Omílané téma - palubní počítač

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod Xsarator » pát 21. pro 2007, 10:18

Zdravím, mam takové dilema. Někde jsem četl čísi příspěvek, ľe na 1.9D PP nelze namontovat. Přitom jsem sám na několik Xsar 1.9D s PP narazil (Vetsinou lepsi verze) Dokonce i u mojí X.II (1.9D VTR rv. 2002) je přímo kabel s konektorem od BSI. Prý jde o to, ze tento motor údajně nemá ľádnou elektroniku, Přitom jiľ má řízené vstřiky (odkud bere impulzy potřebné k měření spotřeby!). Jinak díky vám vím jak na to.
Díky za reakce.
Xsara II VTR 1.9D 51kW rv. 2002
_______________________________________________
Uživatelský avatar
Xsarator
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 19. pro 2007, 22:49
Bydliště: Kolínsko

Příspěvekod Marek » pát 21. pro 2007, 15:18

Není náhodou rozdíl mezi motory v X1 a novějąími? Původní 1.9D byla čistě mechanická, ale takový motor nevyhovoval zpřísňujícím se emisním předpisům. Předpokládám, ľe kolem roku 2001 - 2002 musela přijít nová generace motoru s řídící jednotkou. Podobný vývoj byl i u ©kody - Felda měla 1.9D mechanickou a Fabie dostala 1.9SDI s řídící jednotkou. Do Xsary se někdy po roce 2000 přestal montovat benzín 1.8 8V s emisní normou Euro 2. Předělávat ho na Euro 4 naątěstí nikoho nenapadlo, motor 1.4 ve Fabce, tuto úpravou prodělal. Zakončil tak vývoj započatý pro ©kodu 1000MB naprostým fiaskem a byl záhy nahrazen HTPéčkem - systém EOBD s elektronickým plynem naroubovaný na starý motor z něho udělal líného ľrouta.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Xsarator » pát 21. pro 2007, 15:37

Díky za vyčerpávající info :shock:
Ale cituji: Není to něco jako SDI u Fabie. SDI od VW group je přímovstřikový diesel s elektronicky řízeným vstřikováním, kdeľto tenhle 1,9D je pořád komůrkový, to je dost rozdíl.
Co se řízení týče, u starých XUD do r.98 to byla plná mechanika, u DW8 od r.99 uľ nějaká elektronika je, ale pořád se jedná o rotační čerpadlo.
Naposledy upravil Xsarator dne pát 4. led 2008, 16:09, celkově upraveno 1
Xsara II VTR 1.9D 51kW rv. 2002
_______________________________________________
Uživatelský avatar
Xsarator
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 19. pro 2007, 22:49
Bydliště: Kolínsko

Příspěvekod Hrnča » pát 21. pro 2007, 19:13

MPi jsem měl neľ mi ho ukradli a jezdil jsem do sedmy litrů. Spíą k 6.5. V poklidu. ®ádný lítání. Je fakt, ľe to nebyl ľádnej divoch, ale asi bych ho bral radąi neľ dvanáctku.
Jinak co se týče elektronickýho plynu, tak tam jeątě ąel. Tatík má 1.4 16V 55kW a je to daleko horąí...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod Xsarator » pát 4. led 2008, 15:59

Tak jsem byl dnes v Citroënu a ptal jsem se na PP pro mou motorizaci. Bylo mi sděleno, ľe to není ľádný problém, stačí jen zakoupit Display(9000Kč), jakýsi PIN - podle mě se jedná o ten samí konektor co uľ tam je, jen má dva dráty pro přepínání funkcí navíc (6000Kč), nějaká práce + aktivace (3000Kč). Je to prý hračka za 19klasků Wink
Jinak na vrakáči display do 2500Kč, svazek drátu do 700Kč
Teď bych spíąe potřeboval radu jak na to doma + aktivace v servisu. Jestli to půjde podle následujících návodů.
http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=29502
http://www.tuningclub206.com/forum/viewtopic.php?t=604&postdays=0&postorder=asc&start=15
http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=2650
Jede sice o 206, ale postup je stejný
Naątěstí jsem zjistil, ľe můj svazek obsahuje 5 drátu a je to totoľná konektor jako u 206, 406, 307... Prý u vąech produktů PSA stejné.
Dál bych tedy potřeboval vědět, jaké dva dráty mám mezi sebou spínat. Bohuľel jsem na konektoru v BSI ľádný fialový neviděl.

PS: Jednu pozitivní věc jsem v Citroënu přeci jen zjistil ohledně klíčku. Shaněl jsem k němu nové zavírací pouzdro, to sice prý Citroën neřeąí, ale celí nový vystřelovací klíč stojí pouhých 2600Kč :lol:[/url]
Naposledy upravil Xsarator dne pát 4. led 2008, 16:06, celkově upraveno 1
Xsara II VTR 1.9D 51kW rv. 2002
_______________________________________________
Uživatelský avatar
Xsarator
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 19. pro 2007, 22:49
Bydliště: Kolínsko

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod dokturek » pát 5. pro 2008, 15:04

zdarek tak jsem se byl hrabat v autě zajima mě ten větši display vyfotil jsem ten konektor co tam je. do hodin vede maly konektor a kousek vedle je ten větši tek se ptam pujde to napojit bez většich problemu. seště jsem nafotil jednotku BSI
HW:2,0
SW:3,224
přikladam fotky jinak ja a elektrika nejsme kamaradi(mě pokope i plocha baterka) :mrgreen:
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod dokturek » pát 5. pro 2008, 19:54

nikdo nic :cry:
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod dokturek » sob 6. pro 2008, 12:07

tak zase otravuji:dneska jsem rozebral tu pačku tak tam snad problem nebude akorad ktere packy mam odlamat jestli ty vyčnělky co tam jsou nerad bych něco zmrvyl.a hlavně mě zajima ten konektor co vede do disleye jestli bude pasovat je tam 5 dratu a od toho pokračuje dalši svazek do hodin asi dva nebo tři draty.a ještě by mě zajimalo jestli to čidlo teploty v zrcatku je nebo to je jenom kryt dik za každou radu rad bych to udělal
tak jěště dodam barvu dratu:je jich 5 HNĚDY/ČERVENY/MODRY/BILY/ZELENOŽLUTY.
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod baffy » sob 6. pro 2008, 18:49

To čidlo tam zrejme nemáš,je to len krytka.keby tam bolo tak by ti prečnieval asi 1/2cm čudlík.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod dokturek » sob 6. pro 2008, 19:00

pravě že tam ten čudlik je ale vypada to jako kapka vody
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod baffy » sob 6. pro 2008, 19:08

jj,tak to je ono ale z tej fotky to tam teda nevidím
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod dokturek » sob 6. pro 2008, 19:15

tady
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod baffy » sob 6. pro 2008, 19:26

tu si to pozri neviem ako ti to lepšie popísat ono je dost možné že je uvolnene a vsunuté dnu.tak tu krytku vylupni a budeš mat jasno
Obrázek
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod dokturek » ned 7. pro 2008, 8:15

PROZBA : ti kdo mate v autě display typu B skočte do auta a vyfoť te mi prosim na jaky typ konektoru to je a jak tam jsou zapojene ty piny viz. obrazek na hoře :klik:
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Omílané téma - palubní počítač

Příspěvekod baffy » pon 8. pro 2008, 11:03

ObrázekObrázek
dufam že to pomože
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků

cron