ventilator kurenia ide iba na max

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod rosta12345 » pát 25. dub 2014, 18:49

[quote="culter" rosta12345, aj kvoli tomuto pojmovemu hokeju sa do tej opravy radsej pustat nejdem:)[/quote]

Děláš dobře mohl by sis udělat víc škody než užitku :D
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod PeterGR » ned 11. kvě 2014, 14:58

Nazdar chlopi, nechcem zakladat nove tema na velntilator. Po hodinach vyskumu v com je problem, som nezistil co je zle. Mam xsaru s automatickou klimou a priznaky su taketo: nastartujem a ventilator isiel naplno ( na fore som prestudoval pol clankov a teda som vymenil tranzistory za nove, motor ma uhliky v poriadku) odvtedy sa netoci ani na jednom stupni vypinaca. Na privodnom konektore nameram na hrubych kabloch 14V po nastartovani ako ma byt, a na ovladacom tenkom 1,26V stale ( je jedno ci mam 0,auto,1,2,3,4 na prepinaci). za vyriesenie pripadu podakujem odmenou
PeterGR
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 11. kvě 2014, 14:43
Bydliště: Trencin
Vůz: BMW E39

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Marek » ned 11. kvě 2014, 18:27

Buď jsi použil nesprávný typ tranzistorů, nebo není napružený kontakt u kapsle termistoru.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod betom » ned 11. kvě 2014, 19:01

PeterGR: Píšeš, že máš Xsaru, ale ne jakou a ani rok výroby; v podpisu máš uvedeno BMW E39. To se pak těžko radí. Ale nejspíš jsi při výměně tranzistorů udělal nějakou chybu a nebo to jimi vůbec nebylo. :roll:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod PeterGR » pon 12. kvě 2014, 5:38

sorry za nedostatok info o aute, je to xsara z roku 1999 2,0HDI s automatickou klimou. Kupil som novy plosak a uz su tam MJ11015, kontakt medzi nimi som pozeral a je v poriadku. Podla mna tam boli 2 zavady, s ventilatorom a s ovladanim. Len ako overit ci ovladaci PWM signal je ok (novy regulator co som kupil moze byt zly, sak co dneska nove je naozaj overene) dik za rady
PeterGR
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 11. kvě 2014, 14:43
Bydliště: Trencin
Vůz: BMW E39

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Rope » pon 12. kvě 2014, 7:54

Ještě je možnost že ti při demontáži či následné montáži vypadla termo pojistka.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod empík » pon 12. kvě 2014, 9:51

Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod PeterGR » pon 12. kvě 2014, 16:48

Tranzistory su spravne, a tepelnu poistku co viem na tranzistorovej regulacii nikto nikdy nenasiel tak ako aj ja, a neviem kde by bola ak nehovorime o napruzenom pliesku co spaja pin 3 s pinom 4 cez puzdro tranzistora. Nevadi chlopi musim najst nejaku xsaru v okoli a prehadzovat jedno po druhom co je zle, inac to nevidim. serus
PeterGR
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 11. kvě 2014, 14:43
Bydliště: Trencin
Vůz: BMW E39

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod empík » pon 12. kvě 2014, 18:38

Asi sa nevidí toho viac. V odkaze máš uvedený aj správny odpor poistky (v skutočnosti termistora NTC). Veľmi často pri opravách zvykne vypadnúť. PWM regulácia sa dá jednoducho odskúšať LED diódou so sériovým rezistorom, čo je tiež uvedené v odkaze. Odporúčam zveriť niekomu kto sa tomu rozumie. :driv:

-- přidáno pon 12. kvě 2014, 19:51 --

Jeden obrázok je lepší ako 100 slov. Tepelná poistka - termistor je to v " A " rámečku.
Přílohy
NTC.jpg
NTC.jpg (46.66 KiB) Zobrazeno 18763 krát
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod Venca.6 » čtv 15. kvě 2014, 16:10

Přidávám zkušenost.

Po týdnu vlastnictví Xsary II 2.0 HDI mi přestal "poslouchat" kabinový ventilátor, mám provedení s plynulou regulací (zřejmě asi poloautomatická klima). Při nastartovaném motoru běžel pouze na maximální rychlost, nešel regulovat. Po přečtení příspěvku zde na fóru jsem objednal nové tranzistory MJ11033 i s poštou za 670 Kč. Po složení ventilátoru regulace opět funguje. :jup:
Venca.6
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte 15. dub 2014, 16:43
Bydliště: Staňkov
Vůz: Citroën Xsara II Break 2.0 HDI 66kW Exclusive, RHY - Siemens, r.v. 2002, CHIP ON, EGR OFF

Fukanie ide naplno

Příspěvekod Xporter1634 » úte 25. lis 2014, 14:06

zdravim , mam taky problem.... z nicoho nic mi zacal fukat ventilator (ktory vhana do kabiny teply a studeny vzduch) na plne obratky , regulacia intenzity nereaguje ... co s tym moze byt ... nenasiel som temu kde by bol popisany moj problem

sloučeno

Xsara N1 1.9TD 66kw DHY 1999
Xporter1634
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 25. lis 2014, 13:43
Bydliště: Cadca
Vůz: Xsara(N1) 1.9TD DHY 66kw 1999

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod mark2 » pát 12. pro 2014, 18:56

tak se po dlouhé době vracím k tématu.. poté, co jsem vyměnil vadný regulátor za nový se objevila jiná závada jak sem již psal. vzal jsem tedy původní regulátor a vyměnil jsem na něm transistory a ejhle, funguje!!! takže ano, byly to ty proklaté transistory..

a u nového regulátoru co nefungoval pro změnu vůbec - přepálený tištěný spoj na silové větvi. hodlám tam napájet pořádný drát a uvidíme, bude to kdyžtak kousek do rezervy (i když se klidně může stát že i u něj potom odejdou časem transistory. ale doufám, že k tomu abych to zjistil už nedojde..)
mark2
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26. úno 2014, 12:11
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 2.0 HDI nafta 66kW 2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod SkarabeusAg » čtv 8. led 2015, 11:01

Čau, potkal nás ten samý problem, ventilátor jede naplno. Je to xsara II rhy, 2001, automatická klima, takže modul s odporama tam neni. Tranzistorama na spodu ventilátoru to neni, je to ovládacím napětím, na dvou slabých drátkách v konektoru ventilátoru je pořád 8,3V a nemění se při otáčení potenciometrem ventilátoru, takže je chyba nejspíš v ovládání. Potenciometr v panelu klimy je ok. V autě bsi je. Kde hledat chybu? Je na to nějaký modul?
Dík za info.
V nejhorším případě to trochu předělam a potenciometr bude měnit přímo ovládací napětí.
SkarabeusAg
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 7. led 2015, 14:14
Bydliště: Stod
Vůz: Xsara , 2,0 HDI Break , 2001 , RHY

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod empík » čtv 8. led 2015, 16:59

Si tu nový, tak ti to poviem jemne. Vykašli sa na meranie. :lol: Ak chceš silou mocou niečo merať, tak to meraj osciloskopom a uvidíš tie zmeny. V prvom rade si však zmeraj tranzistory. Všetko je to tu na fóre už viackrát popísané, takže hladať a čítať a čítať a čítať...
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: ventilator kurenia ide iba na max

Příspěvekod vsezved » pát 23. led 2015, 20:41

Ahoj

mám Xsara Picasso 66kw 2003 HDI s automatickou klimatizací. Auto vlastním od začátku a od podzimu občas píská ventilátor. Před týdnem jsem jej vyndal, profouknul a promazal. Po asi 2 dnesch najednou začal jít ventilátor na plno a někdy si trochu sníží otáčky. Ke snížení otáček cca na 3/4 dojde někdy při snížení teploty na ovládání. Po pročtení návodů jsem usoudil, že jsou špatné tranzistory, Dle foto návodu jsem objednal nové IRF 1404. Dnes jsem je chtěl vyměnit a po vykuchání na jednom není žádé čitelné označení a na jednom je něco jako 2N0609. Ten původní typ jsem nikde na českém webu nenašel. Můžu použít jako náhradu ty IRF 1404?

EDIT:
Operace se zdařila, pacient přežil. Vyměnil jsem 2N0609 za IRF1404 a při prvním testu po instalaci vše funguje jak má, možná je trochu jiná rychlost na různý stupeň nastavení rychlosti, ale další zkušenosti a trvanlivost ukáže čas. Cena dílů na opravu 110 Kč.
vsezved
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 23. led 2015, 19:43
Bydliště: Plzeň Jih
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2003

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků