvekod vena garážmistr » čtv 12. srp 2010, 20:51

Asi jak píšou kluci problém by mohl nastat s ABS atd. otázkou je že jestli by nestačilo když tam dáš kotouče přeprogramovat řidicí jednotku ABS.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: kotouče místo bubnů

Příspěvekod Rope » čtv 12. srp 2010, 21:00

Ja si nemyslím že by měl být problém z abs, je to "jen" jakýsi snímač, který "pozoruje" jestli se kolo točí, neměří ujetou vzdálenost, nepočítá zuby, jen prostě reaguje na zablokování kola. Takže myslím že v abs nebude problém.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: kotouče místo bubnů

Příspěvekod Kvido » sob 14. srp 2010, 10:14

Ve snímači ABS asi problém nebude,pravda co píše Rope, jen tam jsou navíc Impulsní kroužky (na přední nápravě jsou dobře vidět ty drážky) na každěm náboji kola a ty by se eventuelně mohly lišit. Nicméně pokud to přehodíš nic asi nestane ,pak by záleželo na řídící jednotce ABS jak si stím poradí. Lanovody ruční brzdy budou nejspíš jiné a zjistil bych si jestli je i stejné zakončení matky do třmene bubnu a kotouče,jistě bude potřeba tu trubku přetvarovat a vzhledem k její křehkosti bych se nedivil kdyby se zlomila nebo praskla.
Já mám v zadu kotouče a nemohu si stežovat,jen na ruční brzdu jim tolik nevěřím než bubnovým brzdám,musí se pořádně přitáhnout,ale je to jen o zvyku.

Jen dodám,víte ,že systém ABS byl vynalezen ve Francii ???
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků