brzdy a odvzdušnění

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » sob 27. srp 2011, 20:56

zatím jsem neměl tu potřebu zkoušet odvzdušnovat s nastartovanym motorem 8)
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Viki » sob 27. srp 2011, 21:03

No u nás na vesnici, my laici to děláme s nastartovaným motorem, polemiky necháváme odborníkům ! :driv:
Obrázek
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 27. pro 2009, 15:46
Bydliště: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » sob 27. srp 2011, 21:06

a kterým kolem se na vesnici začíná a proč? (ABS)
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Plecháčová Milena » sob 27. srp 2011, 21:15

neprovokuj když nevíš která bije,to vím i já kterým a proč :kec:
Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 776
Registrován: sob 13. pro 2008, 20:34
Bydliště: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Viki » sob 27. srp 2011, 21:15

Nejde tolik o kola, tlak se šíří všemi směry stejně, ale taky většinou od předních. :driv:
Obrázek
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 27. pro 2009, 15:46
Bydliště: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » sob 27. srp 2011, 21:18

nejde ani tak o tlak, ale o to, aby nedošlo k poškození ABS což je asi nejdůležitější takže proto to musí být nejkratší cestou ven. A co znamená většinou? V jaký případech se začíná jinde :shock: Nechám se poučit :shock:
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Viki » sob 27. srp 2011, 22:57

Asi si mě špatně pochopil, "uskočil si" dost rychle od důležitosti tlaku k problému rozdílnosti při odvzdušňování vozů bez ABS a vozů s ABS, to je na další možnou debatu a debaty já fakt nechávám odborníkům, kteří mají čas si o tom povídat. Já, jako laik teoretik, se ale musím snažit v co nejkratším čase přistavené auto prakticky opravit, v daném případě odvzdušnit a zprovoznit, což si můžeš ověřit např. u Xsamarádů Hubiho, Cvrčka a dalších, kteří u mě byli s auty bez ABS i s ABS a myslím, nechci se vytahovat, odjeli spokojeni. Můžu-li Ti poradit, zajdi do nějakého servisu a podívej se, jak teoreticky dané postupy "důsledně" uplatňují tamní zkušení mechanici přímo v praxi, možná mě pak lépe pochopíš. Mám na mysli např. odvzdušňování "do kříže", průplach brzdového systému, kontrolu správné funkce omezovače tlaku zadní nápravy a další "nezbytné" úkony s tím spojené, samozřejmě s odpovídajícím vybavením. Takže závěrem: Čemu nerozumím, na co nemám, do toho se nepouštím. Praktické "fígle" od mechaniků jsem já nezískal na žádném školení, ale jedině v dílně, a to pokud mně to oni dovolili a tím vlastně prozradili a naučili. Mojí teorií tady nechci nikoho zbytečně unavovat, nebo nadbytečným omíláním známých "pravd, polopravd, či "osvědčených postupů dokonce prudit". Teorii si umím dohledat např. v publikaci "Jak na to ", ale to Ty jistě znáš. Tak se měj a někdy příště AHOJ ! :driv: Viki
Obrázek
Viki
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 27. pro 2009, 15:46
Bydliště: Ruprechtická 158/12a, 46001 Liberec 1 - Staré město
Vůz: nyní Opel Astra 1,6 16v sedan

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod viteon » ned 28. srp 2011, 6:16

PSAservice: napíšu to tady ale platí to obecně - přestaň na foru psát bláboly, piš jen k věci a věci, které mají pro ostatní nějakou hodnotu. Pro úroveň tvé "odbornosti" jsou asi určena jiná fora. Většina tvých příspěvků jen natahuje vlákno - a znepřehledňuje ho. Dělám to nerad, ale budu muset víc používat ikonu pro mazání. Díky moc. Reagovat nemusíš, na podobné věci jsi už reagoval víckrát ale změna žádná, tady se řeší jiné věci a já to tu pak smáznu.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod vena garážmistr » ned 28. srp 2011, 19:42

PSAservice píše:-- přidáno sob 27. srp 2011, 17:52 --

brzdová kapalina se mění každé 2 roky bez ohledu na najeté kilometry, protože stahuje do sebe vodu. Pokud koupíš brzdovku v plechu je doba výměny 2 roky, pokud se jedná o brzdovou kapalinu v plastu je výměna 1 rok.


No já nevím, sice nemám školení slovutných firem, zabývajících se brzdovými systémy, ale tohle mě teda opravdu zajímá jaký je rozdíl mezi tím, když je nová brzdová kapalina koupená v plechovce a nebo v plastové flašce, dnes jsme měl chvilu a cestou z práglu jsem se zastavil v OBI a v GLOBUSU, abych prozkoumal ony nádoby i fizycky. A popravdě je v tom asi nějaké knohow PSA service, protože ať jsem zkoumal jak jsme zkoumal tak: Plastová prodejní nádobka má pod víčkem přelepku z hliníkové folie, aby se zamezilo vylití během transtportu nebo prodeje a taky absorbci vzdušné vlhkosti. Plechová prodejní nádbka je celá plechová, ale "hrdlo" je plastové, má i plastový uzávěr, jen se to liší tím, že nemá přelepku z hliníkové folie, ale v hrdle je zalitý vytrhávací plastový špuntík, který má stejnou funkci jako hliniková folie u plastové nádobky.

Tímto žádám veřejně PSA service, aby nám to vysvětlil, neboť jsme všichni asi z jiné planety než on a nechápeme, jaký je v tom rozdíl.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » ned 28. srp 2011, 21:03

Obrázek Obrázek
v levo kapalina v plastu v pravo kabalina v plechu

Jestli, že je kapalina balena v plastu a má přelepku hliníkem tak je pořád balena v plastu.

Pokud je v plechu s plastovým víčkem tak je to balení v plechu.

Rozdíl mezi plastem a plechem je ten, že plast propouští vzdušnou vlhkost snáze než plech. A tudíž je u plastu interval výměny kratší, protože než kapalina projde od výrobce k zákazníkovy tak to nějakou chvilku trvá a brzdová kapalina absorbuje více vlhkosti než kapalina, která je dodávána v plechu. Pokud chcete bazírovat o víčku tak kapalina co je v plastu má větší plastovou plochu a tudíž absorbuje za stejnou dobu více vody než brzdová kapalina v plechu s plastovým víčkem "víčko je o proti nádobce podstatně meněí plocha kudy může proniknout voda.
Naposledy upravil PSAservice dne ned 28. srp 2011, 21:07, celkově upraveno 1
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod viteon » ned 28. srp 2011, 21:04

a to jsi vyčetl kde???
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod Cvrček » ned 28. srp 2011, 21:08

Tohle bych chtěl blíže vysvětlit!
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod PSAservice » ned 28. srp 2011, 21:10

školeni od výrobce brzd ATE :jup: Není co vysvětlovat jasně je to daný. :!:
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18. srp 2011, 11:15
Bydliště: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod vena garážmistr » ned 28. srp 2011, 21:12

chytrej pán zřejmě spal v knihovně, né??? Nebo sis to vygoogloval?? Chtělo by to trochu přemýšlet, než sem něco napíšeš, bohužel pro tebe je tu dost inteligentních lidí, kteří vědí, o čem mluví. Jestli vás tohle naučili na kurzu ATE, tak si ho zaplatíme i s ženou, abychom byli oba chytřejší.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: brzdy a odvzdušnění

Příspěvekod viteon » ned 28. srp 2011, 21:12

dej aspoň jeden odkaz z internetu nebo servisní knížky, fakt mě to zajímá. Pak by mě ještě zajímalo, jak je to když je brzdovka ve větším balení a má velkou plochu hladiny v načaté nádobě. Víc už mě od tebe fakt nezajímá :!:
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků