Stránka 1 z 6

brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 7. kvě 2011, 20:47
od Globus
Zdarec, tak jsem se po delší době dostal k příspěvku. Po repasy zadní nápravy svépomocí se mi stalo to, že po odvzdušnění celého brzdového systému autí zle brzdí. První sešlápnutí jde až na podlahu a pak teprve po druhém sešlápnutí začne brzdit tak jak má. Například, dojíždím do křižovatky a po druhém sešlápnutí brzdím, ujedu třeba sto metrů a situace se mi opakuje. Vůbec nezůstane natlakovaný systém. Odvzdušnění jsem dělal dvakrát posobě a pak znovu po zjištění problému. Nic se nezměnilo. Může být problém s ABS, zátěžovým regulátorem, pořípadě obojí? Do repase brzdilo parádně bez nejmenšího problému.
Díky všem za radu a pomoc, určitě se stím musel někdo setkat.

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 7. kvě 2011, 20:53
od rosta12345
asi by to chtělo napsat jak jsi to odvzdušňoval :?:

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 7. kvě 2011, 21:11
od Cvrček
Mohla ti zůstat bublina vzduchu v zátěžáku. Tohle se mi stalo,když jsem dělal brzdy a zároveň měnil brzdovku.

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: ned 8. kvě 2011, 6:10
od mio
Pokud máš na zadní nápravě bubny, ještě bych znovu zkontroloval nastavení excentrů (doseřizovací mechanismus ).

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: ned 8. kvě 2011, 9:03
od Hrnča
Mio mě předběhl. Taky bych se kouknul na samostavy...

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: ned 8. kvě 2011, 15:21
od Globus
mám bubny a odvzdušňoval jsem třikrát zadek a dvakrát předek střídavě. Zadkem jsem začal, pak po vyzkoušení za jízdy opět zadkem a dvakrát.

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: ned 8. kvě 2011, 19:06
od riggo
pokud je dokonale odvzdusneno, tak jsou temer jiste spatne nastaveny,pripadne nefunkcni samostavy.Presne takto se to chova.Nekde jsem to tu popisoval,kudy na to.

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 21. kvě 2011, 9:55
od Tlapa
Jak poznám že už jsou zadní brzdy za limitem? Vím že původní majitel měnil přední (destičky i kotouče), ale zadní ne a občas si při brždění písknou.. Musím to celý sundat abych viděl obložení anebo je na to nějaký jiný fígl?

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 21. kvě 2011, 9:59
od riggo
jedine sundat,bohuzel.

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 21. kvě 2011, 10:59
od baffy
Pri kotúčových ti stačí odmontovať koleso aby si zistil v akom to máš stave.

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 21. kvě 2011, 13:16
od axx
pokud máš bubny tak je ze zadní strany gumová prachovka a když ji vyloupneš je vidět přímo na paknu

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: sob 21. kvě 2011, 18:37
od Tlapa
Mám bubny, tak kouknu pod tu prachovku, díky :D Musím kvůli tomu sundat i kolo anebo se k tý prachovce dostanu bez toho?

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: ned 22. kvě 2011, 5:36
od riggo
zrejme jsou ruzne typy zadnich brzd,ja tam zadnou prachovku nemel.Vzdy musel dolu buben,temer vzdy byly pakny sjete nestejnomerne(jedna vic,druha mene-prave kvuli spatne fungujicim samostavum).

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: ned 22. kvě 2011, 17:45
od Hrnča
Vždycky je jedna pakna víc sjetá. Je to dáno konstrukcí bubnových brzd.

Něco z wikipedie: Náběžná brzdová čelist je třecím momentem přitlačována k bubnu, čímž se stále zvyšuje brzdná síla a při překročení určité hranice může dojít k tzv "zakousnutí" brzdy a vyvolání smyku vozidla.
Naopak úběžná čelist je třecím momentem ze záběru vytlačována, čímž se snižuje její brzdná síla a dochází k nerovnoměrnému opotřebení brzdových čelistí.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bubnov%C3%A1_brzda

Sorry za OT...

Re: brzdy a odvzdušnění

PříspěvekNapsal: čtv 26. kvě 2011, 15:27
od riggo
tohle je mi jasny, ale diky nespolehlive(prip.nefunkcni)) praci samostavu dochazi k diametralne rozdilnemu sjeti celisti, u me to byvalo napr.0,5mm zbyvajiciho brzdneho materialu na celisti jedne, oproti 3mm na druhe. Od chvile, kdy jsem dvakrat rocne(na jare, na podzim) sundal buben, procistil a rozhybal samostav se celisti sjizdely takrka rovnomerne. I bez Wikipedie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: