Výměna čepů řízení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výměna čepů řízení

Příspěvekod horale » čtv 4. lis 2010, 10:02

Zdravím ve spolek. Chystám se o víkendu vyměnit čepy řízení, tak bych se rád zeptal na vaše zkušenosti. Měli jste na povolení starých a utažení nových čepů nějaký speciální klíč? Je tam takový osazení, tak se tam s normálním ořechem neostanu. A jak je to s geometrií. Je pak nutné ji udělat?
Děkuji
http://horalove.webnode.cz/
Citroen Saxo 1,4 VTS RV 2001 - klima
Citroen Xsara 1,4I RV 2000 - klima
Ford Escort 1,8 16V RV 1996
horale
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 6. kvě 2010, 22:01
Bydliště: Nové Město pod Smrkem/CZ
Vůz: Citroen Saxo 1,4 VTS klima RV 2001, Citroen Xsara 1,4I klima RV 2000

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod MP » čtv 4. lis 2010, 12:29

Myslíš tu pojistnou matici ? Na tu jde nasadit normální ořech z goly , ne ?
Jinak než jsem čep vyndal , poměřil jsem si šuplerou jak je daleko našroubovanej , a pak jsem novej našrouboval stejně daleko . Geometrii jsem hned nechal zkontrolovat , ale byla OK , trefil jsem to na milimetr přesně .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod mio » čtv 4. lis 2010, 17:20

To: horale, pod matkou na čepu je občas plastová podložka tak to tě možná zmátlo! Na vše stačí klasické klíče.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod horale » čtv 4. lis 2010, 23:59

Jj, přesně tu plastovou podložku mám na mysli. Problém je, že tam klasický ořech kvůli tý podložce nedostanu, to jsem zkoušel a straňákem bych nechtěl vorvat hrany na matce. Nehledě na to, že ani nevím, jestli se tam s ním dostanu.

Geometrii asi taky nechám radši zkontrolovat, neb jistota je jistota.
No o víkendu se na to chystám, tak uvidím, co s tím půjde. Díky za rady. :)
http://horalove.webnode.cz/
Citroen Saxo 1,4 VTS RV 2001 - klima
Citroen Xsara 1,4I RV 2000 - klima
Ford Escort 1,8 16V RV 1996
horale
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 6. kvě 2010, 22:01
Bydliště: Nové Město pod Smrkem/CZ
Vůz: Citroen Saxo 1,4 VTS klima RV 2001, Citroen Xsara 1,4I klima RV 2000

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod mio » pát 5. lis 2010, 19:38

Pokud tam ten ořech nedostaneš tak tu podložku odřízni, je to jen umělý kroužek nasazený na matce který by měl zabránit aby se do závitu nedostaly nečistoty a při výměně šel čep povolit a vyklepnout.U nového čepu bývá nová, taky tam být vůbec nemusí záleží na výrobci.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod horale » pát 5. lis 2010, 21:45

Jj, to asi udělám. U nových není, ale dám je tam bez podložky a bude. Díky všem za rady. :)
http://horalove.webnode.cz/
Citroen Saxo 1,4 VTS RV 2001 - klima
Citroen Xsara 1,4I RV 2000 - klima
Ford Escort 1,8 16V RV 1996
horale
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 6. kvě 2010, 22:01
Bydliště: Nové Město pod Smrkem/CZ
Vůz: Citroen Saxo 1,4 VTS klima RV 2001, Citroen Xsara 1,4I klima RV 2000

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod MP » pát 5. lis 2010, 22:29

Není ta plastová vložka na korunce matice náhodou samojistící vložka bránící jejímu povolení ?? Já myslím že jo ...
..třeba taková http://zbozi.arkov.cz/c/332-spojovaci-m ... age/2.html
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod horale » pát 5. lis 2010, 23:13

Nene, to není. Já to schválně o víkendu vyfotím, až budu mít dole kolo. Asi v neděli se k tomu dostanu.
http://horalove.webnode.cz/
Citroen Saxo 1,4 VTS RV 2001 - klima
Citroen Xsara 1,4I RV 2000 - klima
Ford Escort 1,8 16V RV 1996
horale
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 6. kvě 2010, 22:01
Bydliště: Nové Město pod Smrkem/CZ
Vůz: Citroen Saxo 1,4 VTS klima RV 2001, Citroen Xsara 1,4I klima RV 2000

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod MP » pát 5. lis 2010, 23:27

Fotit to nemusíš . Tady to je :
Obrázek
To je normálně pojistná matice ..
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod robo27 » stř 4. dub 2012, 18:43

zdravím

po výmene tyčky riadenia musím vymeniť aj vonkajší čap - pôvodný bol ohnutý - vyosený..... Kúpil som nový MOOG PE-ES-5703 za úžastnú cenu 140kč bežne v obchode v Brne kde ma nikdy nevideli.... - momentálne som tu na školení a chcem to v sobotu spraviť.... foto:

http://www.autodilycz.cz/zbozi/p-l-cep-rizeni-vnejsi-moog-mg-pe-es-5703/179897/


Všimol som si že tam je tiež taká matka aj s takou plastovou podložkou... No a k výmene mám nasledovné dotazy:
-tá plastová podložka sa musí ale zákonite pri dotiahnutí poškodiť, ten plast sa roztrhne...viď obrázok, nevadí to?
- Plus má na manžete ešte taký ďalší plastový kryt,korý nechápem na čo tam je - ten asi musí ísť preč však? Pôovdný čap tam nič také nemal...
- pri vyťahovaní čapu sa mi pri povoľovani skrutky začal celý pretáčať a mal som problémy matu vôbec vytiahnúť. Ako sa má správne čap dotiahnúť keď nemá žiadnu možnosť uchytenia napr ako tyčka stabilizátora



ďakujem za názor
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod baffy » stř 4. dub 2012, 18:54

Myslím,že origo má tú krytku manžety kovovú.Tá čo je pod maticou podla mňa bráni tomu aby sa ti od soli a bordelu nezasral závitTeda aspon na mojej to bolo.Čo sa týka doťahovania je to konus a ten sa zahryzne sám.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod Marek » stř 4. dub 2012, 20:45

Při montáži doporučuji namočit závity do voskového Resistinu ML nebo asfaltového Konkoru 500. Konkorem 500 po utažení natírám celý spoj i přečnívající závit, po několika zimách jde bez problémů povolit. Vyměněné díly nevydrží tolik, co díly z výroby a jen u hodně starého auta, se kterým už nepočítám, bych si myslel, že dělám opravu naposled.
P.S. Neplést Konkor 101 - olej a Konkor 500 - asfaltový lak, obdoba Resistinu Car určeného na spodky aut.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod 0903 » pát 26. srp 2016, 21:10

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dne úte 4. čer 2019, 6:46, celkově upraveno 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 1. pro 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Re: Výměna čepů řízení

Příspěvekod Cvrček » pát 26. srp 2016, 21:14

Nahřát jsi to zkoušel?
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků