autodiagnostika

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

autodiagnostika

Příspěvekod cweko » sob 15. lis 2008, 17:50

Zdravím všetkých,mam xsaru od septembra.typ motora 1,9td.vozenie je parádne.len ma znepokojuje kontrolka diagnostiky,keď stále svieti.a keď je motor studený tak mám otáčky cca 950,aké majú vobec byť.pri napichnutí riadiacej mi ju nenašlo.poradí mi prosím z vás niekto.diki
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 25. zář 2008, 22:52
Bydliště: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Kleki » ned 16. lis 2008, 13:25

Ak máš 1.9TD tak tam nie je žiadna kontrolka na autodiagnostiku , jedine ,že by si mal HDI. Ak môžeš tak vyfoť ktorá kontrolka ti svieti a hoď to na fórum.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Cvrček » ned 16. lis 2008, 14:32

Motor 1,9TD je ještě starý "hloupoučký" motor bez řídící jednotky. Jediné,co co můžeš u svého auta najít na diagnostice,je ABS a klima.
Jinak volnoběžné otáčky jsou kolem toho tisíce.
A přimlouvám se,aby jsi sem tu kontrolku vyfotil.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: autodiagnostika

Příspěvekod cweko » ned 16. lis 2008, 20:38

servus je to s tym "K".inac klima je v haji, uz mam novu a na ABS sa pozriem.este take otazky:pri studenom motor mam tych 950ot a ked sa zohreje zvysia sa na 1000ot(nebude to termositicom) a preco mi pada rucicka otackomera pri 2600ot na 0 a nereaguje, a iba ked je motor studeny. moze to byt ty,ze som vymienal podsvietenie pristrojovky(vypalene ziarovky).zatial diky
Přílohy
Dok1.doc
(95 KiB KiB) 669 krát
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 25. zář 2008, 22:52
Bydliště: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Kleki » pon 17. lis 2008, 11:25

Ja keď som mal rozobratú prístrojovku a menil vypálené žiarovky , tak v tom okienku s tým K som žiarovku ani nemal , ale myslím si , že prístrojovka je univerzálna aj pre benzínové a naftové motory a tá kontrolka svieti preto , lebo nemá žiaden signál z riadiacej jednotky pretože turbodiesle riadiačku nemajú. Najlepšie asi urobíš, keď tú kontrolku odtiaľ vyberieš. Spomínal si , že si menil vypálené žiarovky , nemal si tam náhodou aj ty voľné miesto a založil si tam žiarovku? A k tým otáčkam na voľnobeh, termosytič pracuje asi tak , že po naštartovaní studeného motora ti pridá na čerpadle asi na 1000 ot. , a keď sa motor zohreje , tak otáčky klesnú na 950 ot. Aspoň mne to tak funguje. Ja som mal vadný termosytič a už som ho menil. Skontroluješ si ho tak , že pri studenom motore musíš mať to lanko (nie plynové) napnuté a elektrický kontakt zopnutý. Po zohriatí motora sa kontakt rozopne a musíš tam mať vôľu asi tak 1,5 cm , a lanko musí byť voľné. Ešte jeden dotaz, máš Lucas alebo Bosch čerpadlo? Toto je popis na Lucas.
Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: autodiagnostika

Příspěvekod MP » pon 17. lis 2008, 12:00

Už jsme tak trochu mimo téma , ale ten volnoběh 950 ot/min je zbytečně moc ... je psáno že má být 750-850 ot/min ...tak jsem to poladil tak . Na protokolu z měření mám napsáno že naměřili volnoběžné 810 ot/min .
A ještě dotaz ... nevíš na co je ten el. kontakt ? Už jsme to tady někde řešili a nedopracovali jsme se k závěru ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Kleki » pon 17. lis 2008, 17:04

Volnobeh 950 ot mi ukazuje na prístrojovej doske , a možno je to aj trochu menej , ale na emisnej kontrole mi aj tak namerali iné hodnoty ako su na otáčkomeri v kabíne a chlap vravel , že sú v predpísanej tolerancii tak to neriešim , že ktorá je správna a presnejšia hodnota. A ten kontakt neviem na čo je , ale skúsim to zistiť a napíšem to sem na fórum.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: autodiagnostika

Příspěvekod cweko » pon 17. lis 2008, 21:07

dnes som si to odsledoval.lanko mam volne a kontakt rozopnuty.vymenim si to.cerpadlo mam LUCAS.a k tej pristrojovke:uz si nepametam ci tam ziarovka bola,alebo nie.ako vravis Kleki ked tam nema co signalizovat tak je tam zbytocna.a tiez by ma zaujimalo na co je tam ten kontakt. a este neviete preco mi pada ta rucicka otackomera(ako som vyssie uviedol) pani dakujem pekne za pomoc
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 25. zář 2008, 22:52
Bydliště: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Kleki » pon 17. lis 2008, 21:40

Padanie ručičky pri 2600 ot. na 0 a len pri studenom motore , to je veľmi divná závada. Príčin može byť viac. Može to robiť snímač otáčok , špatný kontakt na snímači, kábel od snímača až po otáčkomer alebo aj samotný otáčkomer.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: autodiagnostika

Příspěvekod cweko » pon 17. lis 2008, 21:56

ked ta poprosim o najake foto kde sa ten snimac nachadza.lebo myslim,otackomer by to robil aj pri zohriatom motore.ak sa nemylim
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 25. zář 2008, 22:52
Bydliště: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Kleki » pon 17. lis 2008, 22:24

S tým fotom bude asi problém pretože senzor sa nachádza na bloku motora na strane pri kabíne a sníma impulzy od zotrvačníka. K tomu čidlu sa dostaneš zo spodu auta, ale konektor od čidla je spájaný s káblovačkou na prevodovke. Je to taká žltá spojka a je pripevnená na vrchu prevodovky-keď otvoriš kapotu. Musíš sa tam pohrabať lebo je to tam plné , ide tadiaľ sanie a iné(ne)potrebné veci. Inak možem ti vyfotiť samostatný snímač , lebo mám jeden odložený v garáži.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: autodiagnostika

Příspěvekod cweko » pon 17. lis 2008, 22:36

ak sa ti bude chciet,tak vyfot
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 25. zář 2008, 22:52
Bydliště: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Kleki » stř 19. lis 2008, 18:44

Vyfotím ti to čidlo ale len niekedy v piatok alebo v sobotu , pretože sa nachádzam mimo domov a až v piatok sa vraciam.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: autodiagnostika

Příspěvekod Kleki » sob 22. lis 2008, 19:55

22112008.jpg
22112008.jpg (32.96 KiB) Zobrazeno 16760 krát



Tak tu máš tú sľúbenú fotku snímača otáčok.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: autodiagnostika

Příspěvekod TycoonX » stř 19. čer 2013, 10:10

Zdravím, objavil som zaujímavý jav, pri doplnení kontrolky K (kontrolka motora) do xsary TD r.v 1998 , prestal fungovať otáčkomer a kontrolka trvale svietila, po vybratí kontrolky zase ok.

Pri diagnostike s lexiou sa pri dialógu s motorom (DHY XUD9TE/XUD9TL) začne vyblikávať kontrolka hladiny vody
BX GTi 16V, 160k 1988
BX TRD Turbo 90k 1990
Xantia X2 2.0HDi 109k 1999 (460 000km)
C5 2.2HDi 133k 2002 (260 000km)
C5 2.2HDi 175k 2005 (220 000km)
TycoonX
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 19. čer 2013, 10:04
Bydliště: Podhajska
Vůz: BX TD,BX 16V,Xantia HDi,C5 2.2HDi,C5 2.2HDi biturbo

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků