Ventilátor topení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Roman4 » pát 6. říj 2017, 20:28

Díky za ohlas.
Rozumím. Pro upřesnění zkratu v téhle situaci můžu asi tak jenom porovnat odpory mezi kostrou u jednotlivými lamelami, nebo dvojicemi lamel.
Když ventilátor pustím na max. otáčky, tak bych řekl, že se točí stále opravdu naplno, jako dříve.
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod zlj » sob 7. říj 2017, 18:47

Ohmicky nenaměříš nic,musel bys měřit indukčnost.Dej tam jinej motor.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod empík » sob 7. říj 2017, 20:52

Nemyslím si, že by sa jednalo o skrat kotvy. V tom prípade by boli otáčky motora podstatne nižšie a bolo by to sprevádzané nadmerným iskrením uhlíkov. Stretol som sa už aj s tým, že zvýšenú hlučnosť spôsobovala klapka vzduchu. V tomto prípade sa však domnievam, že sa jedná o vybehané puzdro (ložisko), prípadne sa môže aj puzdro pretáčať v osadení. WD a podobné prípravky tu nepomôžu. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Roman4 » ned 8. říj 2017, 9:48

Na zkrat to opravdu nevypadá. Na žádné cívce jsem průraz nenaměřil a všechny cívky mají stejný odpor - 0,4 ohmu (měřeno na sousedních lamelách).
A při zapojení mimo auto se motor po začátečním silném škubnutí točí hodně rychle.
Spíše je asi za tím moje nedůslednost.
Tentokrát jsem vyndal i uhlíky i když jsou ještě dobré.
Tím rotor získal axiální vůli asi 5mm - dráha uhlíků je probroušením zahloubená do komutátoru (214 000 km) a to umožňuje axiální vůli méně než 1mm ve stavu s namontovanými uhlíky.
Díky těmto 5 mm jsem se dostal k prostříkání axiální opěrné třecí plochy u komutátoru ( je v dutině za ním a působí tam ještě přítlačná pružina.)
Radiální vůli rotor nemá žádnou. Taky jsem rozdůlčíkoval těsné okolí kluzného ložiska na komutátorovém štítu, aby se to tam nemohlo případně hýbat.

Zatím to funguje dobře a potichu, hodnotit se to odvážím po ujetí aspoň 100 km :-)

Tou klapkou vzduchu myslíš klapku někde v klimatizaci - kde přibližně je? Z té bedny jde hrůza.
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Roman4 » úte 10. říj 2017, 18:27

Motorek ventilátoru i s notně probroušeným komutátorem se zatím točí dobře a bezhlučně :-).

Axiální třecí plochu vedle komutátoru jsem nejdříve důkladně vyfoukal, potom jsem tam nastříkal vazelínu.
V namontované poloze v autě je komutátor nad touto plochou a po těch letech a km tam bylo sucho a možná se tam dostal obrusný prach.
Aby bylo možné prostor opěrné plochy vyčistit, je nutné rotor o těch 5 mm posunout stranou, přes odpor pružiny. Jinak je schovaný, neviditelný a nepřístupný v dutině štítu motorku.

Rozdůlčíkování okolí kluzného ložiska ve štítu ničemu neublíží a může pomoci :-)
Roman4
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 1. říj 2009, 21:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara 1 hatchback, 1999, 1.4 benzin, man.klimatizace, ABS

vnější okruh topení

Příspěvekod Ladous » ned 3. pro 2017, 9:48

Krásnou neděli všem,nikde na foru jsem to nenašel tak se chci zeptat kde hledat problém když mi ventilátor topení na vnější okruh hned po zapnutí sám ubere rychlost na 1 a 2 vůbec není slyšet a 3 a 4 je slyšet, že ubere tak na 2 možná až na 1. Na vnitřní okruh funguje normálně. Díky moc
Ladous
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 14. led 2009, 19:46
Bydliště: Moravské Budějovice
Vůz: CITROEN XSARA II 1,9D 51kW r.v.2001 5.dv.

Topení. Vysoké obrátky ventilátora,

Příspěvekod Jarroo » ned 3. pro 2017, 20:06

Ahojte Ráno som sadol do auta a po naštartovaní mojej Xsary 2.0 HDI /RHY/ motor, rok výroby 2001., pri -8 St.C°; Som dal vetrák na plné obrátky,po cca 10minutách jazdy som už nevedel znížíť obrátky,len o jeden rýchl.stupen tak asi na 3/4,nižšie otáčky neidú nastaviť ani keď dám ovladač na polohu "AUTO",alebo "0" stále sú otáčky vetráku na cca 3-/4 výkonu.
Klimatizácia je manualna,Dal som spodný kryt dolu pod vetrákom ,V štvorpinovom konektore pre vetrák sú štyri vodiče dva hrube a dva tenké farebné,pravdepodobne tie tenke vodiče budú pre pulzný signál na ovládanie otáčok vetráku.Čo mám vymeniť? Nevidím tam dobre,ale mal by to byť nejaký regulátor otáčiek pod tým konektorom?
Dik za odpovede Jaro
Jarroo
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 17. zář 2016, 16:55
Bydliště: Šurany Slovensko
Vůz: XSARA r.v 2001 RHY motor diesel

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod petr_xs » pon 4. pro 2017, 14:58

Ladous: Došlo k nějaké změně ve fungování ? U mě na vnější 1 a 2 slyšet není, 3 slyšet je. U vnitřního 2 slyšet je, tak to je od začátku, protože se otevře klapka do kabiny hned u větráku a hluku nic nebrání.
Jarroo: Tady toho máš na čtení dost, všechno už tam bylo probrané. Jestli se chceš ptát dál, upřesni, jestli máš klimatizaci manuální (rychlost větráku ve stupních 0-4) nebo automatickou (rychlost větráku plynule).
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Mephi » ned 14. led 2018, 16:19

Zdravím přátelé, moc prosím o radu, nápad, pomoc. Už cca měsíc mám problém se špatným fungováním topení, což není v zimě žádný med. Zničeho nic přestalo téměř foukat topení. I můj dech je silnější, než to co jde z průduchů. Pročetl jsem zde co se dalo, koukl jsem, kam jsem se dostal. Nejsem žádný odborník, takže v mezích mých možností a toho co dovolilo počasí. Celkově se to projevuje tak, že zapnu foukání a přidávám nebo ubírám intenzitu, tak se nijak nemění. Nicméně elektronika zřejmě reaguje, protože je slyšet, že s každým stupněm se mění zvuk. Ten zvuk je ale takový podivný. Jako když se přidává na frekvenčním měniči a lehkým šustěním nebo šelestěním. Fakt nevím, jak to popsat :)

Dnes, když jsem zase pročítal nějaké zkušenosti, šel jsem ještě něco vyzkoušet a začal s tím, že jsem vyndal pojistku klimatizace a zase ji tam vrátil. Pro jistotu jsem domáčkl i ostatní pojistky a stejně tak i v pojistkovce u motoru .. sichr je sichr. Nastartoval, zapnul topení a po měsíci se to rozjelo, tak jak má. Pořádný hukot a proud vzduchu. To bylo radosti ve starém Picassu. :D Zkusil jsem vše. Ubírat, přidávat teplotu i výkon, zapnout a vypnout, A/C a Eco a vše fungovalo jak má. Pak jsem vypnul motor a znovu nahodil .. a nic! Zase to jen tak dýchalo jak na smrtelné posteli. Zkoušel jsem vypnout klíček, zopakovat proces s pojistkami, zahýbat dráty, modlil se, i sliboval nové letní obutí, ale dáma už nezatopila...

Ještě jsem pátral po tom ventilátoru a našel ho za středním panelem. Při nasměrování ofuku do prostoru je otevřená klapka, takže je na ventilátor dobře vidět. Zapnul jsem ho a zkoušel přidávat a ubírat. Zvuk se opět měnil, jak jsem psal výše, ale ventilátor se točil pořád stejně .. řekl bych až laxně. No, předpokládám, že jsem snad koukal na správný ventilátor :D

Pak už mě vyhnala zima a šero. Už jsem z toho fakt zoufalej. Každé ráno 20 km zmrzlej se zamlženým sklem mi na zdraví nepřidává, a to poslední dobou nebyla žádná velká zima. Ale teď má být hůř. Má s tím někdo prosím zkušenost nebo aspoň informaci, kde je problém?

(Xsara Picasso 1,8, vr 2001)
Mephi
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 14. led 2018, 15:47
Bydliště: Strakonice
Vůz: Xsara Picasso 1,8, BA, r.v. 2001

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod petr_xs » pon 15. led 2018, 9:48

Jedna z moha možností jsou opotřebované uhlíky. ( http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?p=66439 )
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Mephi » pon 15. led 2018, 20:22

Díky za tip. :ooo: Uhlíky mě taky napadly, ale nebyl pak spíš problém s rozběhem, než že by se točil pomalu? Navíc po promačkání těch pojistek naběhl normálně.

A nová informace. Dnes ráno mi hned po nastartování naběhl normálně. Ale jak jsem nastartoval třeba po půlhodině nebo hodině, tak už zase šel bídně. Jako by to za vymrzlého stavu šlo a po zahřátí ne.
Ovšem nevím zda to spolu souvisí, protože před tím, než jsem vytahal a znovu nandal pojistky, tak se pořádně nerozběhl min. tři týdny.
Mephi
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 14. led 2018, 15:47
Bydliště: Strakonice
Vůz: Xsara Picasso 1,8, BA, r.v. 2001

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod baffy » úte 16. led 2018, 15:54

To môže robiť samotná elektronika v regulácii ovládania. Ja by som sa pustil touto cestou.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Mephi » úte 16. led 2018, 20:47

Celkem se k té elektronice přikláním. Od té doby, co to naskočilo jednou, tak když auto stojí několik hodin, tak to většinou naběhne. Pak stačí vypnout motor a už to zase točí jen tak laxně.
Napadl mě třeba nějaký studený spoj pod pojistkami. Jestli jak jsem s tím pohnul, se něco nechytlo.
Lze se k té regulaci nějak jednoduše dostat, abych třeba koukl, zda se tam něco neuvolnilo? To je přímo za tím panelem s displejem?
Mephi
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 14. led 2018, 15:47
Bydliště: Strakonice
Vůz: Xsara Picasso 1,8, BA, r.v. 2001

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Mephi » sob 27. led 2018, 17:10

Rozebral jsem co se dalo, rozpojil konektory. Po zapnutí klíčku a topení je konektor po proudem. Naměřil jsem cca 12 V. Tím pádem to asi opravdu budou uhlíky nebo špatný motor ventilátoru. Vyndat se mi ho nepovedlo, abych na něj koukl detailně. Obě ruce tam prostě nenarvu a jednou s tím nehnu :) Takže nejspíš se servisu nevyhnu.
Mephi
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 14. led 2018, 15:47
Bydliště: Strakonice
Vůz: Xsara Picasso 1,8, BA, r.v. 2001

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod citroen99 » pát 13. črc 2018, 8:25

neviete cim moze byt ventilator nejde ani na max. odpor kurenia vymeneny islo chvilku len na max. a za den prestalo, teraz nejde zase vobec , potom som skusil vymenit spinaci panel neslo aj tak, skusal som vymenit ventilator sice na anglicky typ xsary,ale tiez neslo vobec
citroen99
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 18. kvě 2014, 9:48
Bydliště: Zilina
Vůz: Citroen Xsara 1.8 16V rok 1997

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků