Ventilátor kurenia / topení - Picasso

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Ventilátor kurenia / topení - Picasso

Příspěvekod jozef00 » ned 18. pro 2011, 9:12

Nevie mi niekto poradiť kde nájdem Ventilátor kúrenia v Picasse 2001
Podrobne najlepšie by bolo nákrese
ďakujem
jozef00
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 18. pro 2011, 9:09
Bydliště: Slovensko
Vůz: Picasso

Re: Ventilátor kurenia

Příspěvekod Cvrček » ned 18. pro 2011, 14:38

Již se to tu několikrát psalo. Ale je to pravděpodobně "zašantročené" v tématech společně s klasickou Xsarou.
Takže opakování je matka moudrosti. Kabiňák je v tom středu,jak je řadicí páka rádio a ovládací panel klimy. Musíš rozdělat spodek a je z boku od volantu. A aby jsi ho dostal ven,tak musíš povolit tyč řízení.
Obrázek
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Ventilátor kurenia - Picasso

Příspěvekod viteon » ned 18. pro 2011, 16:17

demontaz_ventilatoru_xsara_picasso.pdf
(346.28 KiB KiB) 1429 krát

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=2435
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=4248
atd

v tomto tématu soustřeďujme Picassácké topení, které je odlišné od "klasické" Xsary
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

Příspěvekod jar » ned 26. úno 2012, 16:15

Zdravím, také mi píská. Když se povede ho vyndat, stačí ho opravdu jen prostříknout a už pískat nebude? V jednom nejmenovaném zpřáteleném fóru jsem našel toto:

Popis demontáže:

- odkrytovat spodní část středového panelu, spodní díl krytu volantu, spodní díl palubky pod volantem vč. deklu nad pedály
- zdemontovat plechovou vzpěru mezi podlahou a plechovou kostrou středového panelu
- zdemontovat plynový pedál - pozor na šrouby či klíče, aby nepropadly mezerou mezi podlahou pod středovým panelem a dílem podlahy pod pedály, jako se to stalo mě - mezi vlastní podlahou a podvozkem je totiž zřejmě v celé ploše mezera, ze které se nic, co do ní spadne, už nevyndá
- odpojit konektory ventilátoru, jsou 2, ten spodní jde dobře (je na něj vidět) u toho horního jsem hřebíkem musel stisknout pojistku uprostřed konektoru, protože při jejím mačkání na konci konektoru se mě jej nepodařilo uvolnit (tady už se jedná skoro o artistický výkon, vzhledem k tomu, jak je u toho člověk zkroucenej)
- povolit pojistný šroub na přírubě ventilátoru
- pootočením ventilátoru po směru hodinových ručiček jej uvolnit s úchytů na přírubě
- ventilátor vyndat prostorem uvolněným demontáží plynového pedálu a vzpěry na světlo boží - tento úkon je ten "ježek v kleci" - je třeba si pomoci přihnutím plechu vyčuhujícím z pod středového panelu nebo ještě před vyndáním ventilátoru z pod palubky povolit šroubek u středu ventilátoru a pokusit se ho rozdělit na 2 části (elektromotor s vrtulí a čelní kryt), vyndavaly by se pak 2 menší kusy, což by bylo určitě jednodušší - nevím ale, zda je toto proveditelné, já na tuto možnost přišel až když jsem ho měl venku a využil jsem jí až při zpětné montáži

Toť vše. Pokud se do toho pustíš, přeji pevné nervy.


Popis je přesnej,ale jde to i bez toho pedálu a panelu pod volantem..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jo jo,tady popis kolegy je naprosto presnej,uplně stejně jsem to dělal asi pred půl rokem,chce to v klidu a pokud se nedaří,hned auto nerozmlátit Akorát jsem to dělal,aniž bych demontoval plynovej pedál.Už jsem ho vyndaval tolikrát,že nyní mi demontáž trvá kolem 5 minut..Ale nevím,jestli nemáš stejnou závadu jako já.Ventilátor mi občas začne hvízdat a začne pomaleji točit,už jsem vyměnil dva kusy včetně regulace a píská to pořád,vůbec nevím,čím to může bejt.Kdyby měl někdo nějakou užitečnou radu,byl bych vděčnej..


Už je to tady probíraný hodněkrát.Bud to dělá regulátor nebo ovládací panel.Ale ve většině případů to je regulace.Zkus si vyndat motor s regulací ven i s kabelama a pusť to venku.Jakmile to začne hvízdat,ventilátor ztratí výkon,točí se míň a hvízdá.Většinou v regulaci odejdou tranzistory..Tady máš foto,dělal jsem to už několik aut a pokaždý to bylo to samé,regulace.
Xsara Picasso 1,6HDi 80kW 2005
Bejvalka Xantia break 1,9TD 1996
Uživatelský avatar
jar
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: sob 23. úno 2008, 17:33
Bydliště: Praha 14
Vůz: Xsara Picasso 1,6 Hdi 80kW bez Fapu 2005 modrá

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

Příspěvekod baffy » ned 26. úno 2012, 16:38

Ten príspevok je komplet citácia alebo pod tou čiarou je tvoj problém s tvojím riešením?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

Příspěvekod jar » ned 26. úno 2012, 17:01

Pardon, je to celé citace. Jen se ptám, jestli to je jen ložisko, které se stříkne a bude po problému. Mě to píská jen když je zima v létě je ticho. Žádné snížení otáček se u mně nekoná. Tak to snad někomu může pomoci.
Xsara Picasso 1,6HDi 80kW 2005
Bejvalka Xantia break 1,9TD 1996
Uživatelský avatar
jar
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: sob 23. úno 2008, 17:33
Bydliště: Praha 14
Vůz: Xsara Picasso 1,6 Hdi 80kW bez Fapu 2005 modrá

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

Příspěvekod Cvrček » ned 26. úno 2012, 20:34

Většinou to bývá takový začátek. Že píská v určitých podmínkách. A jinak,než že mázneš to ložisko to nezjistíš. Když to bude ono,takj budeš mít klid. Jinak,budeš muset rozebírat znovu.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron