ventilator kurenia ide iba na max

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod domingo07 » úte 19. kvě 2009, 20:03

Zdravim Vas. Mam ten isty problem. Po naplneni klimatizacie a prvom spusteni po dlhom case sa nieco stalo pri prepnuti ovladaca do polohy auto a zrazu sa pustil ventilator na max a nesiel ovladat.Po prejdeni tohto fora sme vymenili obidva tranzistory za MJ11015, ktore vydrzali cca 10 minut, potom sa jeden z nich znovu prorazil a sme tam kde sme boli. Objednal som tie silnejsie MJ11033, len sa bojim aby nebola chyba niekde inde. Novy modul som zistoval stoji v Citroene 216 €, co sa mi zda trosku prehnane. Menil tam niekto aj ten odpor na plosaku (foto)? Ako sa da zistit funkcnost toho modulu este pred zapojenim, resp. co mam kde zmerat aby som to neodpalil znovu? A este jeden dotaz. Je mozne ze tranzistor nevydrzal lebo som nepouzil teplovodivu pastu?
regul.jpg
regul.jpg (82.43 KiB) Zobrazeno 16237 krát
Xsara II, 2.0 HDI, 66kw, 12/2001
Uživatelský avatar
domingo07
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát 15. srp 2008, 19:29
Bydliště: Kopčany, okr. Skalica, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara, 2.0 HDI, 2001, 66kw

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod domingo07 » pon 22. čer 2009, 19:51

Tak si aj sam odpoviem. Presne to tu uz niekto pisal, ale nevadi. Poskodil som pri letovani plosak, nahradil ho priamym spojom a vsetko je OK. Akurat dajte na radu, ktora tu uz bola pisana a kupte tie kvalitnejsie tranzistory MJ11033 a mate pokoj.
Xsara II, 2.0 HDI, 66kw, 12/2001
Uživatelský avatar
domingo07
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát 15. srp 2008, 19:29
Bydliště: Kopčany, okr. Skalica, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara, 2.0 HDI, 2001, 66kw

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod baffy » pon 22. čer 2009, 20:22

si šikovný.stihneš položit otázku,diagnostikovať,opraviť a ešte aj odpovedať sám sebe skor ako by sa ti niekto do toho zamontoval :ooo: :ooo: :ooo: /myslím to úprimne/ :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod tajlor » sob 27. čer 2009, 7:49

taktiez sa chcem pridat do klubu "ventilator na max" :|
tiez mi to ide na max
rozobral som ventilator a dal som premerat tranzistory (X2 2001, 2.0HDI) a su v poriadku :(
kde mam dalej hladat? rozobrat stredovu konzolu palubovky? a pozriet regulator?
budem rad za kazdu radu :klik:
Xsara II. Break, 2.0 HDI, 66kw, 01/2001 Obrázek
Uživatelský avatar
tajlor
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 160
Registrován: čtv 11. zář 2008, 19:19
Bydliště: Senec
Vůz: Xsara II. Break, 2,0HDi, 66kW, 01/2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod chobot » čtv 2. črc 2009, 9:28

Nevíte někdo co je zač ten žlutej váleček? Když jsem měnil tranzistory, tak se mi ho podařilo ulomit a v elektru na mě koukaj jako na blázna a neví vůbec co to je.
chobot
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 12. pro 2007, 7:49

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod jojos » čtv 2. črc 2009, 13:56

Rozobrate som to nemal,ale podla obrazku to vyzera na rezistor,niekedy byva na nich napisana aj hodnota.Ale podla toho obrazku tazko povedat...
Š Rapid Spaceback 1.0TSI,81kW
ex:tmavomodrý break X2,2.0HDI,66kW,vyrobený 27.11.2002,na podložkách www.xsara.cz
Uživatelský avatar
jojos
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 942
Registrován: čtv 2. říj 2008, 18:21
Bydliště: Nová Dubnica,SK
Vůz: Š Rapid Spaceback 1.0TSI

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Marek » čtv 2. črc 2009, 22:10

Musíš do prodejny, kde mají elektronické součástky, pokud je čitelné označení. Třeba tam, kde jsi koupil tranzistory. Jestli jsi je objednával z nějakého e-shopu, opiš sem, co je na tom válečku natištěno a přidej jeho přibližné rozměry. Vyfotit to asi nepůjde. Jestli to z označení nepoznám já nebo někdo z jiný tady na fóru, znám výborné bastlířské fórum, kde by to určili. Pokud je to nečitelné, tak by se musel změřit na funkčním ventilátoru. Jen připomenu, že se musí odpájet jedna nožička, jinak se změří menší hodnota.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod chobot » pát 10. črc 2009, 8:55

Tak bohužel, obešel jsem v okolí všechny obchody i autoopravny a nikde neví co to je. Jediný co vím je to, že se jedná o žlutý váleček, který má průměr 3,5 mm a délku 6 mm. Je na něm dvojí označení RSC 334 a KFN 014. V jednom obchodě mi řekli, že by to mohl být termistor, ale jistý si nejsou.
chobot
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 12. pro 2007, 7:49

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Marek » sob 11. črc 2009, 22:12

Dokážeš prosím Tě vyfotit tu součástku? Nebo mám použít fotku výše, na které není vidět označení? Chtějí to na bastlířském fóru. Jestli se Ti podaří pěkná fotka, pošli SZ.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Marek » stř 15. črc 2009, 20:12

Tak je to keramický kondenzátor 330n viz zde: http://www.elektroworld.info/modules.ph ... 212#256212 . Až ho budeš kupovat, bude asi vypadat trochu jinak, nevadí to. Důležitá je uvedená kapacita 330n a napětí, to odhaduji na min. 160V, čím větší napětí, tím lepší, pokud se tam mechanicky vejde.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod chobot » pát 17. črc 2009, 7:55

Díky moc. Zkoušel jsem to fotit, ale o moc lepší fotku jsem stejně neudělal. Já už jsem to i uvedl do provozu,
stačila síla a trochu vteřinového lepidla, ale nevím jak dlouho to bude chodit. Takhle aspoň budu vědět co mám v případě nouze koupit a nemusím kupovat celej větrák za nehorázný peníze. Ještě jednou dík , měj se.
chobot
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: stř 12. pro 2007, 7:49

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Marek » pát 17. črc 2009, 18:35

Ty jsi slepil kondenzátor? Moc by mně zajímala kapacita takto "opravené" součástky. Vteřinovka není vodivá, ale vodivé lepidlo by v tomto případě také nebylo vhodné.
I bez kondenzátoru to může fungovat, nevím, jakou tam má funkci, ale pochybuji, že je tam zbytečný. Pokud ořezává napěťové špičky od indukčnosti motoru, nebo posiluje spínací signál do báze tranzistoru, mohou to okolní součástky za určitých podmínek vydržet, ale riskuješ, že regulátor vyhoří. Pokud je tam kvůli odrušení, věř mi, že autorádio je to poslední v pořadí důležitosti. Řídící jednotky jsou dost odolné, ale neriskoval bych to.
Kondenzátor je za pár korun, nejtěžší je demontáž a montáž ventilátoru z auta.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod jojos » sob 18. črc 2009, 10:56

Zlepeny kondenzator??? :lol: To by som chcel vediet,ako bol zlomeny.Inak suhlas s Marekom,tiez pouzivam sekundove lepidlo na hocico,ale urcite nie na elektrosuciastky!!!Kazdopadne to vymen,a co najskor.
Š Rapid Spaceback 1.0TSI,81kW
ex:tmavomodrý break X2,2.0HDI,66kW,vyrobený 27.11.2002,na podložkách www.xsara.cz
Uživatelský avatar
jojos
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 942
Registrován: čtv 2. říj 2008, 18:21
Bydliště: Nová Dubnica,SK
Vůz: Š Rapid Spaceback 1.0TSI

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Bronnsky » pon 14. zář 2009, 8:12

Ahoj všem, chtěl bych se podělit o podobnou zkušenost s ventilátorem. V pátek odpoledne, cca 6 hodin před odjezdem na dovolenou, si usmyslel, že když na jih, tak jenom s plnýma otáčkama vrtule. Nedalo se nic dělat dovču jsme absolvovali i s tímto hučákem, ale nejpříjemnější to nebylo. Po příjezdu domů, jsem pročetl tohle naše forum a na druhý den koupil 2ks zmiňovaných tranzistorů od Motoroly MJ 11015 á 74,-/ks. Přepájel jsme tranďáky, namontoval ventilátor do auta a .....a nic. Pro změnu už raději nefachčil vůbec. Znovu ven, čumím na to jak čert do betléma, ale viditelná závada nikde. Až jsem se po určité době odhodlal to znovu rozpájet, tak jsem zjistil, že kontakt (na fotce v červeném rámečku - foto jsem si dovolil použít z předchozího příspěvku, snad to nevadí..) vlastně vůbec nekontaktuje. Po prohlídce okolí pracovního stolu jsem našel asi 3mm vysoký váleček o průměru cca 10mm, tak jsem ho zkusil šoupnout do osazení v tom hliníkovém chladiči a shora jsem ho přiklopil tím kontaktem na tišťáku. Napájel zpátky tranzistory, vrazil do auta a všechno fachčí jak má. Píšu to jenom proto, kdyby se někomu stalo něco podobného, ať ví, že i tohle může být řešení a že je to zřejmě jediná "volně ložená" součástka v tělese ventilátoru, která se může lehce vytratit.
Přílohy
regul.jpg
regul.jpg (82.24 KiB) Zobrazeno 15449 krát
Peugeot Traveller 2.0HDi, r.v.2018
ex-X1 1,9TD Break r.v.99 stříbrná s podložkama
Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide
Uživatelský avatar
Bronnsky
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 28. čer 2007, 19:29
Bydliště: kousek od Rožnova p.R.
Vůz: Xsara I Break, 1.9TD, r.v.99

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Jannis2 » ned 11. říj 2009, 10:55

Zdravim vsechny,mam na svem PIcassu nejspis problem ohledne ventilatoru ,nevim jestli to nejak souvisi s touhle diskuzi,ale kazdopadne budu velmi rad za jakoukoliv radu(v tehle vecech se moc nevyznam :( ) Kdyz zapnu ventilaci,tak se z ni ozyva prerusovane piskani doprovazene vypadkem proudeni vzduchu. :shock:
Jannis2
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned 11. říj 2009, 10:18
Bydliště: Orlová (okres Karviná)
Vůz: Citroen Picasso 2,0HDi r.v.2002....

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků

cron