Relé

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Relé

Příspěvekod Milan D. » stř 25. čer 2008, 15:38

Ahoj, mám prosbu, Xsara 2,0HDi r.v. 01, mám menąí problém, ľe se mi občas po nastartování rozsvítí oranľová kontrolka ( asi diagnostiky ) a zhasne mi rychloměr a daląí ukazatelé ( blinkr atd. ), pokud zastavím a vypnu zapalování začne to houkat, blikat na palubovce, nechám to cca 5 min. vybláznit, pak nastartuju, začne to vrčet v palubovce jako by neąli sepnout kontakty, jakmile to chytne coľ je hned tak a je to v pořádku a jedu, závady se se stávají častěji, myslím, ľe je to nějaké relé v palubovce, jak se tam dostanu a kolik stojí, díky za rady.
Milan D.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: čtv 23. lis 2006, 22:29
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod bleriot11 » čtv 26. čer 2008, 18:53

to chrčení v palubce je normální.Mě to dělá vľdy po odpojení a znovu připojení baterky a následném startu.Koukni na kontakty baterky.Jinak nechci být prorok,ale vidím to na BSI,či kontakty na této jednotce.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Příspěvekod Milan D. » ned 29. čer 2008, 19:33

Tak koukám, ľe se to jeątě nikomu nestalo, nemyslím, ľe je to BSI, protoľe to by neąlo to co mi na palubovce neukazuje, chlazení, blinkry, otáčkoměr, rychloměr, podsvicení palubovky, ale auto funguje úplně normálně, vąe to je v palubovce a zvuky jsou jako zaseklé relé ( ąpatné kontakty nebo napálené ), to poznám jsem elektrikář, chtěl jsem jen kde najdu schéma nebo jestli měl někdo rozdělanou a jak palubovku a zbytek si dohledám. Nezlobte se pánové poslední dobou se mi zdá, ľe se tady vąe odkazuje na BSI a diagnostiku, ale rada ľádná a mele se tady jen o ráfcích, gumách a ruplích výfucích a 1000 x dokola max. chod ventlátorů. Omlouvám se, uľ to slyąím, ľe mám jíd jinam, tak se mějte a díky za kaľdé info.
Milan D.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: čtv 23. lis 2006, 22:29
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod Marek » ned 29. čer 2008, 21:16

Nediv se, sleduji tohle fórum uľ dlouho a na takovouhle závadu se nepamatuji. A elektrice tu mnoho lidí nerozumí. Rozhodně neodmítej názor bleriot11, myslím, ľe jeho úvaha je logická. BSI obsahuje relátka a jestli jsou nějaká daląí mimo ní, tak je řídí (mám starąí typ Xsary a tak nevím přesně, jak je to s relátky u novějąího typu s BSI). Jestliľe se po startu ozývá BSI jako po odpojení baterky, zkus měřit napětí při startování jednak na akumulátoru, jednak v kabině (např. v zapalovači). Pokles napětí dokáľe BSI rozhodit, ľe dělá nesmysly. Zkontroloval bych propojení záporného pólu s karosérií a motorem, dále ąrouby, tvořící body pro ukostření vodičů v motoru i pod přístrojovkou (napájení BSI). Konkrétní místa neporadím, nevím, ale jako elektrikář si snad poradíą. Přístrojovka se dá rozebrat celkem dobře, kromě ąroubováků Torx není třeba zvláątní nářadí. Ale začal bych v motoru prověřením nejtlustąích kabelů v motoru.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Milan D. » pon 30. čer 2008, 18:42

Díky za radu, to je přesně ono, co jsem potřeboval vědět, palubovka je plná relátek atd. to je ono, ąlo mi o to abych se netrápil s rozděláváním palubovky a pak zjistil, ľe tam je jen jedna zatavená chytrá bedýnka, jeątě se poradím a pak si nějak poradím. Zatím mě to nějak nelimituje a od středy mám pokoj, tak uvidíme, díky, pak dám info jak to dopadlo. Nezlobte se chodím jsem pro radu, ale né takovou abych si zajel na diagnostiku nebo aby mě někdo dával radu, kde to najdu tady někde kdysi, na to bohuľel nemám čas, to můľu jed do servisu přímo, díky.
Milan D.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: čtv 23. lis 2006, 22:29
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod bleriot11 » pon 30. čer 2008, 23:00

Milan D. píše:Tak koukám, ľe se to jeątě nikomu nestalo, nemyslím, ľe je to BSI, protoľe to by neąlo to co mi na palubovce neukazuje, chlazení, blinkry, otáčkoměr, rychloměr, podsvicení palubovky, ale auto funguje úplně normálně, vąe to je v palubovce a zvuky jsou jako zaseklé relé ( ąpatné kontakty nebo napálené ), to poznám jsem elektrikář, chtěl jsem jen kde najdu schéma nebo jestli měl někdo rozdělanou a jak palubovku a zbytek si dohledám. Nezlobte se pánové poslední dobou se mi zdá, ľe se tady vąe odkazuje na BSI a diagnostiku, ale rada ľádná a mele se tady jen o ráfcích, gumách a ruplích výfucích a 1000 x dokola max. chod ventlátorů. Omlouvám se, uľ to slyąím, ľe mám jíd jinam, tak se mějte a díky za kaľdé info.
Tvoje reakce na mou radu(třeba i blbou-snaľim se jen poradit)mi nepřijde normální.Být slabąí povahy,tak bych se i urazil.Snaľím se tu neplácat nesmysly,ale mou zkuąenost předat dál a někomu pomoct.Kdyľ se ti to ELEKTRIKÁŘI MILANE D. nelíbí,tak nemusíą JÍD(jít) jinam ale bude stačit nenaváľet se do lidí co ti chtěli poradit.To je vąe.Chceą-li dál reagovat ,tak jen SZ,protoľe hádky sem nepatří.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Příspěvekod Milan D. » úte 1. črc 2008, 20:04

Nebudu se tady s nikým dohadovat, bohuľel na svůj dotaz dostanu odpověď na vedlejąím odkazu ( výměna BSI ), kde na ten samý problém odkazuje kolega VIP Cvrček, ľa pan Bleriott ho řeąil a s celým popisem jak ho řeąil tam najdu, to fakt nechápu, bohuľel a beru to i s tím ľe pan Bleriott měl asi pravdu, bude to BSI, ale jinak děkuji na jasnou otázku, vydolovaná odpověď.
Milan D.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: čtv 23. lis 2006, 22:29
Bydliště: Česká Třebová


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron