Stránka 1 z 1

Nefunkční zásuvka OBD X1 1997

PříspěvekNapsal: stř 23. bře 2016, 22:00
od mkupe
Musím se s Vámi podělit o dnešní zkušenost z STK...

Jedná se o Xsaru N1 r.v. 1998, 1,8i 66Kw auto vlastním od roku 2003, najel jsem s ním bez problémů 100ky tisíc kilometrů, pravidelně jezdím na stejnou STK a dnes problém. Neprošel jsem ani přes emise, technik mě vyhodil za nefunkční zásuvku OSB, zprvu jsem nevěděl, co po mě vlastně chce, nikdy jsem neměl potřebu zásuvku použít a provést diagnostiku.
Dnes mi oznámil, že se nedokáže připojit do "sekce" motor a tím kontrolu ukončil. Ostatní sekce bez problému šli otevřít (abs, výbava, airbagy...), motor nic. Za celou dobu provozu se kontrolka diagnostiky motoru nerozsvítila, přitom při otočení klíčku se kontrolky rozsvítí a postupně zhasnou.

Podotýkám, po celou dobu provozování auto bez problému emisemi prošlo, a subjektivně v ničem nevidím problém.

Kde začít, auto mám rád ale tísíce do něj sypat nehodlám...

Re: Nefunkční zásuvka OBD X1 1997

PříspěvekNapsal: čtv 24. bře 2016, 19:57
od zlj
Může být přerušen některý z drátů mezi řídící jednotkou motoru a zásuvkou OBD.Nejdřív zjisti co máš za ŘJ motoru.Bosch,Sagem
nebo MM1AP a pak se dá mrknout na schéma.

Re: Nefunkční zásuvka OBD X1 1997

PříspěvekNapsal: čtv 24. bře 2016, 20:50
od baffy
Tu si môžeš pozrieť na ktorých pinoch máš dráty pripojené. http://www.xsara.sk/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=6529 ,respektíve ak ti to nieje jasné nechaj VIN auta a popíšem ti to lopatisticky.

Re: Nefunkční zásuvka OBD X1 1997

PříspěvekNapsal: čtv 24. bře 2016, 22:05
od mkupe
VF7N1LFXF36049610 Díky

Re: Nefunkční zásuvka OBD X1 1997

PříspěvekNapsal: čtv 24. bře 2016, 22:45
od Seldi
Nevím, jestli ti to pomůže, ale nedávno jsme řešili něco podobnýho, akorát teda na fabii, a bylo způsobený neorigo rádiem, který bylo špatně zapojený. Když ten kdo ho připojoval, tak na iso konektoru neodpojil K-vedení(nevím, jestli ho má i xsara). A timhle vedením byla spojena jen řj motoru a BSI a to rádio nejspíš tak zahltilo komunikaci, že tyhle jednotky nekomunikovali ani po can-bus.

Re: Nefunkční zásuvka OBD X1 1997

PříspěvekNapsal: čtv 24. bře 2016, 23:08
od baffy
OBD konektor pin 7 riadenie motora (vedenie K) končí na RJ motora pin č.31
OBD konektor pin 15 riadenie motora (vedenie L) končí na RJ motora pin č.12
Takže odpojiť velký 55pinový konektor z RJ motora a dráty premerať,ak by niektorý z drátov bol prerušený daj vedieť pokreslím schému kde všade sa to spája ,aby si mohol pozrieť jednotlivé spoje.
EDIT: celú schému si nájdeš v SS aj s popisom komponentov a vyznačenými drátmi.