Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Cvrček » pon 7. črc 2014, 20:31

Vyměnil bych samotné relé za jiné.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod empík » pon 7. črc 2014, 20:48

40A relé sa mi zdá dosť slabé. Je nutno počítať s nejakou rezervou. Samozrejme záleží aj na výrobcovi relé. Niektoré nedokážu zďaleka preniesť to čo je napísané na štítku. Samotný kabinkový ventilátor berie pri max. otáčkach viac ako 20A. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod spacemann » ned 12. říj 2014, 11:46

Zdar Lidi mohl by jste to tady někdo upřesnit jaké relé mám teda koupit a jaká verze je pro mě aktuální klima funguje, ale musím zahýbat klíčem ve spínací skříňce pak naskočí. Dík
spacemann
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 1. srp 2009, 18:27
Bydliště: Sokolov
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 1.6 benzín, 2003

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Rope » ned 12. říj 2014, 16:23

Relé spínací co nejsilnější, tedy 40A. Jestli máš rok 03, tedy com2000 tak milajdové schéma asi nebude pasovat.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod spacemann » pon 13. říj 2014, 9:11

Auto vyjelo prosinec 2002. A jakou možnost mám tedy zvolit.
Mám už tu skříň vypalenou nebo ne dík.
spacemann
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 1. srp 2009, 18:27
Bydliště: Sokolov
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 1.6 benzín, 2003

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Rope » pon 13. říj 2014, 9:45

Ty sis odpověděl sám o dva příspěvky výše, pokud pohýbeš a to naskočí, tak je "vypáleno"
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod spacemann » pon 13. říj 2014, 11:17

Ok děkuji moc.
spacemann
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 1. srp 2009, 18:27
Bydliště: Sokolov
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 1.6 benzín, 2003

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod milpik » stř 7. led 2015, 21:17

Ahoj vsem.
Taky jsem jeden z těch zapečenejch, už asi po třetí. OMG :-)
Ted jsem objednal v Auto kelly nový spodek za 900,- procital navod od "milajda22" a musím konstatovat, že na zapečené skříňce mám krajové ŽL a červené obráceně než na fotkách. Budu upravovat po zkušenostech nový spodek...Nicméně ten samotný drát v horní patici pod volantem byl červený. Chci se zeptat, jestli tento samostatný červený drát s konektorem je trvalý napájení do spínačky, anebo je to již výstup ze spínačky do klimatizace po jakoby správném sepnutí skříňky...
Děkuji
milpik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob 27. říj 2007, 6:12
Bydliště: Hradec
Vůz: C.Xsara Picasso 1,8 16V rv2002

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Globus » ned 6. lis 2016, 14:13

Zdar, tak mě taky dohnala klima a kab. ventilator k úpravě spínací skříňky. Našel jsem výborně zpracované schéma se skvělím popisem a fotododumentací, ale na Xsara Piccaso. Na mou Xsara X1 1999 1.8i se nehodí. Je tam jinak kabelvě řešená sp. skříňka, jen pět kabelů místo šesti a ještě jinak barevně značené. Stažená schémata pro X1 na schématu č. 3 v pravé části (tedy pro typickou klimu bez regulace), jsou kabely značeny barevně tak, že ve skutečnosti neexistují. Tedy z mé sp. skř. vychází tři kabelové dvojice zakončené konektorem, a to černým, hnědým a šedým, do každého konektoru dva kabely a vždy černý a hnědý. Protikus konektoru připevněný ke karoserii je ve stejné barvě ale kabely všechny červené na konektorech šedé a černé barvy. Na hnědém je jeden silný a jeden slabý (tento hnědý konektor se klimy a kab. ventilátoru netýká). Podle schéma je na konektoru černé barvy kabel č.1 v barvě červené jako přívod proudu do sp. skříňky, ale já mám jen černý a hnědý kabel. Totéž je na konektoru šedém, kde je kabel č. 2 v barvě bílé a slouží pro napájení klimy a ventilátoru. Já mám opět jen černý a hnědý. Fakt nepoznám, jaký připojit na relé jako silový a jaký jako ovládací.

Mimochodem obrázky u tohoto tématu se již nedají načíst.

Všem děkuji za pomoc.
Uživatelský avatar
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 3. srp 2010, 18:48
Bydliště: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod baffy » ned 6. lis 2016, 15:35

Neviem či sa trafím ,ale snaď ano.Môžu tam byť rozdiely od OPR čísla ,výbavy ,atd.Takže tak všeobecne :wink: Všetky dráty sú červené až na ten od štartéra ,ten je biely

Výstřižek.jpg
Výstřižek.jpg (51.41 KiB) Zobrazeno 14840 krát


2V NR čierny konektor
pin č.1 : A 60A Spínacia skrínka so zámkom riadenia : Plus pól po vypnutí zapalovania
pin č.2 : B 40A Spínacia skrinka so zámkom riadenia : Plus pól príslušenstva. + pól po zapnutí zapalovania. + pól štartéru
2V GR šedý konektor
Pin č.1 : F28 15A Plus pól príslušenstva Blokovanie ovládania okien. Prerušovač smerových svetiel. Združený prístroj. Osvetlenie odkladacieho priestoru
Pin č.2 : F2 5A + pól po zapnutí zapalovania Osvetlenie voliča automatickej prevodovky.
Skrinka teploty chladiacej kvapaliny .Presostat. Relé klimatizácie. Počítač klimatizácie. Vetranie (C). Diagnostická zásuvka (A) Združený prístroj (A). Ochranná centrála kabiny (CPH). Snímač
rýchlosti. Kontrolka katalyzátoru
2V MR hnedý konektor
Pin č.1 : biely drát na štartér
Pin č.2 : F20 30A + pól po vypnutí zapalovania . Ventilátor vetrania alebo klimatizáce (P)
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Globus » ned 6. lis 2016, 21:31

Zdar, hele chlape, jsi strašně hodnej. Fakt moc díky. Já se v tom taknějak orientuju, jen opravdu netuším, jak ze schéma poznám barvu drátu, když skutečně tam ta barva neodpovídá. Barva konektoru je mi jasná, ta odpovídá. A jak na tom konektoru poznám drát č.1 a drát č.2. Podle schéma bílý drát je na konektoru ŠEDÉM pod č.2. V autě mám ŠEDÝ konektor s černým a hnědým drátem, který je na pozici č.2?
Fakt moc děkuju
Uživatelský avatar
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 3. srp 2010, 18:48
Bydliště: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod baffy » ned 6. lis 2016, 21:56

V predchádzajúcom príspevku sú na obrázku červenou označené červené a ten čierny je v podstate biely :D :D Zabudol som tam doplniť jedničky ,ale to je snaď zrejme jasné.Každý konektor má označenie pinov vygravírované priamo na ňom. Je to dosť blbo vidieť ,ale lupa respektíve foto z mobilu by mohlo pomôcť. Ak ti to nepasuje podla obrázku čo som sem vložil ,tak nechaj VIN a pozriem to presne podla tvojho auta. Skúsim pozrieť nejaké foto konektora s tým číslovaním pinov ,pre predstavu.Netvrdím že to tam bude presne tak isto ,ale určite to označené bude.Možno po rozpojení vo vnútri ,neviem.
EDIT: stále sa bavíme o drátoch v aute a nie spínačky ano? Čiže od niekadial po konektor ,do ktorého je nacvaknutá spínačka.

Obrázek

-- přidáno 07 Nov 2016, 06:39 --

Kua .včul pozerám ,že to mám na tom obrázku v predchádzajúcom príspevku ,alebo v popise domotané ,očekujem to ešte raz. :D :D

-- přidáno 07 Nov 2016, 15:20 --

Takže ,ano podla schematu som mal špatne označený ten drát od štartéra ,ten je biely ,včul by to malo byť správne.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Globus » pon 7. lis 2016, 18:09

Zdar a díky. Dneska se k autu nedostanu, tak dám vědět zítra. Ale ano, bavíme se o kabeláži v autě (5 červených a 1 bílý). Ono je to v podstatě jedno, po kabelu dojdu kam třeba, jen vědět po kterém. Jednotlivé označení pinů na konektoru jsem neviděl na straně ke spínačce, zítra kouknu na tu protistranu v autě. Fakt moc díky.

-- přidáno úte 8. lis 2016, 17:12 --

Takže dnes vyjmutí kabelů se spínačkou. Foto napoví: tři konektory černý, šedý a hnědý. Na nich kabely jak jsem psal vždy po jednom černém a jednom hnědém. Na dlší fotce jsou konektory v autě šedý, hnědý a černý (ten je pod šedým konektorem kolmo na něj a jsou vidět jazýčky). Po bližším zkoumání je patrné, že nejsou nijak označeny podle schéma jako pin 1 nebo pin 2. Je tam pouze vytaveno "D" u jednoho z pinů.
Děkuji

spínačka.jpg
spínačka.jpg (121.42 KiB) Zobrazeno 14778 krát


spínačka..jpg
Vložil som obrázky priamo ,aj pre budúcich potenciálnych adeptov.
spínačka..jpg (138.25 KiB) Zobrazeno 14778 krát


Tak zatím.
Uživatelský avatar
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 3. srp 2010, 18:48
Bydliště: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Globus » úte 8. lis 2016, 21:56

Tak jsem se opět obrnil trpělivostí a jal se ještě hledat, zda na fóru. Bylo mi jasný, že to tady musí někde být, jen se špatně ptám. Našel jsem to, co mi pomohlo natolik, že jsem mohl jít fyzicky po kabelech.
Zde je řešení: http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=8974&p=91353&hilit=SP%C3%8DNA%C4%8CKA#p91353
Děkuju, děkuju, děkuju všem a zítra se na to vrhnu a dokončím rozdělanou práci.
Uživatelský avatar
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 3. srp 2010, 18:48
Bydliště: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

Re: Úprava kabeláže spínací skříňky picasso

Příspěvekod Globus » stř 16. lis 2016, 18:08

Přeji dobrý den všem. Takže jsem udělal jak jsem slíbil. Podle návodu uživatele Bach 1 a Milajda 22 jsem zapojil odlehčovací relé pro klimu a větrák. Výsledek byl k ničemu a vše jsem vrátil do původního stavu. Předem je třeba podotknout, že spínačku jsem měl venku, komplet rozebranou a je v naprostém pořádku. Bez známek jakéhokoli tepelného poškození. Promazána komtaktolem, zkompletována a namontována zpět. Přesto jsem to relé do okruhu vsadil. Na přívodní kabel do spínačky pro klimu přidán kabel k silovému relé. Odtud ke konektoru z výstupu ze spínačky ke klimě. Výstupní kabel ke klimě ze spínačky přerušen a napojen ovládací kablík k cívce relátka. Relátko uzeměné. Přesně podle schémátka od milajdy. Po nastartování se nic neděje, tedy relé nespíná (použity tři kusy relátek pro vyloučení poruchy relátka).
A teď proč to vsazení relátka. Několikrát se mi stalo, že větrák nefungoval. Po prostudování diskuzí rozhodnuto pro odlehčení obvodu z důvodu možnosti roztavení spínačky.
Jak je psáno výše. Vše vráceno do původního stavu, větrák funguje. Po třech dnech a asi padesátým nastartování větrák nefungoval. Nebylo zbytí a musel jsem jet bez větráku. Asi po deseti minutách se větrák sám rozjel. Takže vše úplně při starém. (Vím, že po nastartování trvá asi pět sekund, než větrák naskočí).
Má někdo radu?
Uživatelský avatar
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 3. srp 2010, 18:48
Bydliště: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků