Riadenie ( řízení )

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod Shingi » čtv 30. kvě 2013, 18:01

Zdravím všetkých xsamarždov.
Pridám aj ja jednu záhadu. Nedávno som si po úžasnej zima a ešte úžasnejších cestách na Slovensku nechal Klekimu „za čo mu ešte raz ďakujem“ zreparovať prednú nápravu. Menil mi všetko okrem strún a tlmičov. No mám problém, ktorý neviem identifikovať. Pri jazde do zákruty mi s času na čas stuhne volant /ťažší chod/ a nasledne pocítim na volante aj počujem také tlmené puknutie. Najprv sme mysleli, že by to mohl robiť slymák pod volantom. Tak sme ho vymenili no nič sa nezmenilo. Máte niekto nápad čo by to mohlo byť? Za postrehy ďakujem.
Xsara I, 1.9TD break, ´98
Shingi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv 13. zář 2007, 13:40
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Vůz: Xsara TD Break I, 1905, diesel, 1998

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod baffy » čtv 30. kvě 2013, 18:16

že by servo? :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod HonzaC » pát 31. kvě 2013, 7:35

Píšeš, že ti vyměnil vše až na péra tlumiče. To ti měnil i servo? Rozepiš co myslíš tím všechno.

Já letos na jaře měnil kompet servořízení (včetně spojovacích tyčí a čepů na koncích)+ spodní čepy ramen + kosti. Tak mi to celé přijde tužší a taky mi připadá, že to neposiluje tak moc jako předtím.

Ale jestli ti tam něco pukne, tak bych to viděl spíš na uložení tlumiče - ložisko.
HonzaC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 2. dub 2013, 9:40
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Vůz: Citroen Xsara Break 1,9D rv.2000, C4 GP 1,6 HDi rv.2008

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod felix » pát 31. kvě 2013, 15:23

Taky bych to vyděl na horní uložení tlumičú.
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod baffy » pát 31. kvě 2013, 15:56

Osobne si myslím,že s tým uloženie nemá nič spoločné,to by zrejme iba pukalo ale netuhlo by riadenie.V tomto prípade by som to vážne videl na servo,ale je fakt ,že som iba prispievatel a nie mechanik :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod HonzaC » pát 31. kvě 2013, 17:21

No, ale pořád jsi nenapsal, co ti vlastně měnil. A řízení bude klást odpor, pokud se ti kouše ložisko tlumiče.

Pokud máš dojem, že by to mohlo dělat servo, zeptám se: koukal jsi se na to, zda tam máš dost kapaliny v posilovači? Řemen co pohání pumpu je dost napnutý? jako jestli ti nemůže sem tam prokluzovat.
HonzaC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 2. dub 2013, 9:40
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Vůz: Citroen Xsara Break 1,9D rv.2000, C4 GP 1,6 HDi rv.2008

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod baffy » pát 31. kvě 2013, 18:09

Mne nemenili nič ,servo a dokonca aj uloženie mám v poriadku ,tak neviem čo som ti mal písať,ja tiež iba reagujem na autorovu otázku :lol:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod empík » pát 31. kvě 2013, 18:18

Keď som menil pružiny u mňa tak som našiel dobrý návod na kontrolu horného uloženia. Točí sa volantom z jednej krajnej polohy do druhej a pružina sa má otáčať tiež plynulo. Pokiaľ sa zasekáva tak je vadné horné uloženie. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod Kleki » pát 31. kvě 2013, 18:19

Trochu sa do toho zamontujem aj ja keďže som bol do toho zainteresovaný. Na prednej náprave sa menili silenty na ramenách, spodné čapy , čapy riadenia, tyčky stabilizátora spolu aj s gumenými púzdrami stabilizačnej tyče. Mali sme dolu aj tlmiče s pružinami a keďže pružiny neboli polámané a tlmiče ešte ako tak v poriadku , tak sa vymenili len ložiská uloženia tlmičov pretože jedno už bolo úplne K.O. a druhé tesne pred smrťou. Pri skúšobnej jazde som nič nepostrehol čo popisuje Shingi pretože bolo to asi len 5km. Jediný rozdiel čo som postrehol bolo ticho v kabíne pri prejazde nerovností proti tomu keď som bral auto na opravu :mrgreen: akurát som doporučil urobiť ešte geometriu. V serve je dosť oleja pretože som ho kontroloval. Na aute som postrehol ešte miernu vôľu v samotnom hrebeni riadenia o čom som ho aj informoval čo by ale myslím si nemalo mať vplyv na tuhnutie volantu. Pri točení volantom ale hlavne pri rýchlom pohybe volantu vpravo a vľavo počuť občas slabé pukanie (čo mi ukazoval Shingi), ale mne to príde ako v interieri vozidla čiže niekde od uloženia volantovej tyče alebo kríža na volantovej tyči. Ďalší problém s tuhnutím volantu by mohlo robiť aj servo .


Ale ak máte niekto ešte nejaké nápady alebo ste niečo podobné riešili tak sem napíšte nejaké pripomienky.
To Shingi: Keď budeš mať čas tak sa mi ozvi a môžeme sa na to pozrieť , len môže byť problém že to zrovna neurobí vtedy keď budeme chcieť :chrum:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod Shingi » ned 2. čer 2013, 9:39

Ďakujem všetkým čo sa vyjadrili.
Je to naozaj sporadické. Ja som si na to už skoro zvykol. Ide o to, že na „sárinke“ začína jazdiť aj manželka. A niesom si istý ako to zvldne ona. Len nechcem aby ju to pri neakom rýchlešom prejazde zákruty alebo zmene smeru jazdy zaskočilo či prekvapilo.
Ešte raz všetkým ďakujem.
Xsara I, 1.9TD break, ´98
Shingi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv 13. zář 2007, 13:40
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Vůz: Xsara TD Break I, 1905, diesel, 1998

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod felix » ned 2. čer 2013, 20:40

Tak jestli jste všecko měnily tak pak už to opravdu ukazuje na servopumpu to vynechávání, ale to pukání zase vypadá na ten hřeben :roll:
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod tomas165 » sob 17. srp 2013, 21:01

Zdravým Vás ,mám taký problem ked vytačam volant tak mi praská akoby vo volante ked somm zdvihol obe strany naraz a vytacal sa volant tak nieco drhlo
akoby to slo nasucho a dost mi to pripadalo na axialnu tyc tam kde su manzety ale vo vzduchu to nepraskaloo uz vo volante ,ak som auto spustil naspet na kola robi to stale,, na volante je vôľa ,,servo ide normalne vytacanie lahkoo ,,co to moze sposobovat ??a stale mi rozhadzuje geometriu zodere mi gumy z vnutornej strany,,moze to sposobovat to axialne tahlo??ako odstranim volu v riadeni??
Dakujem za Odpovede
tomas165
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 17. srp 2013, 20:34
Bydliště: Slovensko,sabinov
Vůz: xsara break N2,r.v.99 2.0Hdi

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod dokturek » sob 17. srp 2013, 22:14

podivej se jestli nemaš prasklou pružinu
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod tomas165 » ned 18. srp 2013, 15:39

dik pozriem na to ci su pruziny cele,,.
tomas165
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 17. srp 2013, 20:34
Bydliště: Slovensko,sabinov
Vůz: xsara break N2,r.v.99 2.0Hdi

Re: Riadenie ( řízení )

Příspěvekod Engel » sob 25. led 2014, 0:42

Předem se omlouvám, pokud jsem ve špatném vlákně. Ale blondýna by potřebovala rady porady. Jde o to, že když začnu zatáčet, tak najednou volant narazí jakoby na překážku v určité poloze (pokaždé ve stejné), kterou když překonám, tak dobrý, akorát pak když pustím volant zpět, tak už se přes tu "překážku" nevrátí a kola zůstanou tím pádem v rejdu a auto si jede kam nechci. Větší problém je když zatáčím doleva, doprava je tam ta překážka také, ale není tak výrazná. Přes tu "překážku" musím vynaložit větší úsilí, jako kdyby tam nebyl posilovač. Žádné zvuky neslyším, že by tam něco vrzalo, pískalo či něco podobného. Kapalinu jsem kontrolovala nejen já. Tento problém se mi objevil teď po tom, co se mi auto vrátilo po kastraci kaťáku a opravě výfuku domu (dle mého zdravotníka už to blblo, když si auto přebíral). Když jsem auto odstavila řízení bylo v pohodě. Prý tam v rámci opravy ještě měnil čep (jaký, to netuším).
V nebi mě nechtějí,v pekle se mě bojí,tak jsem tady Obrázek
Uživatelský avatar
Engel
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon 23. dub 2012, 13:12
Bydliště: Praha 6
Vůz: Xsara break 2.0 HDI

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků