ostřikovače

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

ostřikovače

Příspěvekod bruno » stř 11. úno 2009, 19:03

dobry večer,
potřebuji poradit.Na xsaře mi začala unikat voda z trysek zpět do nadržky nebo nevim kam.Pohledem jsem nezjistil ,že by někde teklo.A ani jsem nenašel nikde nějaky zpětny ventil.Jezdit těd když mam čekat pul minity než začnou ostřikavat je velice špatne.diky za radu.Bruno
bruno
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 11. úno 2009, 18:45
Vůz: citroen xsara,1,4 benzin,1977

Re: ostřikovače

Příspěvekod viteon » stř 11. úno 2009, 19:04

hned k nádobce jsem si na hadičky dal zpětné ventilky z MBéčka
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: ostřikovače

Příspěvekod Verdom » čtv 12. úno 2009, 6:34

Ale až se budeš dostávat k ostřikovači, tak věz že je to běs bez sundání plastového nadkolí a krytu mezi nadkolím a nárazníkem.
Na druhé xsaře se nám povedlo při uhýbacím manévru(který nebejt, smetl by nás autobus jedoucí po naší půlce) najet na zmrzlý mantinel.
A praskly nám ty plasty.
Tak jsem to před "zadeklováním " novými vyfotil,
protože Jaydee tady z fora má podobný problém jako ty a chtěl to tam vidět.

Jinak ty ventilky asi pomůžou, ale nový motorek s ventilkama a tesnějším čerpadýlkem je asi jistota.
Někdy propouští i netěsností ten pístek rozvádějící do obou větví. A někdy je přidřený čerpadýlko nečistotmi.
Proto doporučuju lít i do ostřikovače čistou kapalinu bez smetí.
Přílohy
nadoba_ostrikovace.jpg
nadoba_ostrikovace.jpg (102.45 KiB) Zobrazeno 26931 krát
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: ostřikovače

Příspěvekod Frigo » stř 20. kvě 2009, 8:44

Dobrý den,
prosím o radu ,voda z ostřikovačů mi spadává zpět do nádržky a čerpadlo má malý výkon vzadu je to trochu lepší ale ve předu na straně u řidiče to sotva dostříkne na sklo.Snažil jsem se ověřit jestli někde není zlomená hadička nebo něco podobného a napojil jsem provizorně novou hadičku přímo od čerpadla k přední trysce ,lepší to bylo jen o málo. Hádám ,že to bude čerpadlem ale chci se mu kouknout na zoubek než půjdu pro nové .
Nezkoušel to už někdo rozebrat ??
Kudy do něj? Díky.
Přílohy
erpadlo odst.jpg
erpadlo odst.jpg (16.11 KiB) Zobrazeno 26666 krát
Frigo,člověk s dvoutaktní minulostí a teď - XSARA 1,8 16V BREAK 1998
Frigo
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob 18. dub 2009, 21:53
Bydliště: Praha (většinou)
Vůz: XSARA 1,8 16V - BREAK r.v. 1998

Re: ostřikovače

Příspěvekod Cvrček » stř 20. kvě 2009, 9:19

To čerpadlo už bude vyběhaný. Myslím si,že bude docela zbytečný to rozdělávat. Rozdělat to tady už někteří zkoušeli (jeden si u toho málem i ublížil :lol: ). Mrkni sem: viewtopic.php?f=7&t=5460&p=56915#p56915
Postup tam není,ale možná ti riggo,nebo jimmivonstarsi poradí.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: ostřikovače

Příspěvekod riggo » čtv 21. kvě 2009, 6:42

Koukam, ze kauza ostrikovace a moje trapeni s nimi dela Cvrckovi docela dlouho radost :-) takze priste, az budete chtit slyset "nejake pribehy z nataceni", tak si to hodne rozmyslim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: ostřikovače

Příspěvekod Cvrček » čtv 21. kvě 2009, 10:41

A jeje. Sem si svou poznámkou zase naběhnul. No jo no,na příštím srazu to asi budu mít drahý,žé. :klik:
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: ostřikovače

Příspěvekod Hubi » čtv 21. kvě 2009, 14:08

No, musim se Cvrčka zastat, taky mě to tvé popsání operace velice pobavilo, jelikož mám dost dobrou představivost, tak jsem se přistihl, že se při čtení tvé historky s ostřikovači směji div né nahlas :D Nic naplat, jsi bavič každým coulem :D
Obrázek
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007

Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi
Uživatelský avatar
Hubi
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1481
Registrován: úte 3. úno 2009, 16:08
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, rv. 2001

Re: ostřikovače

Příspěvekod Frigo » čtv 21. kvě 2009, 23:08

Jen si špičkujte pánové .Já to taky četl , proto jsem vzal xsaru (mám ji krátce,ještě nemá jméno) ke kamarádovi na rampu a odmontoval čerpadlo i s nádržkou,DÍKY RIGGO .
Ale vracet to tam budu v Praze u chodníku,rampa je trochu z ruky tak možná budu mít taky nějakou historku pro pobavení.
Frigo,člověk s dvoutaktní minulostí a teď - XSARA 1,8 16V BREAK 1998
Frigo
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob 18. dub 2009, 21:53
Bydliště: Praha (většinou)
Vůz: XSARA 1,8 16V - BREAK r.v. 1998

Re: ostřikovače

Příspěvekod Frigo » stř 12. srp 2009, 23:31

Tak mi to nedalo a do toho čerpadla jsem se přece jen pustil .
Do špalku jsem vyvrtal díru asi 8mm a do ní zasunul čerpadlo jak je vidět na obrázku a ve směru šipky jsem po obvodu asi 2,5mm šroubovákem obsekal
lepený spoj mezi tělem čerpadla a výstupním čudlem.
Moc jsem se s tím nemazlil a tak se mi stalo že mi šroubovák projel dvakrát ven z čerpadla , měl jsem ho moc rovnoběžně s osou proto ta skloněná šipka na obrázku. Pak jen trochu zatáhnout a bylo otevřeno uvnitř jsem našel kal který musel bránit pohybům ventilu ale i když jsem ho vypláchl tak gumička ve ventilu
byla tak zvětšená , že se ventil mohl pohybovat jen asi o jeden milimetr,to znamená malý průřez na průtok , z každé strany jsem tedy uřízl asi milimetrový plátek a řez zabrousil brusným papírem.
Jo a ventil mi nešel tím potlučeným otvorem ven a musel jsem to trochu odhrotovat vrtákem.
Zpátky jsem to zalepil epoxy , po rozmíchání jsem ho nechal chvíli zhoustnout aby mi nezateklo dovnitř.
Čerpadlo mám namontované asi měsíc a stříká jako o závod , teď jen jestli lepení vydrží v zimě.
Trvalo mi to asi 2 hodiny.
kresba.JPG
kresba.JPG (10.96 KiB) Zobrazeno 26365 krát
8974.jpg
8974.jpg (96.59 KiB) Zobrazeno 26365 krát
Frigo,člověk s dvoutaktní minulostí a teď - XSARA 1,8 16V BREAK 1998
Frigo
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob 18. dub 2009, 21:53
Bydliště: Praha (většinou)
Vůz: XSARA 1,8 16V - BREAK r.v. 1998

Re: ostřikovače

Příspěvekod riggo » pát 14. srp 2009, 7:09

dobra prace, Frigo! Ostrikovac, to je takova moje "srdecni zalezitost", ze Cvrcku :-))))
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: ostřikovače

Příspěvekod Cvrček » pát 14. srp 2009, 22:51

Ty jo,Frigo,dobrá práce!
Mě se asi před dvěma týdny povedlo urvat nárazník na levé straně a kromě plastů to odneslo i čerpadlo. (Takže už vím taky,co to je se k němu dostat. Ale já šel od kola,né spodem. Víš Riggo. :lol: ) A vyloupnul se mi vývod k zadnímu ostřikovači. Vzhledem tomu,že do toho leju destilku (mám k ní přístup) a asi i předchozí francouzský majitel se o to dobře staral,tak vnitřek byl v perfektním stavu. Zalepil jsem sem to taky epoxem,ale jsem zvědavej na zimu,jestli nebudu shánět jinej.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: ostřikovače

Příspěvekod MP » úte 29. pro 2009, 17:20

Tak jsem se podle manuálu od Friga taky bavil rozborkou čerpadýlka . Celé odpoledne . Já totiž ještě rozdělal i motorek ... přes hřídelku se do něj dostala vlhkost a byl i zevnitř pěkně zaneřáděnej . Ale pak byl problém ho složit - nejde to složit bez navrtání dvou co nejmenších dírk do víčka ( to zelené , na kterém je konektor ) , aby se tam prostči drátek , kterým si podžíme uhlíky od sebe , aby se mezi ně vsunul rotor , protože uhlíky jsou na takovejch pružnejch plíšcích a ty je tlačí k sobě ( k rotoru ) . Při tom mě vypadlo z víčka to malinký kluzný ložisko a vůbec jsem nevěděl kam ... takže jsem byl v koncích ... nebejt "skoro tchýně" která bez brejlí nevidí , ale tady to našla na mramorové podlaze v garáži i bez brejlí ... Opět stříkám i vzadu ( to jsem musel ještě opravit hadičku v průchodce pátých dveří - teklo mě to do dveří )
Frigo , díky za návod :jup:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: ostřikovače

Příspěvekod Frigo » úte 29. pro 2009, 21:49

Dmu se pýchou nad tím uznáním tady ,zavolám manželku ať se taky podívá.
Vážně jsem rád že ten návod pomohl a prosím tě MP jak jsi sundal to zelený víčko ?
Je to tam jen namáčknutý nebo taky lepený? Dík.
Frigo,člověk s dvoutaktní minulostí a teď - XSARA 1,8 16V BREAK 1998
Frigo
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob 18. dub 2009, 21:53
Bydliště: Praha (většinou)
Vůz: XSARA 1,8 16V - BREAK r.v. 1998

Re: ostřikovače

Příspěvekod MP » stř 30. pro 2009, 13:29

To víčko je tam jen namáčknutý . V tom víčku je horní kluzný ložisko toho rotoru a takový dva plíšky s docela malinkejma uhlíkama . Ty plíšky jsou pružný , takže ty uhlíky tlačej k sobě a při zpětný montáži je musíš roztáhnout . Osvědčilo se z vrchu toho víčka udělat dvě co nejmenší dírky ( 0,8 mm ) , špendlíkem nebo drátkem prostrčeným dovnitř podržet uhlíky od sebe . Do čerpadílka strčit rotor - pořádně až nadoraz , hřídelka na konci u čerpadla má plošku , tak aby tam dobře sedla , musíš najít tu správnou polohu . Pak přiklopit zelený víčko , zacvaknout , vytáhnout špendlík , uhlíky sednou na rotor . A ty malinký dírky zalepit epoxidem , silikonem ....
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků