Stránka 2 z 2

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: ned 9. říj 2016, 21:43
od zlj
Akumulátor to podrží než se vyvaří voda,potom napětí vylítne a vše je v tahu.

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 10. říj 2016, 9:03
od mischo1990
Auto som odstavil az do vymeny regulatora napatia. Spoj na baterke je dobry nakolko som ju mal aj vonku. Dam premerat cely altik aj s regulatorom a uvidim. Este jedna vec neviete kde je umiestneny regulator napatia? Malo by to vyzerat asi takto : Obrázek

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 10. říj 2016, 9:28
od Seldi
Předpokládám, že tohle je regulátor na Valeo, tam většinou stačí jen sundat zadní plastovej kryt a je pod ním. Ale podle mně, pokud je baterka ok a regulátor by neustále naplno budil kotvu, tak by to stejně na 19V nevylezlo takhle skokově. Ale výměnou nic nezkazíš no :)

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 10. říj 2016, 13:00
od mischo1990
Baterka ma cca rok. Takze chybu by som v baterke nehladal. Jedine co moze takto skokovo narast az na 19v podla mna moze vyrobit jedine alternator resp odchadzajuci regulator napatia. Ziadna ina elektronika nie je schopna v 12V systeme vytvorit az 19v (neviem o tom ze by tam niekde bol nejaky kondenzator). A ten vrchol napatia trva cca 3-5 sek potom ide dole na 14.2 (+-0.5).Dalsia vec ktoru som si vsimol je ze tento narast napatia nerobi ked je baterka trocha vybita (nechal som svietit dialkove pri vypnutom motore asi hodinu a vtedy to nerobilo - baterku som nabil dal do auta a hele po 10 km disko na palubovke) takze symptom sa prejavuje pri plne nabitej baterke
Ps zacinam sa citit ako Dr. House :D :D

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 10. říj 2016, 13:47
od Seldi
Je divný, že vždycky vyletí na pár sekund, no vyměn regulátor a uvidíš no.

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 10. říj 2016, 16:04
od empík
Každá cievka v elektrike ti dokáže vyrobiť oveľa vätšie napätie. Řozpor je v tom, že to trvá iba niekoľko sekúnd. Toto by mal akumulátor bez problémov utlmiť. Toto mi veľmi pripomína správanie nespoľahlivého kontaktu, ktorý sa náhodilo spína a rozpína a tým vznikajú špičky. V určitom zmysle by to mohol robiť aj regulátor, ale ešte viac by som podozrieval uhlíky, kde by najskôr mohlo dochádzať prerušovanému budeniu. :idea:

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 24. říj 2016, 19:42
od mischo1990
Takze update situacie :D Alternator som dal na repas (vymenil celu tu zadnu plastovu krytku s elektronikou + diodu) auto chodi bez problemu. Elektrikar hovoril ze bol vadny regulator. Dnes mam za sebou 800km a ziadna diskoteka na palubovke sa uz teda nekona :jup: :jup:

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 1. úno 2021, 18:29
od Koublik
Ahoj Mischo.. evidentně mám ten stejný problém jako jsi měl ty. Ten regulator je součástí alternátoru? Nebo kde ho případně najdu. Xsara break 2002, 1.6 16V. Děkuji.

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 1. úno 2021, 19:08
od zlj
Už víc jak 20 let jsou regulátory napětí součástí alternátoru.Na nic je,že bez rozmontování alternátoru se na regulátor většinou nedostaneš.

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: úte 2. úno 2021, 21:22
od petr_xs
Kromě regulátoru s uhlíky je nutné, aby byla v pořádku ložiska a kroužky .

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 8. úno 2021, 8:31
od Koublik
Ahoj. Tak došlo k výměně alterternátoru. Zdálo se, že se problém odstranil, ale po nějaké době se opět za jízdy rozsvítila kontrolka baterky. Ostatní kontrolky už se nerosvicují a altík určitě nějak dobíjí. Automechanik nesehnal originál (prý se nevyrábí) a tak použil nějaký z druhovýroby. Mám trošku podezdření, že dává trochu jiné hodnoty než originál a auto hlásí "battery charge fault". Po přeměření bylo na baterce 14,2V za nastartovaného motoru. Máte někdo takovou zkušenost, případně radu co s tím?

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 8. úno 2021, 9:34
od zlj
Určitě v toleranci napětí pro dobíjení se pohybuješ.Východ evropy včetně nás měl normu 13,8-14,2,ale dnes je to 14-14,6.Pokud ti kontrolka dobíjení občas problikne máš někde špatný drát od alternátoru.Vedou k němu dva někdy tři.Většinou to dělá jeden z těch dvou slabších.Buzení rotoru,popř.informace o napětí na svorce 30.Tím chci také řici,že by to mělo dobíjet spíš 14,5V.Dále je blbost,že se na tvojí xsaru už nový alt.nevyrábí.Dá se koupit originál nový.

Re: Problikávání kontrolek za jízdy

PříspěvekNapsal: pon 8. úno 2021, 9:39
od Koublik
Děkuju za rady. Když jsem jel ze servisu, tak to nesvítilo vůbec. Druhou cestu autem se rozvítila v půlce cesty, ale pri dalším nastartování už nesvítila. Třetí cestu už svítila od nastartování celou cestu. Zkusím tedy prohlédnout dráty.