ventilator kurenia ide iba na max

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod yuris » čtv 30. zář 2010, 17:02

Zdravím, prosím o informaci, kde tuhle součástku na pICASSU NAJDU ... U VENTILÁTORU MI VISÍ JEDEM KONEKTOR CO NENÍ NIKAM ZAPOJENÝ A TAK SI MYSLÍM, ŽE TAM MÁ BÝT NAPOJENÉ TOHLE, ALE JISTÝ SI NEJSEM. pROSÍM O RADU.

dÍKY MOC

Btw: ventilátor je OK, ale po připojení do systému nefunguje.

Jo mám digiklimu

Ještě jedno upřesnění ... do konektoru na ventilátor nejde napětí a pojistky vypadají OK.
yuris
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28. zář 2010, 15:58
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 85kW, 2001, digiklima

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Rope » čtv 30. zář 2010, 18:20

Asi vadná spínačka, je tady popsáno řešení pomocí relátka.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod yuris » čtv 30. zář 2010, 18:35

Asi mám špatnou verzi ventilátoru. Mám ventilátor z ruční klimatizace a já mám digi. Na tom co mám je jen jedna díra pro konektor a konektory jsou tam dva. Tak si myslím, že bude potřeba sehnat jiný ventilátor.
yuris
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28. zář 2010, 15:58
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 85kW, 2001, digiklima

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Cvrček » čtv 30. zář 2010, 18:41

Tak to rozhodně bude ten hlavní problém. Ten ventilátor je jinej. Takže sehnat ten správný pro dogi-klimu.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Marek » úte 4. led 2011, 19:56

Taky se hlásím do klubu. Mám ventilátor s tranzistorovou regulací. Před silvestrem mi vynechával ventilátor a po jeho demontáži, kontrole, při které jsem nic nezjistil a krátkém ježdění se prorazil jeden z tranzistorů a ventilátor běžel pořád naplno. Tranzistory jsem vyndal, otvory po jejich vývodech zalepil tavným lepidlem a nýty nahradil šrouby M4 a teď jezdím s ventilátorem, který běží po otočení regulačního knoflíku úplně na max a v jiné poloze neběží. Pouze v poloze AUTO se někdy rozbíhá.
Dovolím si malý popis elektroniky ve ventilátoru. Kromě výkonových tranzistorů je na desce plošného spoje relé bez krytu, které je ovládané elektronikou zalitou pružnou průsvitnou hmotou. Elektronika sepne relé při chodu ventilátoru na plný chod a jeho kontakt připojí ventilátor přímo na napájení. Z regulace mimo ventilátor přichází napěťový signál, který otevírá výkonové tranzistory a pokud zmíněná elektronika ve ventilátoru zjistí, že napětí signálu je maximální, sepne relé, aby se odlehčily tranzistory. Proto bez tranzistorů běží ventilátor při otočení regulace na max. Jen někdy řídící elektronika nechce dovolit plný chod, třeba hned po nastartování za studena.
Ještě je na chladiči taková jakoby tabletka přitlačovaná pružným kontaktem zaletovaným do plošného spoje. Je to teplotní čidlo, z kontaktu jde vodič pouze na konektor ventilátoru a dále do řízení ventilátoru. Poslední vodič v samostatném konektoru je zřejmě zpětná vazba - napětí za tranzistory - opět do řízení ventilátoru.
Mám podezření na zmíněný pružný kontakt, moc nepružil, potřeboval po demontáži plošného spoje přepájet - srovnat. Nevím, jakou má tohle čidlo charakteristiku, jestli při odpojení se má ventilátor zastavit (pravděpodobně). To by vysvětlovalo jeho vynechávání, zastavení a možná tím přispělo k likvidaci tranzistorů.
Tranzistory už mám, asi v sobotu je osadím.
Berte to jako návod na první pomoc, jezdit v zimě s ventilátorem jdoucím stále naplno je velmi nepříjemné, pokud jde alespoň vypnout, je to snesitelnější. Mezi svátky jsem nemohl tranzistory koupit.
Po opravě podám hlášení.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Rope » úte 4. led 2011, 22:14

Mám v autě nachystány dva tranzistory mj 11032 a zítra přijede z Jičína PavelS a budeme měnit, když jsem to dělal prvně Urpínovi, tal mi ta "tabletka" něja blbě sedla a ventilátor nefungoval.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod petr_xs » stř 5. led 2011, 8:56

X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod pajamyki » stř 4. led 2012, 8:59

Vzhledem k tomu, že jsem od včerejška majitelem Picassa, mám na krku řešení problematiky s topením na max... respektive s tím, že topení nejde vůbec. Předchozí majitel prostě vytáhl pojistku z motorového prostoru a dál to neřešil. Ráno do práce jsem si vzal kulicha a odpoledne se na to musím mrknout. Je to automatická klimatizace, takže dle dřívějších příspěvků tam bude potřeba koupit a vyměnit 2ks tranzistorů MJ11033 .. v GES je mají, snad to pošlou poštou, ale cena zajímavě stoupla.. z dřívější stokoruny na 270Kč/ks... ale pořád lepší toto, než vodní pára od úst. Měl bych dotaz - můžu tam strčit prozatím tu 40A pojistku s tím, že topení pojede (i když hlučně na 4.stupeň)? Nezkazí se tím nic? Mám z toho docela lufta. Auto mám den a už řešit trable :?

Edit v 9:17: Dále jsem se na jiné diskuzi dočetl, že regulátor je někde zalitý v plastu přímo na ventilátoru, ke kterému se dá dostat pod volantem (rozpojit tyč řízení)atd... Prosím můžete-li napište kudy kam, případně nějaký link, kde by to bylo popsáno. Snažil jsem se načíst toho hodně a po tom všem zjistím, že není Xsara jako Xsara a že je to tu domíchané :D
pajamyki
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř 4. led 2012, 8:44
Bydliště: Třinec
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI, r.v. 2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod viteon » stř 4. led 2012, 9:37

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=10664 :?: našel jsem to o 5cm níž, je to ono :?:
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3766
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod empík » stř 4. led 2012, 16:25

Ja som použil MJ11015, ktoré sú podstatne lacnejšie.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Milča » sob 21. led 2012, 11:23

Ahojky,

mám Xsaru 1,9TD r.v.98 bez klimy. Větrák mi šel taky jen na 4. stupeň nebo vůbec. Po přečtení několika témat zde, jsem usoudila, že by to mohlo být v tepelné pojistce. Přítel rozebral kastlík spolujezdce, vytáhl modul s tepelnou pojistkou, přepájel tam novou a vše funguje jak má. Cena opravy 20 Kč, když se to podaří napoprvé přepájet, takže paráda. Mooooc děkuji všem za užitečné manuály. Takže jestli máte stejný problém s větrákem (jde jen na 4. stupeň nebo vůbec), soustřeďte se prvně na tuto pojistku.

Jo a taky jsem vyfoukala kabinovej filtr, musím říct, že za ty roky, ten hnus stál za to. Vřele doporučuji, budete překvapeni, co tam vše najdete.
Xsara 1.9 TD 66kw, 1998
Uživatelský avatar
Milča
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: sob 31. pro 2011, 12:05
Bydliště: Šumperk
Vůz: Xsara 1.9 TD

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod PitBull » sob 26. led 2013, 10:04

Zdravím...

mám citroen xsara 2.0 hdi 66kW r.v. 2000...

Tam môžem tiež dať tie tranzistory MJ11033 ??? No pokiaľ hľadám na nete, tak mi nachádza MJ11033G.... je v tom nejaký rozdiel, alebo môžu byť aj tie ?
Citroen Xsara, 2.0 HDi, r.v. 2000
PitBull
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 18. led 2013, 15:32
Bydliště: Slovensko, Tvrdošín
Vůz: Citroen Xsara, 2.0, HDI, r.v. 2000

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod betom » sob 26. led 2013, 10:36

MJ11033G je na vyšší napětí, takže ho můžeš bez problému použít. Je kvalitnější. (Radili opavští radioamatéři) 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod empík » sob 26. led 2013, 10:53

Stačí dať MJ11015, ktoré sú silnejšie ako originál a nestoja ani polovicu z MJ11033. Ja som ich použil pred skoro 2 rokmi a žiaden problém- :D
http://www.ges.cz/cz/mj11015g-GES04901773.html
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod PaulieTD » úte 29. led 2013, 11:54

Milča píše:Ahojky,

mám Xsaru 1,9TD r.v.98 bez klimy. Větrák mi šel taky jen na 4. stupeň nebo vůbec. Po přečtení několika témat zde, jsem usoudila, že by to mohlo být v tepelné pojistce. Přítel rozebral kastlík spolujezdce, vytáhl modul s tepelnou pojistkou, přepájel tam novou a vše funguje jak má. Cena opravy 20 Kč, když se to podaří napoprvé přepájet, takže paráda. Mooooc děkuji všem za užitečné manuály. Takže jestli máte stejný problém s větrákem (jde jen na 4. stupeň nebo vůbec), soustřeďte se prvně na tuto pojistku.

Jo a taky jsem vyfoukala kabinovej filtr, musím říct, že za ty roky, ten hnus stál za to. Vřele doporučuji, budete překvapeni, co tam vše najdete.


Mám ten samý problém :( Zkusím se podívat pod ten kastlík :) Díky :)
Je : Citroen Xsara Break 1,9TD SX VTS
rv.98 , folie, 14" alu Alessio,tažný...kára se spotřebou kolem 5ti litrů... best !!!
Byl : Ford Mondeo Kombi 1,8TD
rv.97,alu 16"Borbet,všechno v el....už je pryč...koroze :(
Časem snad Mondeo TDCi :)
PaulieTD
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 147
Registrován: sob 7. črc 2012, 8:32
Bydliště: Semechnice
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron