problem u xsary 1 po spatne instalaci baterky

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

problem u xsary 1 po spatne instalaci baterky

Příspěvekod chochi » stř 21. bře 2007, 10:51

zdravim vazeni, a zadam o radu. spolubydlicimu irovi vcera klekla baterka u xsary 1.4, nacez nelenil a dal tam baterku jinou, jenze prehodil plus a minus, tudiz neco evidentne odpalil, ja jsem se k autu dostal ted, takze nemuzu vycichat, co je spatne. jde mi o to, ze autu se toci motor,ale nehaze jiskru, jemozne, ze to odnesla ridici jednotka? jak se to da zjistit, nema nejake pojistky jeste jinde nez v pojistkove skrini? dekuji za rady
chochi
 

Příspěvekod pastynko » stř 21. bře 2007, 13:51

ja by som to tipoval na nejaku hlavnu poistku...ale nie som si 100% isty ci Xsara take nieco ma. Skus pozriet manual...
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod CHiP » stř 21. bře 2007, 13:57

chochi: Druhý pojistky jsou v krabičce nad levým podběhem, tak se podívej ještě tam ... Jinak teda vůbec nechápu, jak se mu to podařilo, když má každý pol jiný průměr právě proto, aby to nešlo otočit :D
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod levis501 » stř 21. bře 2007, 14:01

Něco podbného se podařilo známýmu na Felicii - ŘJ v PR...
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 333
Registrován: úte 30. led 2007, 13:05
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod pastynko » stř 21. bře 2007, 14:12

ja som nechal kamosa nech mi vymeni baterku, ja som si potreboval ist nieco vybavit, vratim sa a on to tiez zapojil naopak... bolo to este na nissane, odisla "len" hlavna poistka :oops: horsie bolo, ked som si ju isiel do nissanu kupit (nakolko sa nikde nedala zohnat - mala divny tvar) ze stoji 800,- Sk !!! za jednu poistku :evil:

no ale co uz, lacnejsie ako RJ :lol:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod levis501 » stř 21. bře 2007, 14:25

pastynko píše:ja som nechal kamosa nech mi vymeni baterku, ja som si potreboval ist nieco vybavit, vratim sa a on to tiez zapojil naopak... bolo to este na nissane, odisla "len" hlavna poistka :oops: horsie bolo, ked som si ju isiel do nissanu kupit (nakolko sa nikde nedala zohnat - mala divny tvar) ze stoji 800,- Sk !!! za jednu poistku :evil:

no ale co uz, lacnejsie ako RJ :lol:


Buď rád, že jen 800,-, řj na Felicii stála 20k
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 333
Registrován: úte 30. led 2007, 13:05
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Verdom » stř 21. bře 2007, 17:07

Čistě teoreticky pokud je na vstupu do řídící jednotky dioda (propouští proud jedním směrem) a pojistka (měla by tam být), nemělo by se nic stát. Jde o typ RJ. Teoreticky po výměně této pojistky by to mělo být v pohodě, jen jde o to jí najít. Jednou se to kámošovi povedlo u hondy akord trochu jiným stylem. Zapojil obráceně nabíječku. Do rána. No comment :roll: . Ráno byla baterie K.O. A pojistka v ŘJ taky. V servisu se dlouho smáli a stálo to i s baterkou dva tisíce. Drahá zkušenost.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod pastynko » stř 21. bře 2007, 17:11

Verdom píše:Čistě teoreticky pokud je na vstupu do řídící jednotky dioda (propouští proud jedním směrem) a pojistka (měla by tam být), nemělo by se nic stát. Jde o typ RJ. Teoreticky po výměně této pojistky by to mělo být v pohodě, jen jde o to jí najít. Jednou se to kámošovi povedlo u hondy akord trochu jiným stylem. Zapojil obráceně nabíječku. Do rána. No comment :roll: . Ráno byla baterie K.O. A pojistka v ŘJ taky. V servisu se dlouho smáli a stálo to i s baterkou dva tisíce. Drahá zkušenost.


vlastna skusenost je na nezaplatenie :lol: druhykrat sa mu to nestane ;)

ja som presiel cez jednu velmi drahu skusenost... stala ma takmer 200 000 Sk :evil: , ale odvtedy si davam fakt velky pozor :wink:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod MrKrok » stř 21. bře 2007, 19:48

tie hlavné poistky sú neni normálne dostupné v predaji videl som tam aj 80A asi preto že keď ich vyhodí tak už to má vážnejšiu vadu. V tvojom prípade ale možno zachránili riadiacu jednotku za niekolko litrov. Takže ak bude stáť aj liter tak si na tom dobre. Ale myslím že tá riadiaca jednotka nemože brat viac ako 20A a to by sa dalo potom zmerat merakom s rozsahom 20A zapojenym namiesto tej poistky a prepnutym na meranie prudu.
xsara 1,4i 1999
Uživatelský avatar
MrKrok
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 11. úno 2007, 19:33
Bydliště: Bojnice
Vůz: xsara 1.4i, benzin,r.v.1999 este bez pocitacu

Příspěvekod bleriot11 » stř 21. bře 2007, 21:42

Asi mi nebudete věřit,ale můj bratr uplně vybil fungl novou baterku v Renaultovi 18.Baterku dal na nabíječku,ale obráceně."nabitou" jí dal do auta a hle.Auto naskočilo,ale svítilo dobíjení.Půl dne jsme bádali proč.Něž jsme zjistili,že okna, větrák a centrál chodí opačně :!: Po namontování jiné baterky vše OK.Jedno přepolování ta baterka vydržela,ale návrat už ne. Ale to je 20 let starý auto.CO odešlo u Xsary netuším.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků