Picasso táhne doleva

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Picasso táhne doleva

Příspěvekod hojik » čtv 16. zář 2010, 9:37

Ahoj všem,
moje Picasso (2000, 2.0 HDI) mi neustále při jízdě táhne doleva.
Při jízdě se volant prostě sám pootočí o cca 10stupňů doleva. Nabo při jídě po kostkách pustím volant a on se trochu vrtí a ztáčí se doleva.

Otočení volantu doleva jde velmi lehce (zvlášť v z nuly do cca 90 stupňů), a do středové polohy se sám nevrátí. Vrátí se do té mírně levé.
Otočení voprava jde hůř, ale né úplně těžce a po puštění volantu se okamžitě vrátí do středu (pak se jízdou zase pomalu pootočí).

Mám vepředu vyměněné:
Tlumiče, horní uložení komplet včetně ložisek, ramena (čepy tam sou zalisovaný, takže i s nima), kosti.

Geometrie je snad OK protože za 5000km co mi to už dělá se fungl nové pneumatiky nesjíždí nerovnoměrně.
Pneu mám 185/65 R15 Michelin Energy Saver.
Disky mám hliníkové originály, bez středové díry. Vyvážený jsou, nehážou.

Už sem z toho jelen, poraďte prosím:-)
Nedělalo to někomu z vás?

Moje nápady:
- řídící ventil posilovače řízení
- pracovní válec řízení/celý řízení
- nezkoušel sem to pozorovat se zimní sadou pneu na plechových discích. Mám to v plánu udělat.
Xsara Picasso 2.0 HDi SX r.2000 Obrázek
hojik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte 4. srp 2009, 17:57
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Picasso SX 2.0 HDi r.2000

Re: Picasso táhne doleva

Příspěvekod Pety » čtv 16. zář 2010, 12:23

Servo.
307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin
Uživatelský avatar
Pety
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 500
Registrován: ned 6. zář 2009, 10:26
Bydliště: Chomutov
Vůz: Peugeot 307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin

Re: Picasso táhne doleva

Příspěvekod Surmi » čtv 16. zář 2010, 12:53

Servo? to přeci jede :lol: Spíš bych to viděl na to řízení či nějaky "přepouštěcí" ventil..
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Picasso táhne doleva

Příspěvekod robo27 » čtv 18. lis 2010, 17:36

využijem založenú tému na otázku:

Moja prvá xsara od kúpy ťahá doľava. Ak chcem ísť rovno musím stále jemne držať volant pootočený v pravo. Auto bolo búrané tak to pravdepodobne z toho dôvodu. Ale chcem sa spýtať čo je možné stým spraviť a v akom poradí.

ďalšie fakty:

- ťahanie vľavo je intenzívnejšie pod plynom ako pri vyradení rýchlosti - napr pri zjazde z kopca na neutrál je to cca polovičné oproti tomu keď mám zaradenú rýchlosť a akcelerujem
- pri výmene na zimné pneu som si všimol, že letné su zaujímavo zjazdené - a to na jednej strane vnútorná pneu a na druhej strane vonkajšia pneu
- na aute som vymenil horné uloženie tlmičov + tlmiče a po tejto výmene sa ťahanie do strany znížilo, ale stále tam je - výmena bola z dôvodu klepotania v hornom uložení
- priečny stabilizátor je na ľavej strane vozidla jemne vyhnutý oproti prvej strane - tj ak je voľne položený bez pripojenia tyčiek stabilizátora tak napr na ľavej strane je xx cm nad zemou a na pravej strane YYcm nad zemou - rozdiel je cca 5cm - (momentálne neviem na ktorej strane je vyššie....)
- pred cca rokom som bol na laserovej geometrii v citroene - auto tiež ťahalo vľavo - geometria vyšla vporiadku...

Moje typy:
- pri akcelerácií ťahá viac - vymeniť silentbloky na ramenách
- ohnutý priečny stabilizátor tomu asi tiež pomáha, keďže po pripojení tyčiek stabilizátora k tlmičom môže nastávať zvláštny nesúlad medzi vyrovnávaním síl zo strany na stranu....

Prosím o komentár alebo ďalšie odporúčanie.

ďakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Picasso táhne doleva

Příspěvekod hojik » stř 24. lis 2010, 21:41

Ahoj všem,
problém mi stále přetrvává...
Laserová geometrie - výsledek byl vše naprosto OK.
Výměna všech kol za zimní sadu (plecháče se středovou dírou) Vše OK.

BTW: nasadil jsem plecháče a začal od 110 velmi velmi jemně...opravdu maloulince vibrovat volant. Což znamená, že se mi podařilo najít pneuservis, kterej umí bezdírový hliníky vyvážit lépe než plechy:-) Radotín, Citroen Patera. Bezdíráče vozí, myslím si, k p.Švorčíkovi. Taky Radotín. Vyvážení 4 kol 380 kč.

Dál probíhá výzkum, proč mi to stále víc a víc zatáčí do leva.
V součtu jsem strávil na netu hledáním asi tak týden. Problém bude v řízení.
Hřeben anebo pumpa.
V hřebenu bude protejkat komora anebo jsou vadný přepouštěcí ventilky.
U pumpy může jít o malý průtok oleje. Vlastnosti průtoku se liší strana od strany. Přijde mi to nelogický, ale podle specialistů (http://www.servorizeni.cz/kontakt/) to tak je. Takže neplatí to, že pokud pumpa dává tlak a průtok, tak je to jedno kam se zatáčí...

Testy:
Hřeben odzkoušet nelze. Ten buď teče ven anebo vevnitř cosi protejká a to je bez techniky nezjistitelný. Ten je potřeba natlakovat a měřením zjišťovat, jestli probíhá průtok anebo ne.
Pumpu lze otestovat: prudce několikrát zleva do prava točit volantem v rozmezí 1/4 otáčky. Jakoby se dělala myška. Odpor řízení by měl být konstantní. Pokud začne řízení tuhnout, je na vině pumpa - nemá průtok.

U mě vyšel tento poslední test. Řízení tuhne, ale jen v případě vyšších otáček motoru. Při volnoběhu to nedělá.
Pumpa tak trochu syčí.
Takže asi přicucává vzduch, s vyššíma otáčkama víc a víc, tlačí do okruhu tlak, ale nedává průtok. A to celé se projevuje víc na jednu stranu.

Jak do problému více a více pronikám, zjišťuju, že to hydraulický posilování neni žádná prdel:-)

Jak se problému zbavím zatím nevím. Hodlám využít u http://www.servorizeni.cz/kontakt/ službu měření celýho okruhu, kdy mi bylo přislíbeno, že za cca 1k kč bude diagnostikována chybná součástka (hřeben/pumpa).
Přímo oni na místě repasují jak hřeben tak i pumpy...

Snad tyhle informace pomůžou někomu dalšímu.

...a až tohle vyřešim, pustim se do hledání toho protivnýho ťukání z leva od kompletně nový přední nápravy!!! :-)
Xsara Picasso 2.0 HDi SX r.2000 Obrázek
hojik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte 4. srp 2009, 17:57
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Picasso SX 2.0 HDi r.2000


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků