brzdy a odvzdušnění

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Hrnča » pát 27. kvě 2011, 8:45

Já to věděl ze školy, jen si nebyl stopro jistej. Tak strejda Gůgl osvěžil pamět Wikipedii...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod rico9 » sob 27. srp 2011, 15:45

Rychla technicka otazka: Ked mam auto nastartovane a je jedno ci stojim alebo pocas jazdy, akonahle silnejsie stupim na brzdu tak mam pod nohou pocit akoby pedal isiel najprv normalne a potom zrazu pod nohou zmakol...Auto potom brzdi omnoho prudkejsie. Pri dalsom zoslapnuti brzdi normalne a ked znova celou silou stlacim brzdu tak sa znova prepadne asi k 3/4 podlahy...Mam 4x kotuce a ABS...Dakujem :roll:
Neviem ako sa bude bojovať v tretej svetovej vojne, ale vo štvrtej to budú palice a kamene...Albert Einstein
rico9
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 11. bře 2011, 21:38
Bydliště: Bratislava - Lamač
Vůz: Xsara II, 1.6 16v,2003 104tis.km

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » sob 27. srp 2011, 16:19

Pročítal jsem původní text a odbornost si nechám na jindy :D
K rychlé technické otázce.
To co popisuješ je prý normální jev u VW Passat B5 potvrzeno i na STK.
Když poprvé šlápneš natvrdo pruží pedál než se začne propadat či nikoli? Když se propadne do 3/4 tak více už se nepropadne a je zcela tvrdý nebo ještě pruží? Lze prošlápnout až na podlahu když ho podržíš déle ? Když prudce brzdíš na asfaltu a putíš volant tak pedál se propadá a ahá vozidlo do nějaké strany nebo udrží směr ?
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod rico9 » sob 27. srp 2011, 16:26

Pedal pruzi. Po propadnuti 3/4 se uz vic nepropadne ale pruzi. Na podlahu nejde. K tomu brzdeni na asfaltu je to individualni nekdy smer drzi a nekdy taha doprava. Kdyz prudce brzdim tak opravdu nepoustim volant ale zapru se o nej :? ...
Neviem ako sa bude bojovať v tretej svetovej vojne, ale vo štvrtej to budú palice a kamene...Albert Einstein
rico9
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 11. bře 2011, 21:38
Bydliště: Bratislava - Lamač
Vůz: Xsara II, 1.6 16v,2003 104tis.km

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Kvido » sob 27. srp 2011, 16:37

Ty jo, to je otázek najednou....
Problém může být na podtlaku do posilovače a nebo otázka jak je stará brzdovka. Možná bych zkusil omrknout kotouče a destičky,jestli se zhruba stejnoměrně obrušují a nebo po dojezdu zda není nějaký kotouč víc přehřátý,mohlo by to být plovoucím třmenem,prostě jen nechodí jak by měl.
Možná by ti pomohli na STK,jen nechat překontrolovat brzdné účinky v servisu potom přeměřit viskozitu brzdovky.
Ale PSAservice je odborník přes brzdy,tak ti jistě lépe poradí.

A proč je potřeba prudce šlapat na brzdu ? Protože při intenzivním hodně prudkém brždění (na krev) se to tak může projevovat.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod rico9 » sob 27. srp 2011, 16:51

No priznam se ze zadni desticky jsou pomerne ojezdene. Predni desticky jsou skoro uplne nove ale kotouce maji hranu jak svine...Plus zadni kotouce jsem cistil od koroze a tremen brzdy se mi zdal hodne ztuhly, teda se nevraci a tudiz desticku neodtlaci a brzdy pak piskaji...V prubehu mesice se k vymene brzd dostanu ale nejak mi nevychazi cas. Proto jsem chtel vedet jestli ten pedal ma s tim souvis a nebo je problem nekde uplne jinde...Brzdovku necham prekontrolovat ale auto bylo servisovano dle servisky radne a jenom v autorizovanem servisu, tak snad ta brzdovka je v poradku...
Neviem ako sa bude bojovať v tretej svetovej vojne, ale vo štvrtej to budú palice a kamene...Albert Einstein
rico9
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 11. bře 2011, 21:38
Bydliště: Bratislava - Lamač
Vůz: Xsara II, 1.6 16v,2003 104tis.km

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » sob 27. srp 2011, 16:51

Ok. Tak třeba ti poradim.
To že někdy drží směr někdy ne tomu bych teď asi moc nepřikládal váhu, protože to může dělat i volnější čepy nebo nerovnost na vozovce, ale v každém případě ať tak či onak. Jak dlouho je tam brzdová kapalina ?
V první řadě bych určitě kapalinu komplet vyměnil. Pokud jsi to nikdy nedělal tady je návod:
Vzhledem k tomu, že vozidlo je s ABS ! ! ! tak nikdy při výměně ti nesmí dojít kapalina v nádržce ! ! ! raději se 10x bež podívat, protože pak je to docela problém a sám by jsi to nezmáknul musel by jsi do servisu kde mají ATE přístroj na brzdovou kapalinu.
Vysaj všechnu špatnou brzdovku z nádobky hlavně nešlapat na pedál !!! (nejlepší je injekční stříkačka) nalej plnou nádobku novou kapalinu (doporučuju DOT4 ATE200 nebo COYOTA "levnější varianta") kup si ji minimálně 2L (u každého kola se doporučuje vyšlapat minimálně 0,5L hlavně u těch zadních.
Nejprve, aby jsi zabránil poškození ABS musíš začít levím předním kolem (nejkratší cestou musíš vyšlapat ten svinčík co tam v ABS je kdyby jsi začal jiným kolem může se ti stát, že ucpeš rozdělovač ABS a docela by jsis vydělal. Přdpokládám, že máš levostrané řízení :-). Poté v podstatě můžeš pokračovat libovolným kolem, protože u ABS je to naprosto jedno. Doporučuji, ale kola v tomto pořadí : levé přední kolo (nejkratší cesta od ABS předpokládám, že máš ABS na levé straně u baterky), zadní prvé, zadní levé, přední pravé, přední levé opět nakonec dělám to jen pro sychr.

Až budeš vyšlapávat tu brzdovku tak uvidíš sám, že se barva postupně z mění ze staré na novou.

Pokud jsi to ještě nedělal tak k tomu potřebuješ pomocníka, který ti 3xšlápne ne moc rychle pak může brzdovka napěnit podrží pedál plnou silou, povolíš odvzdušňovák a propadne se pedál na podlahu za žádnou cenu dokud neutáhneš opět odvzdušňovák nesmí ti pomocník povolit pedál ! ! ! až ho utáhneš povolí pedál a znova našlape a takhle opět do kola dokud nevyšlapeš na každém kole 0,5L aspoň u těch zadních ! ! ! na předku můžeš i méně vždycky mi to vyjde pravé přední cca 0,3L a levá 0,2L to je jen z praxe.

Pokud se bude i nadále propadat brzdový pedál po výměně kapaliny viděl bych to na vadný brzdový válec (gumičky špatně těsní a kapalina se přelévá mezi komorami.

-- přidáno sob 27. srp 2011, 17:52 --

brzdová kapalina se mění každé 2 roky bez ohledu na najeté kilometry, protože stahuje do sebe vodu. Pokud koupíš brzdovku v plechu je doba výměny 2 roky, pokud se jedná o brzdovou kapalinu v plastu je výměna 1 rok.

-- přidáno sob 27. srp 2011, 17:54 --

Možná bych ještě zkusil vyčistit uložení destiček, aby chodili na volno, to, že pískají je většinou hranou kotouče nebo momentální směsí destiček.

To že ti změří brzdovou kapalinu v nádobce neznamená, že v brzdičích je zcela v pořádku, protože právě v brzdičích dostává kapalina nejvíc do těla
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Kvido » sob 27. srp 2011, 17:08

Dodám,brzdovku vždy ve dvou,ale lepší to máš v dobrém servisu s vývěvou,odsaje a je klid. Navíc máš vzadu kotouče a ty jsou hliník a vnich kovový odvzdušňovák,často se zapeče a při povolení zlomí,proto radši ten servis.
Pokud víš,že zadní kotouče jsou za zenitem a přední mají hranu a třmeny se špatně vrací,tak jsi vlastně na problémy odpověděl sám,aby nedošlo jednou k tomu,že nezabrzdíš vůbec !!!
Pískání nemusí být hranou na kotouči ,ale v použití materiálu,pokud dáš měkkčí kotouče než jsou desky,pak se na desky nalepí kovový prach z kotoučů a povětšinou kov na kov píská,lepší pokud můžeš dej obojí od jednoho výrobce odzkoušené mám ATE nebo Ferodo či TRW Lucas.
Třmeny povolit,rozebrat,promazat,vyzkoušet vůle,možná vyměnit prachovky.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Viki » sob 27. srp 2011, 18:31

Ahoj, jen pro upřesnění postupu dotaz: Odvzdušňuješ vždy se spuštěným motorem, nebo bez chodu motoru ? :driv:
Obrázek
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 27. pro 2009, 15:46
Bydliště: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod rosta12345 » sob 27. srp 2011, 20:08

to je fajn že jsme se dověděli co je normální jev u passatu : normální jev u VW Passat B5
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Rope » sob 27. srp 2011, 20:26

Ja mám pár kamarádů co maj B5ky i po faceliftu a několik desítek těch aut jsem už řídil, ale tedleté běžné věci u passatů jsem si nikdy nevšiml. A škodapassaty (superb) jsem už taky párkrát řídil.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » sob 27. srp 2011, 20:36

no někteří to dělaj s nastartovanym motorem a někdo bez. Nezpozoroval jsem v tom žádný rozdíl. Prý je to lepší s motorem, ale nikdo mi neřekl v čem je to lepší. Na školení se o tomhle nemluvilo. Tam se spíše mluvilo tom, že je nejlepší přímo přes ten stroj co stojí docela raketu :-D. Dle mého názoru je v tom asi ten rozdíl, že ten kdo šlape tak se tolik nenadře :-D, ale je možné, že s nastartovanym motorem se vyvine větší tlak a případnému vzduchu se lépe pomůže ven, ale to je jen spekulace a myšlenka. Jak jsem psal zatím jsem nezpozoroval rozdíl když jsem to řešil.
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Cvrček » sob 27. srp 2011, 20:51

Strašně mě v tuto chvíli mrzí,že se na internet dostanu,jen přes telefon,kde nemám tolik možností....
PSAservice,tenhle tvůj poslední příspěvek je opět perlička. Bez pardonu,je to jen pár teoretických informací. Nic z praxe jsi nenapsal a pro mne osobně snad vůbec v tomto vlákně.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » sob 27. srp 2011, 20:52

Docela jsi mně pobavil :D přečti si to pořádně prakticky jsem toho řešil asi víc než si myslíš :D proto jsem psal, že jsem to řešil a nebo jsem byl u toho když se řešilo prakticky jakej v tom je rozdíl :-D :-D :!: A zkoušet to odvzdušňovat jinak než mi to řekli na školení a čekat jestli fakt oddělám třeba kostku fakt zkoušet ani laborovat nebudu. Dělám to tak jak jsem se to naučil přímo na školení od výrobce brzd.
Naposledy upravil PSAservice dne sob 27. srp 2011, 20:54, celkově upraveno 1
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Plecháčová Milena » sob 27. srp 2011, 20:54

jó holt někdo to rád teoretik.... :lol:
Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 776
Registrován: sob 13. pro 2008, 20:34
Bydliště: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků