Výměna baterie

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výměna baterie

Příspěvekod Škopek » čtv 22. říj 2009, 7:53

Zdravím
Je tu toho už dost popsáno,ale právě proto bych potřeboval popsat krok za krokem jak postupovat a co mně čeká(imobilizér,centrál,okna,rádio atd.).Jaká baterie do Xsary 2.0 hdi r.v.2002 levá nebo pravá,jaký průměr kontaktů a vejde se tam vice jak 74A.Jakou značku značku zvolit,přemýšlím o Vartě.
Dík.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Uživatelský avatar
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 839
Registrován: sob 8. lis 2008, 17:36
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Výměna baterie

Příspěvekod Hrnča » čtv 22. říj 2009, 9:44

Na varťáckejch strránkách máš osazovací tabulky. Tam ti to řekne vše co se tvé otázky týče. Pravé či levá, pruměr kontaktů. Napíše i doporučenou sílu baterky. Tuším že je tam 70Ah. Jinak když jsem já měnil baterku, tak jsem si auto odemkl, odjistil kapotu a zase zamkl. Vyměnil baterku a pak auto zase odemkl. S centrálem jsem neměl problé. ale podotýkám, že jsem měl X1....

http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... =cz&range=
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Výměna baterie

Příspěvekod Cvrček » čtv 22. říj 2009, 9:49

Když jsme u jedné zdejší členky u její X2 odpojili baterku a pak po asi hodině připojili zpět,tak jediné co bylo nutné znovu nastavit,byli dojezdy oken. Jinak vše ostatní fungovalo.
Obrázek
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4546
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna baterie

Příspěvekod Hrnča » čtv 22. říj 2009, 9:50

A určitě palubní PC. Pokud je. Čas a datum...
Na X1 jsem dojezdy ani palubák neměl... ;-)
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Výměna baterie

Příspěvekod Škopek » čtv 22. říj 2009, 22:32

Zdravím
Dnes jsem koukal do Xsaruš a já tam mám baterii originál Citroen a ani jsem nenašel kolik má amper.Za odpovědi dík,ale čekal jsem,že se podělí někdo z Xsarou II.Nebo jsem první kdo u Xsary II mění baterii :lol:
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Uživatelský avatar
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 839
Registrován: sob 8. lis 2008, 17:36
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Výměna baterie

Příspěvekod davados » pát 23. říj 2009, 1:42

Menil sem u Hdi 66kw.Nejakou Vartu po sleve v kelly za asi 2200,- . 74Ah vesla se do kastliku v poho,ale vetsi by se uz asi nevesla(nepamatuju si) a zadny opatreni sem nedelal,jen sem pak naridil hodiny a snad sem za tu chvilku neprisel ani o udaje z PC :) no je to uz skoro rok.
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Výměna baterie

Příspěvekod řepák » ned 2. kvě 2010, 7:10

Podle mě se mi totiž mílovými kroky blíží čas kdy budu muset vyměnit baterii .
Jenže nemám kód k rádiu a oněch 600,- za to opravdu dávat pokud opravdu nebudu muset NEMÍNÍM :twisted: .
1. Stačí když tu starou odpojím a nezapnu klíček ?
2. Ev. bych nechal běžet motor bez bat. a prohodil bych ji ?
3. Nebo mi nezbývá nic jinýho než těch 600,- vyndat ?
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Uživatelský avatar
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2629
Registrován: ned 25. čer 2006, 20:07
Bydliště: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Re: Výměna baterie

Příspěvekod zlj » ned 2. kvě 2010, 7:22

Jinou baterii napojit paraelně k této,aby soustava zůstala pod napětím.V žádném případě neodpojovat za chodu motoru,dojde k
zničení altíku.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 336
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Výměna baterie

Příspěvekod Marek » ned 2. kvě 2010, 11:42

Můžeš použít i jiný zdroj 12V než autobaterii, třeba gelovou baterku, která se používá např. do UPS, jako záloha do zabezpečovaček nebo do dětských vozítek. Jen pozor na napětí 12V, jsou i na 6V. Použití nabíječky nebo jiného síťového zdroje je trochu problematické, jeho napětí bez zátěže by nesmělo přesáhnout 14,5V a muselo by být trochu měkké (nestabilizovaný zdroj). Pokud máš + svorku izolovanou a špatně se na ní něco připojuje, je možné baterku připojit přes cigareťák, který je trvale napájený (lze změnit polohou pojistky).
Možné by bylo pomoci si druhým autem (ve Tvém případě Ivecem) a udělat si propojku ze 2 zástrček do cigareťáku s dostatečně dlouhým kabelem, průřez dvoulinky 1 - 1,5mm2. Dalo by se to použít i na nouzové oživení akumulátoru místo startovacích kabelů, chodem motoru by se trochu dobil akumulátor ve druhém autě.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Výměna baterie

Příspěvekod řepák » ned 2. kvě 2010, 14:03

To ne, takhle to řešit nemíním .
Jako třeba kdybych zůstal někde stát, tak bych si dojel třeba vlakem pro Ívo ..... :D
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Uživatelský avatar
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2629
Registrován: ned 25. čer 2006, 20:07
Bydliště: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Re: Výměna baterie

Příspěvekod Marek » ned 2. kvě 2010, 19:27

Pokud to bude rychlovka, dobře poslouží 3 ploché baterie. Dají se spojit do série zohýbáním, zaklesnutím a zmačknutím kontaktů, kleště s sebou budeš mít. A připravit si vodiče s krokodýlky nebo zástrčkou do cigareťáku (nebo pak improvizovat s oholenými konci).
Nebo si pomoci startovacími kabely a novou baterkou, ale bez pomocníka bych to nedělal kvůli zkratu.
Ale pokud baterka padne při startování, je otázka, co to udělá s rádiem. Mně se vybila v mrazech při týdenním odstavení auta, když jsem marodil velice hluboko a není špatná, vzkřísil jsem jí. Jestli by to, co v ní zbylo stačilo rádiu, netuším, to moje nic nepotřebuje. Autorádio snad nějaký čas vydrží, ale jestli to jsou vteřiny nebo třeba půl minuty, to nevím. Půl minuty by mohlo stačit na rychlé přehození a alespoň "ťuknutí" svorkami o kontakty, aby se dobily kondenzátory v rádiu.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Výměna baterie

Příspěvekod petr_xs » pon 3. kvě 2010, 6:08

U X-2 origo radio se zadny kod nezadava, to si kontroluje BSI s radiem samo po multiplexu. Maximalne budes muset znovu naladit stanice.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 396
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Výměna baterie

Příspěvekod Cvrček » pon 3. kvě 2010, 6:31

U dvojek to tak je,ale Řepáček má X1 a u nich to tak není. Protože zde je rádio samostatné a tím pádem při odpojení baterky pak otravuje s pinem.
Obrázek
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4546
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna baterie

Příspěvekod snoopy » pát 7. kvě 2010, 11:57

no když máš dvě autí, tak přece stačí startovacími kabely připojit baterku z iveca na svorky v Xsaruš a baterii v odpojit. Auto je stále pod napětím a máš klid.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Výměna baterie

Příspěvekod jmlcoch » ned 12. úno 2012, 14:43

Tak si myslím, že bych měl udělat autí radost a za odměnu, že mi zatím startuje i přes odpočinek pod přístřeškem... i bez VIFu startovalo při -15°c - jenom to někdy trvalo a nebo bylo na 2.-3. pokus... Baterku jsem tam dal z mého předchozího toleda (při koupi xsary jsem tam měl zřejmě na dojetí 55Ah a K.O.). Tu v toledu jsem chtěl původně v roce 2008 vyhodit, ale zatím drží i v tomto HDi :lol:
Jednu dobu se ceny aku vyhouply do zázračných výšin... Koupil jsem si nabíječku na dolívací AKU, takže nemůžu vzít tu gelovou (a ani nechci, dolívat gel se mi asi nepodaří).
Máte někdo zkušenosti s tímto ? http://www.adima.cz/Autobaterie/MAFF/autobaterie-MAFF-74Ah-12V-680A-275x175x190.html
Vypadá slušně, ale recenze jsem nedohledal. Za tu cenu 8)
Díky za názor
aktuálně:
C5 2,0HDi 80kW r.v. 2004 a FIAT Panda 1,2 44kW 2005

kdysi: Ford Fiesta IV 1,3 37kW r.v.2002, Xsara N2 break 2,0 HDI 66kw rv.2001, Fiat Palio 1,7TD 51kW r.v.1997, Ford Fiesta IV 1,25 16V, Seat Toledo 1L 1,9D; Renault 19 1,8; Renault 25 2,2; Seat Toledo 1L 1,9D; Opel corsa 1,2
jmlcoch
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1022
Registrován: pát 16. zář 2011, 12:02
Bydliště: Žarošicko
Vůz: C5 2,0HDi 80kW r.2004

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků